Skyblivion i Skywind na nowych materiałach wideo

Twórcy modów Skyblivion i Skywind zaprezentowali materiały ukazujące nowości w obu produkcjach. Modyfikacje są próbą odtworzenia na silniku gry The Elder Scrolls V: Skyrim starszych odsłon serii – Obliviona i Morrowinda. Nie ujawniono jeszcze spodziewanego momentu ukończenia prac.

Janusz Guzowski

W sieci pojawiły się nowe materiały wideo prezentujące mody Skyblivion i Skywind. Modyfikacje są próbą przeniesienia gier Oblivion i Morrowind na silnik najnowszej odsłony serii – The Elder Scrolls V: Skyrim.

Mod Skyblivion nie doczekał się jeszcze daty premiery. - Skyblivion i Skywind na nowych materiałach wideo - wiadomość - 2016-10-15
Mod Skyblivion nie doczekał się jeszcze daty premiery.

Materiał dotyczący moda Skyblivion zatytułowano „Familiar Faces”. W dużej mierze skupia się on na nowych modelach postaci. Prezentuje między innymi cesarza Uriela Septima VII czy Sheogoratha. Jednocześnie twórcy ogłosili, że udało im się zaimplementować między innymi nowe tekstury dla Cesarskiego Miasta i roślinności. W grze pojawiają się także pierwsze stworzenia, z którymi można walczyć. Wcześniej na silnik Skyrima przeniesiono uzbrojenie, pancerze oraz tarcze.

Materiału prezentującego ostatnie postępy doczekał się także Skywind – fanowski remake gry Morrowind. W tym wypadku wideo przedstawia głównie odtworzone krajobrazy oraz wnętrza, nie zabrakło jednak kilku ujęć nowych modeli postaci oraz ekwipunku. Trzeba przyznać, że całość prezentuje się bardziej okazale, niż w przypadku moda Skyblivion, jednak w dużej mierze wynika to z faktu, że trzecia odsłona cyklu The Elder Scrolls (przez dużą część społeczności uznawana za najlepszą) jest nieco starsza od Obliviona, przez co wszystkie ulepszenia graficzne bardziej rzucają się w oczy.

Oba mody się częścią przedsięwzięcia Elder Scrolls Renewal Project, którego celem jest odtworzenie starszych odsłon serii Elder Scrolls na nowszych silnikach. Skyblivion znajduje się w produkcji od połowy 2014 roku, podczas gdy prace nad modem Skywind ruszyły jeszcze w 2012 roku. Proces deweloperski postępuje zatem dość żmudnie i nie wiadomo kiedy możemy spodziewać się ostatecznych wersji. Ekipa stojąca za projektem jest jednak doświadczona – w 2014 roku udało jej się niemal w całości przenieść grę Morrowind na silnik nowszego Obliviona. Konwersja uwzględnia także oficjalne dodatki. Osoby, które chciałyby wspomóc twórców, mogą znaleźć wszystkie informacje na oficjalnej stronie Elder Scrolls Renewal Project.

Warto przy okazji przypomnieć, że 28 października na rynek trafi gra The Elder Scrolls V: Skyrim – Special Edition, czyli nowe wydanie jednego z największych hitów Bethesdy. Tytuł będzie zawierał szereg poprawek graficznych. Według deweloperów, najważniejsze z nich to zremasterowane tekstury oraz modele postaci i otoczenia, wolumetryczne oświetlenie, dynamiczna głębia ostrości oraz nowe shadery dla śniegu i wody. Produkcja trafi na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. O wymaganiach sprzętowych w przypadku komputerów osobistych możecie przeczytać w tym miejscu.

The Elder Scrolls V: Skyrim

The Elder Scrolls V: Skyrim

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 11 listopada 2011

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

9.3

Gracze

9.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

7

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
8
9
15
16
22
23
29
30
31

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2016-12-11
14:39

Erlan012 Generał

Aż przypomniałeś mi jak był projekt przeniesienia Baldura na silnik Neverwinter Night. Projekt został porzucony i przeniesiony po premierze Neverwinter Night 2 na silnik nowej części. Później był jeszcze projekt z silnikiem z gry Dragon Age ale nie wiem czy to ten sam projekt.

Komentarz: Erlan012
2016-10-16
09:18

zanonimizowany812566 Generał

Mod powstaje od 3 lat. Aktualnie skończyli cały świat, lokacje, tekstury, teraz mają wprowadzić questy poboczne, główne itd. Jeszcze zajmie im to z kolejne 3-4 lata, no chyba że porzucą :P

Komentarz: zanonimizowany812566
2016-10-15
17:38

zanonimizowany1191507 Legend

Te mody wyjdą pewnie tego samego dnia co CSP do Gothica 3, Gunslinger do Stalkera i EP3 do Half Life 2...Czyli nigdy.

Komentarz: zanonimizowany1191507
2016-10-15
16:44

Evol07 Pretorianin

To nigdy nie wyjdzie, przecież już od kiedy ten mod powstaje?

Komentarz: Evol07
2016-10-15
14:38

Aen Legend

Aen

Bujają się z tym już tyle czasu, że traktuję to tylko jako ciekawostkę, bez większej nadziei że kiedyś zagram.

Komentarz: Aen

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl