Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 sierpnia 2018, 16:35

autor: Osti

Nvidia GeForce RTX 2080Ti nie uciągnie Shadow of the Tomb Raider w Full HD przy 60 FPS i włączonym RTX

Nvidia zapowiada swoje nowe karty graficzne z rodziny GeForce RTX jako prawdziwą rewolucję. Wygląda jednak na to, że model RTX 2080 Ti nie będzie w stanie zapewnić 60 klatek na sekundę w rozdzielczości Full HD i włączonym ray tracingu.

Czyżby ogłoszenie rewolucji w grafice było nieco przedwczesne? - Nvidia GeForce RTX 2080Ti nie uciągnie Shadow of the Tomb Raider w Full HD przy 60 FPS i włączonym RTX - wiadomość - 2018-08-22
Czyżby ogłoszenie rewolucji w grafice było nieco przedwczesne?

Aktualizacja: Twórcy kolejnej części Tomb Raidera odnieśli się do informacji o niższej niż oczekiwano wydajności gry na nowych kartach graficznych Nvidii. Na swoim koncie w serwisie Twitter stwierdzili, że technologia ray tracingu w Shadow of the Tomb Raider znajduje się na wczesnym etapie prac i nadal trwa jej pełna implementacja do gry.

Zaprezentowana przez Nvidię technologia ray tracingu wywołała mieszane reakcje wśród graczy. Podczas tegorocznych targów gamescom zademonstrowano rodzinę kart graficznych nowej generacji – GeForce RTX. RTX oznacza nową technologię renderowania w czasie rzeczywistym, opracowywaną przez Nvidię od ponad dekady. Umożliwia ona wiarygodną symulację rozchodzenia się i odbijania promieni świetlnych oraz rozpraszania cieni w czasie rzeczywistym.

Okazuje się, że za efekty gwarantowane przez RTX przyjdzie graczom zapłacić wielką cenę w wydajności. Wygląda bowiem na to, że GeForce RTX 2080Ti nie będzie w stanie zapewnić stałych 60 klatek na sekundę w rozdzielczości Full HD i włączonym ray tracingu w Shadow of the Tomb Raider.

Do takich wniosków można dojść po obejrzeniu materiału przygotowanego przez redaktorów portalu PCGamesHardware. Widać na nim wyraźnie, że Shadow of the Tomb Raider z włączonym RTX przez większość czasu działa w okolicy 40 klatek na sekundę. Pożądane przez graczy 60 FPS udaje się osiągnąć jedynie w momentach, gdy Lara patrzy na skalną ścianę. Jakby tego było mało, prezentacja gry uruchomiona była w rozdzielczości 1080p – właściciele monitorów pracujących np. w 1440p powinni liczyć się z jeszcze większymi spadkami wydajności.

Przypomnijmy, że Shadow of the Tomb Raider powstaje z myślą o pecetach oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Gra zadebiutuje 14 września tego roku, równocześnie na wszystkie wymienione platformy sprzętowe.