Największe przejęcia w historii a Microsoft i Activision

Zakup Activision Blizzard przez Microsoft to ogromna inwestycja. Postanowiliśmy przyjrzeć się, jak wygląda ona w stosunku do największych przejęć w historii.

Agnieszka Adamus

Największe przejęcia w historii a Microsoft i Activision.
Największe przejęcia w historii a Microsoft i Activision.

Dziś ogłoszono, że Microsoft stanie się właścicielem Activision Blizzard. Przejęcie to jest bezsprzecznie imponujące, szczególnie jeśli spojrzymy na kwotę transakcji. Jest ogromna nie tylko przez pryzmat branży gier, ale również z perspektywy ogólnoświatowego biznesu.

Przejęcie Activision Blizzard przez Microsoft jest największym w historii tylko w odniesieniu do branży gier. W tym przypadku gigant z Redmond pozostawia konkurencję daleko w tyle. Jeśli spojrzymy na dane zawarte na Wikipedii, to widzimy, że drugie miejsce zajmuje niedawna transakcja, w ramach której Zynga trafiła pod skrzydła Take-Two.

Lista 10 największych przejęć na podstawie danych udostępnionych przez Wikipedię prezentuje się następująco:

Przejmujący

Przejęty

Rok

Kwota transakcji [mld dolarów]

Kwota z uwzględnieniem inflacji [mld dolarów]

Microsoft

Activision Blizzard

2022

68,7

68,7

Take-Two Interactive

Zynga

2022

12,7

12,7

Tencent

Supercell (81,4% udziałów)

2016

8,0

9,27

Microsoft

ZeniMax Media

2020

8,1

8,1

Activision Blizzard

King

2015

5,9

6,44

ByteDance

Moonton

2021

4,0

4,0

Microsoft

Mojang

2014

2,5

2,73

Electronic Arts

Glu Mobile

2021

2,4

2,4

Bandai

Namco

2005

2,0

2,25

Facebook

Oculus VR

2014

1,8

2,18

Dodatkowo na potrzeby tej wiadomości stworzyłam listę 15 największych przejęć w historii. Dla spójności danych powstała ona na bazie Wikipedii. Wprawdzie Microsoft nie załapał się do zestawienia, ale z kwotą 68,7 miliarda dolarów jest blisko końca tej stawki.

Przejmujący

Przejęty

Rok

Kwota transakcji [mld dolarów]

Kwota z uwzględnieniem inflacji [mld dolarów]

Shenhua Group

China Guodian Corporation

2017

278

290

China Minmetals

China Metallurgical Group

2015

245,6

265

China Sinograin

China National Cotton Reserves Corp.

2017

213

222

Vodafone Airtouch plc

Mannesmann

1999

183

284

AOL

Time Warner

2000

182

274

Verizon Communications

Vodafone Group

2013

130

144

Dow Chemical

E. I. du Pont de Nemours and Company

2015

130

142

ChemChina

Sinochem

2018

120

124

China Power Investment

State Nuclear Power Technology Corporation

2015

112,6

123

Gaz de France

Suez S.A.

2007

107

134

AB InBev

SABMiller

2015

107

117

Heinz

Kraft

2015

100

109

RFS Holdings

ABN Amro

2007

98

122

Royal Dutch Petroleum

Shell Transport & Trading Company plc

2004

95

130

Pfizer

Warner-Lambert

1999

90

140

Energy Transfer Equity

Energy Transfer Partners

2018

90

93

BHP Group Limited

BHP Group plc

2021

86,2

86

Podobało się?

45

Agnieszka Adamus

Autor: Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2022-01-18
22:14

Dov Pretorianin

Lolek1990 Za późno wystarczy że zjesz jednego a po twoim ciele zaczną krążyć nanoboty. Jeśli zjesz 100 w mniej niż 4h to system ulega przeciążeniu, zaczynasz słyszeć kolory i smakować dotyk, kolega sprawdzał

Komentarz: Dov
2022-01-18
23:07

leonekwolfik Konsul

Następne na liście Microsoftu jest EA i Ubisoft :)

Komentarz: leonekwolfik
2022-01-18
23:47

PCMREpic Konsul

I super. Oby te wszystkie wydatki przełożyły się na szybsze wydanie Starcrafta III. Mam też nadzieje, że pójdą w gry single, a nie pachnie wszędzie multi. Postawią tak jak Sony na gry narracyjne, a nie sieczkę dla gawiedzi.
Mają mega duże i rozbudowane uniwersa, kase też. Rozwinięcie takiego Starcrafta na inne gatunki, Diablo czy świat z Skrolsów. Chciałbym kiedyś pogadać z takim zarządem Acti co nimi kierowało. Jest to mega ciekawe, jak można sprzedać firmę, która dziennie przynosi miliony dolarów. Przecież sam Cod czy Overwatch to masa kasy, a co dopiero inne. Spoko jak jeszcze byliby to założyciele czyli pierwotni członkowie, którzy to wszystko zaczęli, ale taki zarząd?
Jak to wyglądało? W zarządzie jest kilka osób i się zgadali, że sprzedajemy za 70mld, dzielimy po równo? Czy jaki był tok rozumowania?
Za sie ktoś na takich przejeciach?

Komentarz: PCMREpic
2022-01-19
00:06

Jigsaw08 Chorąży

Jigsaw08
👎

Ładny monopolista rośnie z tego M$ ;D

Komentarz: Jigsaw08
2022-01-19
03:55

Radettt Chorąży

Poczekajmy jeszcze trochę i będzie microsoft przejmujący valve i half-life 3 only on game pass.

Komentarz: Radettt

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl