Miniony tydzień był owocny dla polskiego rynku gier. Twórcy Alice VR zapowiedzieli obiecujące VR The Wizards, poznaliśmy daty premier gier Husk i Realpolitiks, dowiedzieliśmy się o konsolowym porcie Bohemian Killing, a weterani polskich zespołów założyli nowe studio. Z mniej pozytywnych wieści - nadchodzi koniec jednego z magazynów branżowych.
Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co wydarzyło się na polskim rynku gier w minionym tygodniu.

Znany z Alice VR gliwicki zespół Carbon Studio zapowiedział swój następny projekt. Okazała się nim gra The Wizards, czyli kolejna produkcja tworzona z myślą o wirtualnej rzeczywistości. Wcielimy się w maga, który wykorzysta aktywowane gestami zaklęcia do walki z hordami wrogów. System sterowania ma zrobić pełen użytek z kontrolerów ruchowych.
Produkcja zmierza na pecety i będzie obsługiwała zarówno HTC Vive, jak i Oculus Rift. Premiera ma nastąpić jeszcze w tym roku
Poznaliśmy daty premier dwóch obiecujących polskich projektów. Pierwszy na rynek trafi horror Husk, autorstwa zespołu UndeadScot. Gra zadebiutuje na pecetach 3 lutego tego roku. Poza zapowiadanym wcześniej wydaniem cyfrowym otrzyma także wersję pudełkową.
Z kolei na 14 lutego zaplanowano premierę Realpolitiks, czyli strategii zespołu Jujubee, w której staniemy na czele jednej z nacji XXI wieku i postaramy się zapewnić dobrobyt naszym obywatelom. W planach są również wersje na urządzenia mobilne z systemami iOS oraz Android, ale te wydania ukażą się w późniejszym terminie.
Opracowana przez rodzime studio The Moonwalls sądowa przygodówka Bohemian Killing doczeka się konwersji na PlayStation 4 i Xboksa One. Co ciekawe, wydania konsolowe powstają dzięki zainteresowaniu, jakie projekt wzbudził u japońskiego wydawcy. Autorzy zamierzają jednak wypuścić porty także poza Krajem Kwitnącej Wiśni. Na razie nie podano daty premiery.

Studio CI Games poinformowało, że 3 lutego ruszy beta strzelanki Sniper: Ghost Warrior 3. W testach wezmą udział wyłącznie posiadacze pecetów, którzy otrzymają okazję przetestowania dwóch misji dla pojedynczego gracza.
Twórcy ujawnili również kilka nowych konkretów odnośnie głównych bohaterów oraz podali wymagania sprzętowe gry.

W kilku rodzimych sklepach ruszyła przedsprzedaż Nintendo Switch, dzięki czemu poznaliśmy wreszcie orientacyjną cenę konsoli – wynosi ona nieco ponad 1400 złotych. W ten sam sposób dowiedzieliśmy się, ile zapłacimy za akcesoria. Przypominający tradycyjne kontrolery pad Pro Controller to wydatek rzędu 280 zł, uchwyt Joy-Con Grip ok. 130 zł, a dodatkowy Joy-Con to koszt ponad 300 zł. Natomiast cena gier wacha się od 190 zł za proste produkcje, takie jak 1-2 Switch, aż do 280 zł za największe tytułu pokroju The Legend of Zelda: Breath of the Wild.

Poznaliśmy wyniki sprzedaży magazynów branżowych za październik ubiegłego roku. Liderem tradycyjnie okazało się CD-Action, które rozeszło się w 65 082 egzemplarzach, czyli o 2,72% mniej niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku.
Na ostatniej pozycji uplasował się Chip z wynikiem 8 924 egzemplarzy (spadek sprzedaży o 14,8%).


Biorąc pod uwagę fatalną sprzedaż magazynu Chip tylko kwestią czasu było zakończenie jego wydawania. Decyzja ta wreszcie zapadła w zeszłym tygodniu. Wydawnictwo Bauer Media poinformowało, że ostatni numer ukaże się 5 kwietnia. a serwis internetowy będzie dostępny do lipca. Strona nie będzie jednak raczej uaktualniana, gdyż cała redakcja pożegna się z pracą z końcem kwietnia.
Powstało nowe polskie studio deweloperskie nazwane Strange New Things. Założył je były dyrektor operacyjny firmy Techland, Paweł Zawodny, a w zespole znalazły się osoby, które wcześniej pracowały dla takich deweloperów jak CD Projekt RED czy Io-Interactive.
Na razie autorzy nie są gotowi zdradzić żadnych informacji na temat swojego pierwszego projektu.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
2

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.