Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 sierpnia 2010, 18:45

autor: Anna Karpińska

Plany wydawnicze City Interactive. Sniper 2 w przyszłym roku?

City Interactive, jedna z największych firm działających na polskim rynku elektronicznej rozrywki, ogłosiła plany wydawnicze na lata 2011- 2012 i podała najnowsze wyniki finansowe spółki. Jednym z najważniejszych elementów strategii firmy będzie dalszy rozwój marki Sniper: Ghost Warrior. Potwierdzają się zatem przypuszczenia dotyczące wydania drugiej odsłony tego efektownego FPS-a.

City Interactive, jedna z największych firm działających na polskim rynku elektronicznej rozrywki, ogłosiła plany wydawnicze na lata 2011- 2012 i podała najnowsze wyniki finansowe spółki. Jednym z najważniejszych elementów strategii firmy będzie dalszy rozwój marki Sniper: Ghost Warrior. Potwierdzają się zatem przypuszczenia dotyczące wydania drugiej odsłony tego efektownego FPS-a.

Plany wydawnicze City Interactive. Sniper 2 w przyszłym roku? - ilustracja #1

Według najnowszych wyników firmy, do tej pory Sniper: Ghost Warrior sprzedał się w ilości ponad 500 tysięcy egzemplarzy. Najwięcej gier kupili gracze z Ameryki Północnej (206 tysięcy) oraz Wielkiej Brytanii (98 tysięcy). W Polsce do rąk użytkowników trafiło do tej pory 15 tysięcy kopii. Poza dobrymi wynikami sprzedaży na zagranicznych rynkach, Sniperowi udało się także osiągnąć wysokie notowania w rankingach. W Wielkiej Brytanii, Austrii i Polsce gra trafiła na pierwsze miejsce, w Niemczech na drugie, a w wielu krajach znalazła się w czołowej dziesiątce najpopularniejszych tytułów.

Wyniki sprzedaży Sniper: Ghost Warrior

Kraj/Region

Ilość sprzedanych egzemplarzy

Miejsce w rankingu

Ameryka Północna

206 000

TOP 10 (USA)

Wielka Brytania

98 000

#1

Niemcy

57 000

#2

Francja

38 000

TOP 10

Austria

16 000

#1

Polska

15 000

#1

Skandynawia

12 000

TOP 10

Kraje Beneluksu

10 000

b. d.

 

Plany wydawnicze City Interactive. Sniper 2 w przyszłym roku? - ilustracja #2

Dobre wyniki finansowe Sniper: Ghost Warrior to nie jedyny sukces, którym pochwalił się przedstawiciele City Interactive. Prezes firmy Marek Tymiński poinformował bowiem, że w okresie od lipca do sierpnia 2010 roku spółka uzyskała przychody w wysokości 27,5 miliona złotych i tym samym spełniła prognozy dotyczące zwiększenia wpływów ze sprzedaży gier. Tymiński podkreślił przy tym, że zasadnicze znacznie w osiągnięciu wysokich wyników finansowych ma dobrze funkcjonująca współpraca pomiędzy polskimi i zagranicznymi biurami firmy.

City Interactive podzieliła się ponadto informacjami na temat planów spółki na najbliższe lata. Najważniejszym celem firmy w nadchodzącym okresie będzie kontynuacja rozwoju marki Sniper: Ghost Warrior i wprowadzenie jej na platformę PlayStation 3. Ten ostatni zabieg będzie możliwy dzięki podpisaniu umowy licencyjnej, którą rodzimy wydawca zawarł 12 sierpnia bieżącego roku z amerykańskim Sony Computer Entertainment. Oprócz działań zmierzających do wdrożenia Snipera na PS3, planowane jest także wydanie dwóch DLC (we wrześniu i listopadzie).

Marek Tymiński stwierdził ponadto, że City Interactive chce się skoncentrować na wydawaniu gier wysokiej jakości i w związku z tym planuje tworzenie kolejnych FPS-ów pokroju Sniper: Ghost Warrior. Wstępne założenia obejmują plan wypuszczenia na rynek dwóch hitów w 2011 i trzech w 2012 roku, co w połączeniu z informacją o rozwoju marki Sniper, daje podstawy do prognozowania, że jednym z owych tytułów może być właśnie Sniper 2.

Wiadomo także, że wszelkie działania zmierzać będą w kierunku rozwijania działań globalnych (zwłaszcza w Ameryce Północnej), a także wydawaniu gier na różne platformy, w tym między innymi: Nintendo DS, Nintendo Wii oraz smartphone’y. Tymiński przyznał jednak, że w przypadku tych ostatnich prowadzona jest na razie ostrożna obserwacja tego segmentu rynku.

Plany City Interactive

na lata 2010 - 2012

L. p.

Plan

Rok

1

DLC 1 do Sniper: Ghost Warrior

Wrzesień 2010

2

DLC 2 do Sniper: Ghost Warrior

Listopad 2010

3

Rozwój marki Sniper: Ghost Warrior i wprowadzenie jej na platformę PS3

2010 – 2012

4

Tworzenie FPS-ów na konsole nowej generacji

2011 – 2012

5

Rozwijanie działalności wydawniczej globalnie i w Ameryce Północnej

2010 – 2012

6

Gry dedykowane na Nintendo DS oraz Nintendo Wii

2011 – 2012

7

Tworzenie gier na smartphone’y

2011 - 2012

8

Wydanie 2 dużych hitów

2011

9

Wydanie 3 dużych hitów

2012

 

Warto w tym miejscu przypomnieć, że w ostatnim okresie na półki sklepowe trafiło kilka tytułów sygnowanych logo City Interactive. Pod koniec sierpnia swoją polską premierę miały między innymi: przygodówka point&click The Whispered World (PC), platformówka Braid (PC) i nawiązująca do popularnej serii Harvest MoonFarm Frenzy: Animal Country (NDS).