Microsoft na dużym plusie - wzrost popularności Xboksa 360 i bardzo dobra sprzedaż Halo: Reach

Koncern Microsoft ujawnił szczegóły z najnowszego raportu finansowego, obejmującego trzymiesięczny okres zakończony 30 września. Wynika z nich, że przychody dywizji zajmującej się Xboksem 360 osiągnęły w I kwartale 2011 roku fiskalnego rekordowy poziom.

Piotr Doroń

Koncern Microsoft ujawnił szczegóły z najnowszego raportu finansowego, obejmującego trzymiesięczny okres zakończony 30 września. Wynika z nich, że przychody dywizji zajmującej się Xboksem 360 osiągnęły w I kwartale 2011 roku fiskalnego rekordowy poziom.

Ostateczny rezultat z tytułu sprzedaży konsoli oraz gier przeznaczonych na tę platformę zamknął się kwocie 1,2 miliarda dolarów i był wyższy o 33%, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Duża w tym zasługa Halo: Reach – ostatniej odsłony cyklu, wyprodukowanej przez studio Bungie. W przeciągu zaledwie 16 dni obecności na rynku odnotowała ona sprzedaż na poziomie 350 milionów dolarów, generując samodzielnie ponad 1/4 wszystkich przychodów.

Przedstawiciele Microsoftu poinformowali, że w okresie od lipca do końca września na sklepowe półki trafiło w sumie 2,8 miliona sztuk konsoli Xbox 360 – 38% więcej niż w roku ubiegłym (2,1 miliona sztuk). Według nich była ona najlepiej sprzedającą się platformą w Stanach Zjednoczonych we wziętym pod uwagę okresie. Wzrost popularności odnotowała również usługa Xbox Live, przy czym światła dziennego nie ujrzały żadne szczegółowe dane potwierdzające ten fakt.

Oddział Microsoftu ds. rozrywki interaktywnej, w ramach którego prowadzona jest sprzedaż Xboksa 360 (a także Zune i Windows Phone 7), odnotował przychód na poziomie 1,8 miliarda dolarów (wzrost o 27%). Natomiast jego zyski wyniosły 382 miliony dolarów i były wyższe o 46%, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Microsoft oczekuje, że w całym 2011 roku fiskalnym oddział wypracuje przychód o 20% wyższy niż w poprzednich dwunastu miesiącach. W dużym stopniu zależeć będzie to od popularności kontrolera Kinect, na którego produkcję i promocję koncern wyda około miliarda dolarów.

W sumie przychody całego Microsoftu w okresie od 1 lipca do 30 września zamknęły się w kwocie 16 miliardów dolarów, w czym największa zasługa 66% wzrostu sprzedaży osiągniętej przez dywizję Windowsa. Nie dziwi więc bardzo wysoki zysk – 7,1 miliarda dolarów w ciągu zaledwie trzech miesięcy robi olbrzymie wrażenie (wzrost o 59%).

Halo: Reach

Halo: Reach

PC Xbox
po premierze

Data wydania: 14 września 2010

Informacje o Grze
8.0

GRYOnline

8.3

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Rozpoczęto zapisy na testy Tribes Universe

Następny
Rozpoczęto zapisy na testy Tribes Universe

Halloweenowe przeceny na Steam

Poprzedni
Halloweenowe przeceny na Steam

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl