Problemy producenta Just Cause 2

Szwedzka firma Avalanche Studios planuje zwolnienie 77 spośród 160 swoich pracowników. Z informacji przedstawionych w rozmowie z redakcją serwisu GameIndustry wynika, że jest to efekt utraty dwóch kontraktów na produkcję gier. W sumie były one warte aż 34 miliony dolarów.

Piotr Doroń

Szwedzka firma Avalanche Studios planuje zwolnienie 77 spośród 160 swoich pracowników. Z informacji przedstawionych w rozmowie z redakcją serwisu GameIndustry wynika, że jest to efekt utraty dwóch kontraktów na produkcję gier. W sumie były one warte aż 34 miliony dolarów.

Pierwszy z utraconych projektów przepadł w lutym bieżącego roku. Nie było to jednak wielkim problemem – pracownicy, który mieli się zająć jego produkcją, zostali przeniesieni do prac nad innymi grami studia, w tym drugą odsłoną cyklu Just Cause (premiera przesunięta na początek 2009 roku) oraz darmową, sieciową pozycją The Hunter, znajdującą się obecnie w fazie otwartej bety. Większym ciosem było wycofanie drugiego kontraktu, do czego doszło w zeszłym tygodniu. Zajmowało się nim 67 osób. W zdecydowanej większości to właśnie oni są pracownikami, których obejmą zwolnienia. Zarząd Avalanche Studios poinformował ich o tym w zeszłym tygodniu. W chwili obecnej szefostwo firmy prowadzi rozmowy ze związkami zawodowymi, przedstawiając im wszystkie powody i warunki zwolnień.

Przyszłe plany Avalanche Studios obejmują dokończenie produkcji Just Cause 2 oraz The Hunter, a także zajęcie się nowym projektem, który znajduje się obecnie w fazie przygotowań do dewelopingu. Powinno to pomóc firmie w odbudowaniu dotychczasowej pozycji oraz formy. Przywrócenie dotychczasowej liczebności studia będzie jednak bardzo trudne. Nie wierzą w to nawet szefowie studia, w tym prezes Christopher Sundberg, który stwierdził nawet, że zarządzanie 160 pracownikami nie było czymś komfortowym. „Zakładaliśmy naszą firmę, ponieważ chcieliśmy tworzyć z pasją gry komputerowe. Nie chcieliśmy prowadzić wielkiego biznesu. Uwielbiam pracować z tymi ludźmi, jednakże nienawidzę sytuacji, gdy zespół rozrasta się do niewyobrażalnych rozmiarów ”.

Just Cause 2

Just Cause 2

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 23 marca 2010

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

7.7

Gracze

9.1

Steam

OCEŃ
Oceny
  • Avalanche Studios
  • Square Enix
Podobało się?

0

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Steam w Empire: Total War. Wymagana aktywacja online

Następny
Steam w Empire: Total War. Wymagana aktywacja online

Elektroniczna premiera Fallouta 3 – Steam przeciążony

Poprzedni
Elektroniczna premiera Fallouta 3 – Steam przeciążony

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl