Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 listopada 2004, 08:12

autor: Andrzej Klimczuk

RollerCoaster Tycoon 3 i Axis & Allies już w sklepach

Korporacja Atari wydała dziś informacje prasową w której donosi, że jej dwie najnowsze gry strategiczne właśnie trafiły na półki sklepowe w Ameryce Północnej.

Korporacja Atari wydała dziś informacje prasową w której donosi, że jej dwie najnowsze gry strategiczne właśnie trafiły na półki sklepowe w Ameryce Północnej.

Obie produkcje zostały przygotowane wyłącznie z myślą o posiadaczach komputerów klasy PC. RollerCoaster Tycoon 3 to najnowsza część znanej serii strategii ekonomicznych. Jej poprzednie odsłony sprzedały się w ponad siedmiu milionach egzemplarzy na całym świecie. Tym razem zabawa została przedstawiona w pełni trójwymiarowej oprawie graficznej. W Polsce gra zostanie wydana przez firmę CD Projekt w pełnej polskiej wersji językowej już 25 listopada. Axis & Allies natomiast stanowi połączenie strategii turowej ze strategią czasu rzeczywistego. Jej akcja toczy się podczas drugiej Wojny Światowej. Zasady rozgrywki bazują na popularnej grze planszowej o tym samym tytule. Jej europejska premiera będzie miała miejsce już w najbliższy piątek.

RollerCoaster Tycoon 3 i Axis & Allies już w sklepach - ilustracja #1
RollerCoaster Tycoon 3 i Axis & Allies już w sklepach - ilustracja #2

 

W RollerCoaster Tycoon 3 gracz otrzyma zadanie budowy nowoczesnego parku rozrywki, w którym pierwszorzędną rolę odgrywają olbrzymie kolejki górskie (tytułowe RollerCoastery). Będzie mógł go zaprojektować i wyposażać w różne atrakcje według własnego uznania, a nawet samodzielnie projektować kolejki (łuki, zakręty, itp.). Dzięki zastosowaniu grafiki 3D w tej części można będzie w pełni sprawdzić zaprojektowaną przez siebie kolejkę i przejechać się nią. Ponadto klienci parku różnią się od siebie, zarówno biorąc pod uwagę wygląd jak i indywidualne upodobania. Teraz będziemy musieli sobie poradzić z różnymi potrzebami i oczekiwaniami dziesiątek ludzi, w różnym wieku, tj. dzieci, młodzież, dorośli i starcy. Każda z tych grup żąda czegoś innego. Na przykład nastolatki pragną ekstremalnych rozrywek i szybkich rollercoasterów, zaś dzieci i ich rodzice chcą przyjemnych, wolnych karuzel, występów klownów, przedstawień, itp. Naturalnie, odwiedzający różnią się między sobą także wyglądem, mają inne włosy, postury ciała, ubrania, czy twarze. Więcej informacji o grze znajdziecie w Encyklopedii Gry-OnLine oraz naszej zapowiedzi. Koniecznie sprawdźcie także wydane przed kilkoma dniami demo gry.

RollerCoaster Tycoon 3 i Axis & Allies już w sklepach - ilustracja #3
RollerCoaster Tycoon 3 i Axis & Allies już w sklepach - ilustracja #4

 

Axis & Allies przenosi graczy na fronty II Wojny Światowej – największego konfliktu zbrojnego XX-stulecia. Turowa część gry będzie bardzo podobna do gry planszowej na której cała produkcja się opiera. Gracz wcieli się w jedno z pięciu supermocarstw (Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, ZSRR, Niemcy oraz Japonia) i wybiera jednego z czterech autentycznych generałów/admirałów (Patton, Nimitz, Rommel, Tojo, Zhukov czy Montogomery). Każdy z nich będzie posiadał inne umiejętności specjalne (np. Kamikaze, bomba atomowa, zrzut zaopatrzenia, skanowanie radarem). Jeśli na którymś z pól spotkają się wojska dwóch graczy, można będzie wygenerować wynik bitwy lub samemu ją poprowadzić. Wówczas Axis & Allies stworzy losowy teren potyczki, a gracze będą walczyć o zwycięstwo w czasie rzeczywistym. Tu trzeba zbudować bazę i wyprodukować jednostki, które zniszczą przeciwnika. Zmagania odbywają się na obszarze trzech kontynentów: Europy, Afryki oraz Azji. Dalsze informacje przeczytacie w Encyklopedii Gry-OnLine, jak również w naszej zapowiedzi. Na naszych serwerach znajdziecie także demo gry.