Pisanie gier na PlayStation 3 jest proste

Sytuacja konsolowych gier multiplatformowych w przypadku PlayStation 3 nie wygląda najlepiej. Bardzo często zdarzają się duże opóźnienia w stosunku do premiery gry na innych platformach. Duża część ukazujących się na konsolę Sony tytułów wygląda też nieco gorzej niż w przypadku bezpośredniej konkurencji w postaci Xboxa 360 (dobrym przykładem jest tu Splinter Cell: Double Agent czy The Darkness).

Przemysław Zamęcki

19

Sytuacja konsolowych gier multiplatformowych w przypadku PlayStation 3 nie wygląda najlepiej. Bardzo często zdarzają się duże opóźnienia w stosunku do premiery gry na innych platformach. Duża część ukazujących się na konsolę Sony tytułów wygląda też nieco gorzej niż w przypadku bezpośredniej konkurencji w postaci Xboxa 360 (dobrym przykładem jest tu Splinter Cell: Double Agent czy The Darkness). Jednak według producentów Call of Duty 4, Infinity Ward, pisanie gier na konsolę Sony wcale nie jest trudne.

Serwis Next Generation przeprowadził wywiad z prezesem firmy, Grantem Collierem, który zapytany o powód opóźnień z jakimi borykają się inni developerzy odpowiada:

„Myślę, że związane jest to z alokacją środków. […] My nie mieliśmy żadnych problemów z PS3. Jest prawdopodobnie spowodowane naszym podejściem i filozofią pracy. Nad każdą wersją gry pracuje oddzielny zespół ludzi, podczas gdy inni skupiają się zwykle tylko na jednej platformie zaniedbując pozostałe.”

Tego typu podejście, a przede wszystkim słowa, które wypowiada Collier zapewne wleją wiele optymizmu w serca tak graczy, jak i samego Sony. Prezes Infinity Ward stawia sprawę jasno: to nie hardware konsoli winny jest tak wielu problemom, ale czynnik ludzki, który najczęściej objawia się w złym podejściu do pracy. Jednocześnie jest w stanie doskonale swoją tezę udowodnić, wszak Call of Duty 4 ukazuje się na PlayStation 3 tego samego dnia co i na wszystkie inne platformy. A co najważniejsze, gra w tej wersji zbiera równie pozytywne oceny.

Grant Collier uważa także, że CoD4 jest pierwszą grą z tzw. drugiej fali tytułów nowej generacji i podobnie jak wcześniej Call of Duty 2 wytycza nowe szlaki w produkcji gier.

Redaktorzy Next Generation nie omieszkali zapytać także o przewidywania dotyczące cyklu życia nowych konsol Sony i Microsoftu. „Z całą pewnością mamy przed sobą jeszcze trzy lub cztery lata, zanim firmy zajmą się produkcją gier na przyszłą generację” – pada odpowiedź.

Call of Duty 4: Modern Warfare

Call of Duty 4: Modern Warfare

PC PlayStation Xbox Nintendo
Data wydania: 5 listopada 2007
Call of Duty 4: Modern Warfare - Encyklopedia Gier
8.7

GRYOnline

8.8

Gracze

9.4

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń

  • Activision
  • Infinity Ward
  • PS3
Przemysław Zamęcki

Autor: Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

Ujawniono część dodatkowych utworów dla Rock Band

Następny
Ujawniono część dodatkowych utworów dla Rock Band

Gitara do Guitar Hero III na X360 kompatybilna z wersją na PC

Poprzedni
Gitara do Guitar Hero III na X360 kompatybilna z wersją na PC

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl