Nowy system umiejętności bojowych w The Elder Scrolls: Skyrim
Bethesda powiedziała już sporo na temat nowinek technologicznych i rozgrywki w The Elder Scrolls: Skyrim. Wciąż jednak czekamy na informacje o bardziej szczegółowych kwestiach. Todd Howard, przedstawiciel studia, omówił w audycji Game Informera nowe podejście do systemu walki, który pewne rzeczy uprości, ale też zbalansuje rozgrywkę.
Szymon Liebert
Bethesda powiedziała już sporo na temat nowinek technologicznych i rozgrywki w The Elder Scrolls: Skyrim. Wciąż jednak czekamy na informacje o bardziej szczegółowych kwestiach. Todd Howard, przedstawiciel studia, omówił w audycji Game Informera nowe podejście do systemu walki, który pewne rzeczy uprości, ale też zbalansuje rozgrywkę.
System umiejętności bojowych w Skyrim będzie składał się z ogólnych kategorii, czyli broni jednoręcznej, dwuręcznej i łucznictwa. Każda z nich zostanie opisana drzewkiem rozwoju, które pozwoli wyspecjalizować bohatera w danym typie oręża. Wybierając broń jednoręczną będziemy mogli rozwinąć się np. w posługiwaniu mieczem, maczugą, czy toporem.
Powyższe rozwiązanie ma zagwarantować zbalansowaną i czytelniejszą rozgrywkę. Rozpoczynając zabawę gracz będzie mógł określić punkt wyjścia dla swojej postaci i w ten sposób wybrać interesujący go styl walki. Dopiero po zwiększeniu danej umiejętności ogólnej wyspecjalizujemy się w konkretnym typie oręża z obranej wcześniej kategorii.
Howard przekonuje, że Bethesda przy każdej grze zabiera się za rozgrywkę od nowa i stara się dobrać bronie pasujące do rozgrywki. Tym razem podział wiąże się ze wspomnianymi stylami walki. Naturalnie poszczególne elementy uzbrojenia będą różniły się od siebie, więc machając toporem lub mieczem rozpłatamy przeciwników na inne sposoby.

Powyższy wywód na temat walki w Skyrim wiązał się z pytaniem jednego z użytkowników o to, czy w grze pojawi się włócznia. Producent z Bethesdy przyznał, że w planach nie było tego konkretnego przykładu oręża, ale być może zmieni się to jeszcze w przyszłości. Trudno cokolwiek obiecać, bo poszczególnym broniom poświęca się dużo czasu.
Todd Howard skontrował także krytyczne komentarze graczy na temat liczby i rodzajów broni w kolejnych odsłonach serii. Przedstawiciel studia powiedział po prostu, że tak jak Oblivion dysponował pewnym repertuarem, tak Skyrim otrzyma swój własny. Możemy przypuszczać, że wiąże się to z określoną wizją danego fragmentu świata Tamriel.
Kolejna odsłona serii The Elder Scrolls została zapowiedziana pod koniec ubiegłego roku. Od tego czasu dostaliśmy sporo informacji na jej temat – znamy długość wątku fabularnego, nie obce są nam sekrety systemu walki, czy szczegóły nowej technologii. Nie pozostaje nam nic innego jak ekscytować się grą, wzorem bohatera animacji Harry’ego Partridge’a.
Więcej:Pudełkowa wersja Oblivion Remastered nie spełnia oczekiwań graczy. „Dziękuję, ale nie skorzystam”

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
Kłosiu Legend

Kurcze, czy to jest jakis rewolucyjny system? Wezcie sie jakos opamietajcje, juz Baldurs Gate sprzed 10 lat oferowal specjalizacje w broni jednorecznej, dwurecznej czy lukach.
To co tu jest to tylko i wylacznie troszke bardziej rozczlonkowana i bardziej niepotrzebna wersja.
Walenie wielkiego artykulu "Nowy system" to jest niepotrzebna dezinformacja.
Cokane Masta Chorąży

"Wybierając broń jednoręczną będziemy mogli rozwinąć się np. w posługiwaniu mieczem, maczugą, czy toporem." A co ze sztyletami? Nie bedzie ich w ogole, albo sa dworeczne?
Czekam ta ta gierke, bo lubie RPG, a z seria TES jestem juz od wieeeelu lat. Ale po srednim Oblivionie i Falloucie 3, jak i rowniez informacjach o Skyrim, wcale nie spodziewam sie takiej rewelacji jak wszyscy twierdza. Nie bylo jeszcze gameplayu, a pewne zmiany wcale nie sa lepsze, wiec nie rozumiem tych zachwytow. Na pewno kupie grke i raczej bedzie dobra, ale czy jakas przelomowa, zobaczymy. Na pewno poki nie zobacze jak to wyglada, nie bede sypal tekstow typu "wydaje się, że nikt i nic nie zatrzyma pochodu TES5 na sam szczyt. " bo poki co nie maja zadnego uzasadznienia. Na obecna chwile bardziej czekam na Wiedzmina 2, przynajmniej wiem z czym to sie je.
zanonimizowany624753 Generał
Ciekawe jak ten system się sprawdzi.
Mastyl Legend

Kłosiu - to jest rewolucyjny system! Rewolucyjny, jak na serię Elder Scrolls oczywiście...
hedasw Generał

Kłosiu - a nie jest nowy dla Elder Scrolls? To oczywiste, że Bethesda nie wprowadzi systemu zupełnie nowego, który będzie niezrozumiały.
Cokane Masta - wcześniej było mówione, że sztylety się pojawią i najprawdopodobniej będzie można nimi wykonywać ciche zabójstwa przy zakradaniu się (ale może się to jeszcze zmienić).