O realizmie i wykorzystaniu Kinecta w Forza Motorsport 4
Choć do zapowiadanej na jesień premiery Forza Motorsport 4 pozostaje już coraz mniej czasu, wciąż nie wiemy zbyt wiele na temat najnowszego dzieła studia Turn 10. Rąbka tajemnicy uchyla serwis MSN Autos, na łamach którego pojawił się artykuł dotyczący czwartej odsłony tego niezwykle popularnego konsolowego symulatora wyścigów samochodowych.
Marcin Skierski
Choć do zapowiadanej na jesień premiery Forza Motorsport 4 pozostaje już coraz mniej czasu, wciąż nie wiemy zbyt wiele na temat najnowszego dzieła studia Turn 10. Rąbka tajemnicy uchyla serwis MSN Autos, na łamach którego pojawił się artykuł dotyczący czwartej odsłony popularnego konsolowego symulatora wyścigów samochodowych.

Autorzy tradycyjnie zapowiadają, że nowa część wyniesie realizm tego cyklu na jeszcze wyższy poziom. Nie muszą to być tylko czcze przechwałki, bo deweloper podjął współpracę z firmą Pirelli zajmującą produkcją opon. Podobno wpłynie to na wierniejsze odzwierciedlenie zużywania się gum na różnych nawierzchniach i w najtrudniejszych warunkach pogodowych. Odczuwalne mają być wszelkie minimalne różnice w prowadzeniu auta, co z pewnością docenią najbardziej wymagający fani serii.
W odwzorowaniu jazdy na każdej nawierzchni pomogą z pewnością pieczołowicie zaprojektowane trasy. Twórcy przygotowali w tym celu bogatą dokumentację, wśród której nie zabrakło wielu terabajtów zdjęć i filmów, mających pomóc w uchwyceniu wszelkich detali danego toru.
Tak jak potwierdzono jeszcze na ubiegłorocznych targach E3, Forza Motorsport 4 zaoferuje wsparcie dla kontrolera Kinect. Ograniczy się to głównie do mniejszych funkcjonalności, takich jak możliwość oglądania samochodu ze wszystkich stron, w tym jego wnętrza. Potwierdzono również obecność tzw. head-trackingu, który znają już między innymi posiadacze Gran Turismo 5. Opcja ta umożliwi rozglądanie się w środku wirtualnego samochodu, poprzez wykonywanie niewielkich ruchów głową.

Miejmy nadzieję, że te szczątkowe informacje to tylko początek zalewu wiadomości na temat tej produkcji. Po premierze konkurencyjnego Gran Turismo 5, studio Turn 10 szykuje mocną odpowiedź i zapewne tej jesieni znowu odżyją dyskusje, która z konsolowych serii jest lepsza. Tak jak poprzednie dwie części, Forza Motorsport 4 ukaże się tylko na Xboksa 360.
Więcej:AMD woli pracować z Sony niż z Microsoftem, bo Mark Cerny ma wizję i aktywnie działa przy PS6

GRYOnline
Gracze
- Microsoft
- X360
Komentarze czytelników
zanonimizowany175529 Konsul
@albz74 "GTHD, GT5P nie liczę"
- i dobrze, ze nie liczysz, bo jak juz chcesz sie czepiac to Turn 10 tez wydalo dwa demka, jedno do FM2 i jedno do trojki, z taka przewaga, ze byly darmowe, a nie za polowe ceny gry:D
I nie spinaj sie, klocic sie nie zamierzam. Jak mowie - lubie obydwie serie.
"jak można mówić o wielkim realizmie gry wyścigowej i przełomowych zmianach, skoro 99% osób gra w nią na padzie ? Zachodzę w głowę i jakoś nie rozumiem, jak to możliwe." - nie pamietam, zebym cokolwiek pisal o realizmie w jednej czy drugiej grze. A 99% osob gra na padach - absolutnie sie zgadzam i w zadnym wypadku nie mam do nich pretensji. Ja sam gram na padzie, bo nie zamierzam wydac dwoch stowek na gre, a potem kolejnych czterech na kierownice do niej. Tylko najwieksi maniacy wyscigow i ludzie z duzymi sumami na koncie tak robia, a to jest nie wiecej niz parenascie procent docelowej klienteli. Wiec nie miej pretensji do graczy, a moze raczej do developera, ktory usprawiedliwia sie, ze nie umie oddac poczucia symulacji bez kierownicy. Owszem, kierownica pomaga, nie zaprzecze bo mialem okazje probowac. Ale wiekszosc ludzi gra na padach i nic sie z tym nie da zrobic.
zanonimizowany649085 Konsul
melon nikt nie uważa za bezsensowne. Prowadziliśmy normalną dyskusję i to ty zaniżyłeś poziom czepiając się niczego i bezsensownie odwołując się do czegoś, co napisałem 2 miesiące temu. Jeszcze gdybym fanboyował...
maxan Pretorianin

SDRaid melancom ty idioto, a wszedłem by napisać na ślepo, że FM4 będzie gównem? Nie? To zamknij tą cholerną mordę.
Jeśli to nazywasz normalną rozmową to gratulacje za debilizm!
Teraz SONY wyznacza standardy jeżeli chodzi o dbanie o użytkownika.
Sony i ich zabugowane PSN - normalnie w BO nie idzie nawet zagrać ...dziękuję nie skorzystam- jedyne na + co zauważyłem to sporą ilość ex'ów (niezbyt mi podchodzących jedynie w Killzone bym zagrał) i ich tłumaczenie... poza tym kaszana.
zanonimizowany495054 Konsul
Kilka rzecy do poprawienia i do dodaina i będą mieli moją kase:
- wyłączyć permamentny active steering z FM3. Bo jak znowu odwalą kaszane z tym jak w 3jce to gra symulacyjnie może być porównywana z NFSem czyli pseudo symulacja.
- zwiększyć ilość samochodów przynajmniej do 12 bo 8 jak w FM3 to już porażka na dzisiejsze standardy.
- Poprawić północną pętle bo to co jest w FM3 i FM2 to jest pseudo nurburgring
- Wprowadzić cykl dnia i nocy + efekty pogodowe żeby wytrzymałościówki miały sens. Pozatym ie ma nic przyjemniejszego niż pokonywanie nurburgring późnym wieczorem w lekkiej mgle.
Bez tych rzeczy nie można nawet mówić o królu simów na konsole.
Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Fajnie ze bierzesz pod uwage GTPSP ktore mialo powstac na premiere konsoli, potem krazyly chyba plotki po dluuuugim czasie ze gra jednak wyjdzie i wyszla w krotkim czasie jak dobrze pamietam.