Metro Exodus działa płynnie z włączonym ray tracingiem – i widać to gołym okiem

Metro Exodus śmiga w ponad 50 klatkach na sekundę z włączonym ray tracingiem – udowadnia nowy gameplay z gry. Nagranie uchwyciła kamera, zatem nie ma mowy o przekłamaniach. Problem? Karta graficzna, która taką płynność zapewniła.

Maciej Żulpo

Ładnie, ładnie, ale najważniejsze – płynnie. - Metro Exodus działa płynnie z włączonym ray tracingiem – i widać to gołym okiem - wiadomość - 2018-09-03
Ładnie, ładnie, ale najważniejsze – płynnie.

Twórcy Metro Exodus najwyraźniej nie kłamaliich gra rzeczywiście dość swobodnie „uciągnie” ray tracing (czyli fotorealistyczną technologię symulującą rozchodzenie się promieni świetlnych i rozpraszanie cieni w czasie rzeczywistym). Co najważniejsze, aktywacja nvidiowskiego „bajeru” nie przeszkodzi jej w wyciągnięciu (i utrzymaniu) płynności animacji na pułapie 50 klatek na sekundę w rozdzielczości 1080p. Tak przynajmniej wynika z nagrania opublikowanego przez serwis PC Games Hardware. O przekłamaniach nie ma mowy – zapis rozgrywki zarejestrowano za pomocą kamery, zwróciwszy ją uprzednio w stronę monitora. Obejrzycie go poniżej:

PRZYCIĘCIA W TRAKCIE GAMEPLAYU?

W kilku momentach nagrania obraz „zawiesza się” na krótką chwilę. Autorzy filmu podejrzewają, że to nie wina zbyt słabego sprzętu, a niedopracowanej implementacji bibliotek DirectX 12.

Zbyt piękne, żeby było prawdziwe? Nie – jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że sprzęt, na którym ogrywano produkcję, wyposażony został w kartę graficzną GeForce RTX 2080 Ti. To wydajnościowy potwór kosztujący od 5200 zł do nawet 5800 zł (dla porównania: za tę kwotę można kupić prawie cztery egzemplarze PlayStation 4). Na chłopski rozum naiwnie byłoby więc oczekiwać, że nie sprosta nowej technologii Nvidii.

Z drugiej strony rozsądne zdawało się zachowanie pewnej dozy sceptycyzmu. Niebawem po targach gamescom dowiedzieliśmy się przecież, że wspierający ray tracing Shadow of the Tomb Raider niezbyt dobrze radzi sobie po włączeniu fotorealistycznych efektów – nawet RTX 2080 Ti nie potrafił zagwarantować grze płynności 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 1080p. Widząc jednak, jak technologię bez problemu „uciągnął” Battlefield V, można podejrzewać, że w przypadku przygód Lary Croft wina leży po stronie optymalizacji. Przypomnijmy, że nowy Tomb Raider zadebiutuje 6 dni przed premierą kart RTX od Nvidii. Wsparcie dla fotorealistycznej opcji graficznej zapewni mu popremierowy patch.

Metro Exodus jakością oprawy graficznej powalał już podczas targów E3 2017 – kiedy nie słyszeliśmy jeszcze o żadnym ray tracingu. - Metro Exodus działa płynnie z włączonym ray tracingiem – i widać to gołym okiem - wiadomość - 2018-09-03
Metro Exodus jakością oprawy graficznej powalał już podczas targów E3 2017 – kiedy nie słyszeliśmy jeszcze o żadnym ray tracingu.

Kiedy sprawdzimy, jak naprawdę sprawuje się ray tracing w Metro Exodus? Premierę gry zaplanowano na 22 lutego 2019 roku. Jeśli kupicie ją i dorzucicie grubo ponad 5 tysięcy złotych na RTX 2080 Ti, przekonacie się na własnej skórze. Pozostałym graczom – również tym ze słabszymi układami z serii – pozostaną publikowane w sieci testy wydajności. Albo gra bez ray tracingu.

Metro Exodus

Metro Exodus

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 15 lutego 2019

Informacje o Grze
8.2

GRYOnline

7.7

Gracze

9.0

Steam

8.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

23

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2018-09-04
18:38

mirko81 Legend

mirko81

Dla samej mocy wielu kupi nie dla efektów. Zamiast 2x10xx Sli jedna 20xx

Komentarz: mirko81
2018-09-04
18:59

mirko81 Legend

mirko81

Np sam planuje przesiadke (od Mikołaja) z 970 na 1070ti. Przy tanim gamingowym acer 24" 1080p . poki co zbedne mi VR, 4k i co tam jeszcze. Potrzeba mocy by miec w nowych Doom" ach 60 fps 1080p. Za rok i dwa...

Ps. Jak jest ze sterowaniem chlodzenia w 1080 gtx ? Tylko auto czy mozna w manual wymusic smigla jak w 970/1070 (ti) ?

Komentarz: mirko81
2018-09-04
19:23

bluesme Konsul

Potrzeba artykułu:
- co to jest raytracing - z przykładami generowanymi prosto z oprogramowania 3D. Ile trwa render jednej klatki i jakie są zależności.
- co to jest wypalanie textur i jak to do tej pory było robione;
- w jakim stopniu technika wypalania była łączona z prymitywnym raytracingiem czy ambient occlusion w silnikach gier;
- o tym gdzie i w jakim miejscu, na jakich elementach dema/gameplayu stosowany jest raytracing

Więcej realizmu i edukacji, a mniej hurra optymizmu w artykułach - bo ostatni chyba nie pomógł...

Komentarz: bluesme
2018-09-05
06:09

Colidace Pretorianin

Jak ludzie nie widzą różnicy podczas oglądania efektów raytracingu to tak się zastanawiam czy widzą antyaliasing czy HBAO+. Coś mi się wydaje że większość tutaj gra nadal na source engine w DirectX9 albo to są konsolowi casuale. Jak ja widzę różnice między strumieniem 2500kbit a 3500kbit na twitchu albo między FXAA a MSAA, między SSAO a HBAO, między anizotropowym x2 a x16 to "akurat" mi nie zrobi różnicy raytracing. Ja się nie dziwię że CS ma tak wielu miłośników jak disco-polo. Ale wiadomo trzeba hejtować efekt na karcie bo za droga. To się nazywa zazdrość i niemoc.

Komentarz: Colidace
2018-09-24
11:07

zanonimizowany1171405 Pretorianin

youtube.com/watch?v=olswABa55eU

Komentarz: zanonimizowany1171405

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl