Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 sierpnia 2018, 16:35

autor: Osti

Nvidia GeForce RTX 2080Ti nie uciągnie Shadow of the Tomb Raider w Full HD przy 60 FPS i włączonym RTX

Nvidia zapowiada swoje nowe karty graficzne z rodziny GeForce RTX jako prawdziwą rewolucję. Wygląda jednak na to, że model RTX 2080 Ti nie będzie w stanie zapewnić 60 klatek na sekundę w rozdzielczości Full HD i włączonym ray tracingu.

Czyżby ogłoszenie rewolucji w grafice było nieco przedwczesne? - Nvidia GeForce RTX 2080Ti nie uciągnie Shadow of the Tomb Raider w Full HD przy 60 FPS i włączonym RTX - wiadomość - 2018-08-22
Czyżby ogłoszenie rewolucji w grafice było nieco przedwczesne?

Aktualizacja: Twórcy kolejnej części Tomb Raidera odnieśli się do informacji o niższej niż oczekiwano wydajności gry na nowych kartach graficznych Nvidii. Na swoim koncie w serwisie Twitter stwierdzili, że technologia ray tracingu w Shadow of the Tomb Raider znajduje się na wczesnym etapie prac i nadal trwa jej pełna implementacja do gry.

Zaprezentowana przez Nvidię technologia ray tracingu wywołała mieszane reakcje wśród graczy. Podczas tegorocznych targów gamescom zademonstrowano rodzinę kart graficznych nowej generacji – GeForce RTX. RTX oznacza nową technologię renderowania w czasie rzeczywistym, opracowywaną przez Nvidię od ponad dekady. Umożliwia ona wiarygodną symulację rozchodzenia się i odbijania promieni świetlnych oraz rozpraszania cieni w czasie rzeczywistym.

Okazuje się, że za efekty gwarantowane przez RTX przyjdzie graczom zapłacić wielką cenę w wydajności. Wygląda bowiem na to, że GeForce RTX 2080Ti nie będzie w stanie zapewnić stałych 60 klatek na sekundę w rozdzielczości Full HD i włączonym ray tracingu w Shadow of the Tomb Raider.

Do takich wniosków można dojść po obejrzeniu materiału przygotowanego przez redaktorów portalu PCGamesHardware. Widać na nim wyraźnie, że Shadow of the Tomb Raider z włączonym RTX przez większość czasu działa w okolicy 40 klatek na sekundę. Pożądane przez graczy 60 FPS udaje się osiągnąć jedynie w momentach, gdy Lara patrzy na skalną ścianę. Jakby tego było mało, prezentacja gry uruchomiona była w rozdzielczości 1080p – właściciele monitorów pracujących np. w 1440p powinni liczyć się z jeszcze większymi spadkami wydajności.

Przypomnijmy, że Shadow of the Tomb Raider powstaje z myślą o pecetach oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Gra zadebiutuje 14 września tego roku, równocześnie na wszystkie wymienione platformy sprzętowe.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Shadow of the Tomb Raider

Shadow of the Tomb Raider