Seria Age of Empires wciąż się świetnie sprzedaje

W ciągu 20 lat gry należące do serii Age of Empires sprzedały się w 25 milionach egzemplarzy. Łącznie cykl zarobił miliard dolarów. Takie informacje znalazły się w CV Briana Sullivana, współzałożyciela Ensemble Studios.

Miłosz Szubert

W SKRÓCIE
  1. Zgodnie z CV Briana Sullivana (ex Ensamble Studios), gry należące do cyklu Age of Empires sprzedały się w 25 milionach egzemplarzy i zarobiły miliard dolarów.
  2. Zgodnie z danymi z 2009 roku, produkcje sygnowane słynną marką RTS-ów mogły pochwalić się sprzedażą na poziomie 20 milionów egzemplarzy.

Age of Empires jest serią, która złotymi zgłoskami wpisała się w historię strategii czasu rzeczywistego. Gry do niej należące do dziś są z rozrzewnieniem wspominane nie tylko przez fanów gatunku, ale również wielu miłośników elektronicznej rozrywki jako całości. Kult otaczający te produkcje doskonale widać w liczbach. Jak możemy przeczytać w umieszczonym w serwisie LinkedIn CV Briana Sullivana, czyli współzałożyciela nieistniejącego już Ensemble Studios, w którym narodziło się Age of Empires, w ciągu 20 lat tytuły sygnowane tą marką sprzedały się w 25 milionach egzemplarzy. Łącznie cykl zarobił miliard dolarów.

Seria Age of Empires wciąż jest żywa w świadomości graczy. - Seria Age of Empires wciąż się świetnie sprzedaje - wiadomość - 2020-02-12
Seria Age of Empires wciąż jest żywa w świadomości graczy.

Warto zwrócić uwagę na fakt, że w lutym 2009 roku, czyli kilka miesięcy po tym, jak Ensemble Studios zostało zamknięte, do wiadomości publicznej podano, że przez cały okres działalności sprzedało ono 20 milionów egzemplarzy swoich gier (nie zostało powiedziane, że chodzi tylko o cykl Age of Empires, zatem zapewne do tego wyniku wliczają się również Star Wars: Galactic Battlegrounds oraz Age of Mythology). Zatem przez nieco ponad dekadę do klientów trafiło przeszło 5 milionów sztuk gier z popularnej serii. Bez wątpienia pomogły w tym premiery Age of Empires: Definitive Edition oraz Age of Empires II: Definitive Edition. Są to przygotowane przez studio Forgotten Empires odświeżone wersje dwóch pierwszych odsłon cyklu.

Przypominamy, że wciąż utrzymująca się na wysokim poziomie sprzedaż gier sygnowanych marką Age of Empires to nie jedyny powód do zadowolenia dla ich miłośników. Renesans cyklu trwa bowiem w najlepsze. Na horyzoncie znajdują się bowiem dwie kolejne pozycje, które się do niego zaliczają. Mowa tu o Age of Empires III: Definitive Edition, czyli poprawionej wersji produkcji z 2005 roku (zamknięta beta tytułu wystartowała na początku bieżącego miesiąca) oraz przygotowywanej przez studio Relic Entertainment pełnoprawnej kontynuacji serii – Age of Empires IV. Jeśli obie te pozycje również odniosą sukces, to kto wie, co jeszcze czeka nas w przyszłości.

  1. Oficjalna strona serii Age of Empires
Age of Empires II: Definitive Edition

Age of Empires II: Definitive Edition

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 14 listopada 2019

Informacje o Grze
8.7

GRYOnline

8.3

Gracze

9.5

Steam

8.5

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

37

Miłosz Szubert

Autor: Miłosz Szubert

Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2020-02-12
14:16

.:Jj:. Legend

Komentarz: .:Jj:.
2020-02-12
16:17

AUTO6 Generał

AUTO6

Wololo!

Komentarz: AUTO6
2020-02-12
17:38

mordulec Pretorianin

😒

AoE 2 to kawał mojego dzieciństwa, mam teraz 30 lat i nadal gram i będę grał, a nawet nie dostaliśmy polskich napisów, kiedy takie EA, Bethesda, Sony, Ubisoft, Acti - Blizz itd. w praktycznie każdej swojej grze dają PL dubbing, lub przynajmniej napisy... niech was szlag microshit :)

Komentarz: mordulec
2020-02-12
17:38

Maniek9012 Generał

Maniek9012

RTSy się "skończyły"!!!

Komentarz: Maniek9012
2020-02-12
18:55

Felo74 Konsul

RTSy się skończyły dla korpo gejmingu. Przykład - Blizzard. Jestem 100% przekonany, że SC2 jak i dodatki sprzedały się wyśmienicie i każda normalna firma byłaby zadowolona z tylu milionów sprzedanych kopii. No ale nie te masywne korpo. Oni widzą co można osiągnąć na grach z lootboxami i jakieś marne kilka milionów sprzedanych kopii jednokrotnie ich nie zadowala... Jakby Blizzard chciał to mógłby wypuszczać dodatki do SC2 przez kolejne 10 lat co 2 lata nowy i łykałby cały czas stałą gotówkę. Jaki tego byłby koszt skoro silnik jest już gotowy? Wydaje mi się, że spokojnie 20-30 misji kampanii co 2 lata to nie za trudne wyzwanie, ani nie za duże wymaganie...

Komentarz: Felo74

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl