Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 listopada 2017, 09:55

autor: Krzysztof Sobiepan

PUBG – rozgrywka z pustynnej mapy na The Game Awards

Gospodarz gali The Game Awards Geoff Keighley zapowiedział, że fani strzelanki Playerunknown's Battlegrounds mogą spodziewać się fragmentu rozgrywki z nowej pustynnej mapy podczas transmisji wydarzenia. W międzyczasie w grze odbywają się kolejne testy wersji 1.0, a użytkownicy nie są zadowoleni ze specyfikacji serwerów.

Gala The Game Awards zbliża się wielkimi krokami i fani już zaczynają odliczać czas do transmisji zaplanowanej na 8 grudnia (2:30 czasu polskiego). Podsumowanie 2017 roku w grach nie może się obyć bez największej sensacji Steama, jaką stała się strzelanka Playerunknown's Battlegrounds. Została ona nominowana do statuetek w paru kategoriach, ale prezenter Geoff Keighley wyjął z rękawa jeszcze jednego asa.

Peruwiańskie lato rozgrzeje graczy jeszcze tej zimy? - PUBG – rozgrywka z pustynnej mapy na The Game Awards - wiadomość - 2017-11-30
Peruwiańskie lato rozgrzeje graczy jeszcze tej zimy?

Na osobistym Twitterze organizator TGA zapowiedział, że podczas uroczystości gracze po raz pierwszy zobaczą fragment rozgrywki z nowego regionu walk w PUBG – sławnej już pustynnej mapy umieszczonej w Peru. To pierwszy raz, kiedy spaloną słońcem okolicę obejrzymy w ruchu, a nie podczas kontrolowanej sesji zdjęciowej. Fakt ten jest ciekawym posunięciem ze strony PUBG Corp. Z jednej strony sygnalizują oni postępy w pracy nad nową zawartością, z drugiej zaś stawiają wiele na jedną kartę. Jeśli prezentacja Peru okaże się niezadowalająca, gracze z pewnością bez pardonu okażą im swoje rozczarowanie – w końcu o mapie wiemy od wielu miesięcy i duża część fanów liczy na dodanie jej do testowanej obecnie pełnej wersji produkcji.

Prezentacja na TGA wywoła burzę tak czy inaczej. - PUBG – rozgrywka z pustynnej mapy na The Game Awards - wiadomość - 2017-11-30
Prezentacja na TGA wywoła burzę tak czy inaczej.

Ostatnimi czasy społeczność tytułu wydaje się rozochocona, lecz także co najmniej niespokojna. Jutro zakończy się kolejna fala testów wersji 1.0. Wprawdzie w tym tygodniu nie dodano żadnej nowej zawartości, ale niewielkie poprawki zbliżają grę do jej „premiery”. Jednocześnie terminy robią się coraz bardziej wyśrubowane – firma Bluehole obiecała bowiem wydanie pełnej wersji na PC jeszcze w tym roku, a 12 grudnia ma się odbyć premiera wczesnej edycji tytułu na konsolę Xbox One.

PUBG ma jednak przed sobą jeszcze dość długą drogę – niedawno użytkownicy serwisu Reddit odkryli, że serwery gry prezentują dość niezadowalające tickrate’y, które mogą wpływać na znaczne opóźnienia i decydować o tym, komu z dwóch strzelających uda się przeżyć. Podczas jednej rozgrywki zmienny tickrate spadał nawet do 3 pakietów na sekundę, a średnia wynosi nieco ponad 16 pakietów/s. Przypomnijmy, że już w 2015 roku gracze narzekali, że tickrate rzędu 30 Hz w Battlefield 4 to zdecydowanie za mało.

Koniec roku jak zwykle zapowiada się niezwykle interesująco, a niepewna sytuacja Playerunknown's Battlegrounds dolewa tylko oliwy do ognia. Dla rozluźnienia proponujemy więc spokojniejszy wywiad z PlayerUnknownem, który w zeszłym tygodniu odpowiedział na parę pytań ekipie Noclipa:

  1. Oficjalna strona gry Playerunknown’s Battlegrounds
  2. Playerunknown’s Battlegrounds – kompendium wiedzy
  3. Steam na kolanach – jak Playerunknown’s Battlegrounds skradło serca pecetowych graczy