Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 grudnia 2004, 11:40

Reedycja Bad Mojo już dostępna

Zacznijmy od dobrej wiadomości: nowa wersja niezwykle oryginalnej pod względem pomysłu przygodówki o nazwie Bad Mojo jest już na rynku, o czym radośnie poinformował koncern Got Game Entertainment. Niestety, tylko na rynku amerykańskim, o czym informuję ja, trochę zawiedziony faktem, że nikt nie pomyślał o wydaniu jej w Europie, nie mówiąc o naszym wspaniałym kraju.

Zacznijmy od dobrej wiadomości: nowa wersja niezwykle oryginalnej pod względem pomysłu przygodówki o nazwie Bad Mojo jest już na rynku, o czym radośnie poinformował koncern Got Game Entertainment. Niestety, tylko na rynku amerykańskim, o czym informuję ja, trochę zawiedziony faktem, że nikt nie pomyślał o wydaniu jej w Europie, nie mówiąc o naszym wspaniałym kraju. Szkoda, bo karaluchów (tych prawdziwych) Ci u nas dostatek.

Zawsze jest jednak jakaś nadzieja. W tym wypadku postarał się o nią serwis Just Adventure +, który ogłosił, że chętnie rozda trzy kopie programu. Aby spróbować szczęścia w losowaniu nagród, należy wysłać e-mail pod adres [email protected], wpisując w temacie zdanie „I want to be a cockroach!”. Konkurs potrwa do 12 grudnia włącznie a oficjalne wyniki zostaną ogłoszone w przyszłym tygodniu na łamach wspomnianego wyżej serwisu.

Reedycja Bad Mojo już dostępna - ilustracja #1

Specjalna reedycja o nazwie Bad Mojo: The Roach Game Redux (oryginał ukazał się w 1996 roku), jaką przygotował koncern Got Game Entertainment, zawierać będzie optymalizację pod kątem nowoczesnych PeCetów, podrasowaną oprawę audiowizualną oraz specjalny system podpowiedzi, który pomoże graczowi przebrnąć przez kolejne poziomy. Oprócz tego, w ramach bonusu na płycie znajdziemy swoistą ciekawostkę: film dokumentalny obrazujący proces powstania gry, wywiady z projektantami, komentarze twórców a także dużą porcją niepublikowanych informacji i gadżetów. Program będzie kosztować 19.99 dolarów i jak na razie, zagości w zachodnich sklepach. Czy ktoś pokusi się o wydanie Bad Mojo w Polsce na razie nie wiadomo, ale biorąc pod uwagę politykę rodzimych firm, należy szczerze w to wątpić.

Reedycja Bad Mojo już dostępna - ilustracja #2

Głównym bohaterem gry przygodowej Bad Mojo jest Roger Samms, którego żywot był do tej pory pasmem nieustannych porażek. Był, gdyż nasz bohater stał się posiadaczem dużej ilości gotówki, mogącej raz na zawsze odmienić jego życie. Roger planuje opuścić obskurny hotel, który dotąd zamieszkiwał i zacząć wszystko od nowa. Na przeszkodzie staje mu jednak tajemniczy amulet jego matki, mający w sobie tajemniczą moc, zdolną zamienić człowieka w karalucha. Kiedy Roger uświadamia sobie, że nagle staje się niezbyt lubianym przez ludzi insektem, rozpoczyna trudną walkę o przetrwanie w niecodziennym środowisku. Rozrzucone tu i ówdzie drobne przedmioty wydają się być przeszkodą nie do przebycia a plamy oleju czy mleka, śmiertelną pułapką, zdolną uwięzić naszego bohatera na wieki.

Reedycja Bad Mojo już dostępna - ilustracja #3

Chociaż Bad Mojo kwalifikuje się do popularnego gatunku gier przygodowych, tak naprawdę w niczym nie przypomina innych produkcji tego typu. Nie ma tutaj inwentarza, nigdzie nie klikamy, nie można także rozmawiać – co jest poniekąd zrozumiałe – z innymi bohaterami. Karaluchem steruje się za pomocą klawiszy kursora i jest to wszystko, co można zrobić w temacie obsługi.

Reedycja Bad Mojo już dostępna - ilustracja #4

Zabawa polega na nieustannej eksploracji otoczenia, omijania potwornych dla karalucha pułapek i prób uniknięcia kontaktu z innymi przedstawicielami miejscowej fauny (kotami czy szczurami). Karaluch nie jest istotą zbyt silną, dlatego może przesuwać tylko niewielkie przedmioty (np. niedopałki papierosów), które mogą mu ułatwić przedarcie się przez kolejne przeszkody. Z racji tego, że w Bad Mojo można zginąć niemal na każdym kroku, autorzy postanowili zaaplikować graczowi pięć dodatkowych „żyć”. Dopiero po ich wyczerpaniu zobaczymy napis „Game Over” i zostajemy zmuszeni wszystko zaczynać od początku.

Więcej informacji o tej niezwykłej i pod każdym względem unikatowej grze dowiesz się z naszej Encyklopedii, lub oficjalnej strony.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej