Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 kwietnia 2010, 11:05

autor: Adrian Werner

Rynek japoński w roku 2009

Firma Enterbrain (wydawca m.in. pisma Famitsu) opublikowała właśnie wyniki z japońskiego rynku gier za miony rok fiskalny (czyli okres od 30 marca 2009 r. do 28 marca 2010 roku.)

Firma Enterbrain (wydawca m.in. pisma Famitsu) opublikowała właśnie wyniki z japońskiego rynku gier za miony rok fiskalny (czyli okres od 30 marca 2009 r. do 28 marca 2010 roku.)

 

Rynek japoński w roku 2009 - ilustracja #1

 

Przychody uzyskane łącznie ze sprzedaży gier i sprzętu zmalały tylko o 0,6%, co jest wiadomością pozytywną, gdyż w roku fiskalnym 2008 spadek wyniósł aż 17,4%. Ogółem w okresie od 30 marca 2009 roku do 28 marca 2010 r. japońscy gracze zakupili gry warte łącznie 333880 jenów, co stanowi wzrost o 3,8% w porównaniu z rokiem poprzednim. Największym sukcesem okazał się oczywiście Dragon Quest IX. Czołówka najlepiej sprzedających się gier na rynku japońskim prezentuje się następująco:

1. Dragon Quest IX - 4 mln 150 tys. egzemplarzy

2. Pokemon Heart Gold/Soul Silver - 3 mln 663 tys. egzemplarzy

3. New Super Mario Bros Wii - 3 mln 587 tys. egzemplarzy

4. Friend Collection - 3 mln 85 tys. egzemplarzy

5. Final Fantasy XIII - 1 mln 881 tys. egzemplarzy

Warto zauważyć, że najnowsze Final Fantasy oraz New Super Mario Bros Wii to jedyne pozycje w pierwszej piątce, które nie są przeznaczone na Nintendo DS.

Dobre wyniki gier nie były jednak w stanie w pełni zrekompensować słabej sprzedaży samych konsol. W okresie od 30 marca 2009 roku do 28 marca 2010 japończycy kupili sprzęt za łączą sumę 216180 jenów, co stanowi spadek o 6,6 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym. Wyniki poszczególnych konsol prezentują się następująco:

#

konsola

sprzedaż w okresie 30.III.2009-28.III.2010

łączna sprzedaż od dnia premiery

1.

DS

3,922,762

30,075,728

2.

PSP

2,422,765

14,227,354

3.

Wii

2,183,938

10,137,092

4.

PS3

1,925,429

4,934,824

5.

360

251,911

1,253,102

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.