PUBG: Battlegrounds wkrótce umożliwi granie z towarzyszem sterowanym przez sztuczną inteligencję. PUBG Aly to owoc współpracy firm Krafton i Nvidia. Co-Playable Characters napędzane technologią Nvidia ACE pojawią się też w nadchodzącym symulatorze życia inZOI.
Jeśli zawsze chcieliście zagrać w PUBG: Battlegrounds w towarzystwie, ale wszyscy Wasi znajomi wolą Fortnite’a, to mam dla Was dobre wieści. Odpowiedzialna za tę darmową strzelankę firma Krafton zaprezentowała dziś nowatorski system Co-Playable Characters, który w przyszłości wprowadzi do gry sojuszników sterowanych sztuczną inteligencją. Jest to wynik współpracy dewelopera z Nvidią. Jak owo rozwiązanie gameplayowe miałoby działać w PUBG, zobaczycie poniżej.
Dzięki technologii Nvidia ACE, zaimplementowanej do gry jako PUBG Ally, gracze będą mogli współpracować z partnerem AI, który potrafi poruszać się, strzelać i komunikować się w sposób przypominający człowieka. Rozwiązanie to opiera się na generatywnej AI korzystającej z SLM (Small Language Models) oraz technologii Nvidii, pozwalającej m.in. na dynamiczną interakcję z tym modelem językowym.
Jak przekonuje Nvidia, omawiana technologia pozwala na tworzenie „towarzyszy, którzy rozumieją i wspierają cele gracza”. Więcej na jej temat możecie przeczytać w obszernym opracowaniu opublikowanym przez firmę.
Bot napędzany sztuczną inteligencją ma być w stanie reagować na komendy głosowe graczy (jak widzimy na udostępnionym materiale) – poproszony o odnalezienie konkretnej amunicji, powinien oznaczyć ją dla nas na mapie. Co więcej, sojusznik AI ma potrafić rozpoznawać wrogów, informować o ich pozycji oraz wesprzeć nas ogniem. Wszystko to będzie ponoć realizowane w sposób przypominający zachowanie prawdziwego gracza (model AI ma analizować dźwięk i obraz w czasie rzeczywistym i dynamicznie adaptować się do nowych sytuacji).
Co intryguje najbardziej – nasz kompan rodem z sci-fi od czasu do czasu rzuci jakimś żartem. Przejaw takiej interakcji możemy usłyszeć pod koniec zaprezentowanego filmu, kiedy bot-towarzysz w odpowiedzi na podziękowania gracza i słowa „bez ciebie nie dałbym rady” rzuca niedbale „wiem, po to tu jestem”.
Póki co firma Krafton nie ujawniła, kiedy dokładnie omawiany system trafi do PUBG: Battlegrouds. Wiadomo jednak, że Co-Playable Characters pojawią się także w innej produkcji studia – nadchodzącym symulatorze życia inZOI, przypominającym kultowe The Sims. W tym przypadku owa technologia zostanie zaimplementowana w postaci NPC-ów („bardziej reaktywnych i realistycznych niż cokolwiek, co widzieliście wcześniej”) o nazwie Smart Zoi, którzy znacznie pogłębią immersję płynącą z gry.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Michał Harat
Ukończył filologię polską ze specjalnością dziennikarską na UG. W grach zakochał się w wieku 4 lat, kiedy starszy kuzyn włączył mu zakurzonego Pegasusa. Pierwszy tytuł – Wolfensteina 3D – przeszedł w piwnicy swojego kumpla z zerówki (jego ojciec trzymał tam przestarzałego peceta). Dziś gra już niemal wyłącznie na konsolach, głównie na Switchu i PlayStation, ale ma też sporo retrosprzętu, na którym nadrabia to, co go ominęło za dzieciaka. O każdej produkcji soulsborne mówi, że „to dobra gra, być może najlepsza”. W wolnym czasie czyta książki, które nikogo nie interesują i chodzi na siłownię. Jest fanem mangi Berserk i filmów od wytwórni A24.