Project A: strzelanka od twórców LoL to CS:GO z systemem klas
Studio Riot Games – autorzy League of Legends – zorganizowało pokaz poświęcony strzelance Project A, dzięki któremu poznaliśmy sporo szczegółów na temat tego tytułu. Wygląda na to, że będzie to hybryda CS:GO i Overwatch, z wyraźnym naciskiem na pierwszą z wymienionych produkcji.
Bartosz Świątek

W SKRÓCIE:
- Project A to strzelanka podobna do CS:GO;
- w grze znajdziemy także mechanikę klas, ale odgrywają one mniejsze znaczenie niż w Overwatch (to w 90% CS:GO i w 10% OW);
- mechanika strzelania i mapy są dobrze zaprojektowane;
- bohaterowie mają dostęp do takich samych broni. Strzelając z jednej z głównych giwer zabijamy wroga pojedynczym headshotem;
- podstawowym trybem gry jest podkładanie bomby.
W sieci pojawiło się sporo nowych informacji na temat tzw. Project A – sieciowej strzelanki, nad którą pracuje studio Riot Games, czyli twórcy MOBA League of Legends. Wygląda na to, że będzie to produkcja przypominająca Counter-Strike: Global Offensive, ale wykorzystująca także mechanikę klas. Źródłem doniesień jest pokaz zorganizowany dla prasy oraz profesjonalnych graczy, na którym był także nasz przedstawiciel.
Co ważne, w omawianym tytule zdolności bohaterów nie będą odgrywały tak ważnej roli, jak w Overwatch czy Apex Legends. Gra ma stawiać przede wszystkim na zręczność i zmysł taktyczny, a zdolności specjalne dobieramy przed rozpoczęciem starcia – podobnie jak ekwipunek w wielu innych strzelankach. Mamy też informacje o podstawowym trybie.
W opinii byłego profesjonalnego gracza CS:GO (a obecnie komentatora) o ksywie HenryG, zarówno mechanikę strzelania, jak i plansze zaprojektowano bardzo dobrze. W przypadku karabinów służących za podstawową broń, pojedyncze trafienie w głowę na ogół kończy się śmiercią postaci, niezależnie od tego, który bohater strzela.
Przypominamy, że Project A zostało zapowiedziane w październiku zeszłego roku. Zgodnie z doniesieniami z listopada gra nie ma na razie nawet przybliżonej daty premiery.

GRYOnline
Gracze
OpenCritic
- Riot Games
- strzelanki FPP (FPS)
- sieciowe strzelanki
- PC
Komentarze czytelników
zanonimizowany776345 Pretorianin
Mam nadzieję, że gra będzie bardziej oparte na strzelaniu niż na używaniu umiejętności jak w overwatch. Boję się trochę, że wyjdzie z tego kolejny nudny hero shooter, a przydałaby się jakaś konkurencja dla CS:GO i R6. Jeżeli grze będzie bliżej do R6 właśnie niż do Overwatcha to pewnie odniesie całkiem spory sukces.
zanonimizowany768165 Legend
A ja łudzę się naiwnie licząc, że to chociaż odrobinę będzie przypominało ET... kto wie, może w jakieś większej aktualizacji dodadzą taki tryb?
zanonimizowany1234847 Chorąży
jestem pewien, ze ta gra bedzie popularna tylko na wschodzie
AUTO6 Generał

Strasznie infantylna wizualnie - to może przyciągnąć fanów Overwatcha czy Fortnite, ale nie graczy CS: GO (już większe szanse daję takiemu CrossfireX jeśli trafi na PCty).
kaagular Generał
O ile nie będzie to zbyt cukierkowo-kreskówkowe to może będzie ok. W shooterach wydaje mi się, że ludzie cenią sobie "realność" broni i w miarę realistyczny feeling pola walki. Nawet jeśli jest to ograniczone do mapek jak w CSie. Jak będę miał strzelać do jakiś małych dziewczynek albo krowoludzi to ja podziękuje. Do MOBA to pasuje, do shootera jakoś chyba nie za bardzo.
CSowi bardzo przyda się konkurencja bo CS jest drętwy niesłychanie. Tzn jako shooter jest rewelka (pomijając cziterów) ale wszystko w około to dramat. Nowa operacja to pokazuje znakomicie.
A no i najważniejsze. Czy w ProjectA przewidziane są skiny i rynek, czyli jeden z ważniejszych czynników składających się na sukces CSa? W lolu skiny ogólnie są spoko, ale "wartości" nie mają żadnej, sam nawet nie wiem jakie mam i otwieranie skrzynek nie daje żadnej frajdy (po pierwsze są za darmo, po drugie co za różnica co mi z nich wypadnie...).