Battlefield 5 - gameplay z ray tracingiem na GeForce RTX 2080 Ti

W sieci pojawił się piętnastominutowy zapis rozgrywki z gry Battlefield V, pozwalający zobaczyć w akcji m.in. zalety techniki ray tracingu.

Adrian Werner

BATTLEFIELD V W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: DICE
  2. Wydawca: Electronic Arts
  3. Gatunek: FPS
  4. Platformy: PC, XONE, PS4
  5. Data premiery: 19 października 2018 r.

Battlefield V, czyli najnowsza odsłona popularnego cyklu studia DICE, to jedna z najważniejszych gier, które mają pokazać możliwości ray tracingu, czyli techniki umożliwiającej wiarygodną symulację rozchodzenia się i odbijania promieni świetlnych oraz rozpraszania cieni w czasie rzeczywistym. Dlatego warto obejrzeć przygotowany przez serwis PC Gamer obszerny zapis rozgrywki, pokazujący jak to będzie wyglądało w akcji.

Filmik trwa ponad piętnaście minut i zarejestrowano go w oparciu o wersję alfa gry, z włączonym ray tracingiem. Komputer wyposażony był w kartę Nvidia GeForce RTX 2080 Ti. Battlefield V w takim wariancie prezentuje się wybornie i zwłaszcza duże wrażenie robią cienie oraz odbicia światła.

Gra trafi do sprzedaży w październiku. - Battlefield 5 - gameplay z ray tracingiem na GeForce RTX 2080 Ti - wiadomość - 2018-08-30
Gra trafi do sprzedaży w październiku.

Gra wydaje się także działać płynnie, co nie dziwi, gdyż autorzy pochwalili się niedawno, że ich produkcja na mocnym PC będzie trzymała stałe 60 klatki na sekundę w rozdzielczości 1080p nawet przy włączonym ray-tracingu. Będzie to jednak miało swoją cenę. Przypomnijmy, że w zeszłym tygodniu firma Nvidia ogłosiła, że GeForce RTX 2080 Ti kosztować będzie 1199 dolarów. W Polsce, po dodaniu podatku VAT, oznaczać to będzie koszt ponad 5 tysięcy złotych.

Battlefield V zmierza na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Premiera nastąpi 19 października tego roku, a osoby z Deluxe Edition rozpoczną zabawę trzy dni wcześniej. Gra otrzyma pełną polską lokalizację na wszystkich trzech platformach sprzętowych.

Gracze dostaną okazję przetestowania Battlefield V przed premierą dzięki otwartej becie. Testy wystartują 6 września i wezmą w nich udział posiadacze wszystkich trzech docelowych platform sprzętowych.

  1. Oficjalna strona serii Battlefield
  2. Walczyliśmy o Rotterdam – Battlefield V okiem dyletanta
  3. Graliśmy w Battlefield V – to nadal stary, dobry BF!
  4. Kobiety na frontach II wojny światowej – Battlefield V a historia
  5. Gdzie się podziała II wojna światowa? Analiza gry Battlefield V
Battlefield V

Battlefield V

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 20 listopada 2018

Informacje o Grze
6.4

GRYOnline

6.0

Gracze

7.1

Steam

7.9

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

21

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
3
4
5
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
25
26
27
29

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2018-09-04
10:32

kaitso Generał

kaitso

@Orzołek sorry za mały off-top, ale mógłbym prosić, żebyś odezwał się do mnie na maila [email protected] ? :)
Chciałem porozmawiać o wykorzystaniu Twojej wiedzy w szczytnym celu :)

Komentarz: kaitso
2018-09-03
02:41

Colidace Pretorianin

Raytracing IMHO robi większą różnicę niż np. taki antialiasing czy HBAO+ czy nawet cienie HFTS więc nie uważam tego za mało znaczący szczegół. Jak zawsze minie parę lat i to będzie standardowa opcja w grach AAA, a gracze nauczą się co to są "Giga Rays/s". Na początku oczywiście zaimplementować to w miarę dobrej wydajności pozwolić sobie będą mogły takie kolosy jak EA, Ubisoft i może Rockstar jak wyda za 10 lat następna nową grę, reszta nie ogarnia do dziś tego co jest w tej chwili dostępne, a co dopiero raytracing. Może wreszcie zaczną pisać gry natywnie na DX12 czy Vulcana a nie portować z DX11 na DX 12 co niewiele w tej chwili daje.

Komentarz: Colidace
2018-09-02
19:44

zanonimizowany146624 Legend

Po co gadka niektórych, że wygląda gorzej, skoro na 1000000% jestem pewny, że jeśli byście mieli karty, które pociągną to w 60 klatkach, to byście tego nie wyłączali ?

Komentarz: zanonimizowany146624
2018-09-02
19:42

zanonimizowany146624 Legend

Jak kiedyś kupisz kartę, która sobie z tym poradzi, to na 100% nie wyłączysz tego efektu, więc po co ta gadka ?

Komentarz: zanonimizowany146624
2018-09-02
19:39

zanonimizowany146624 Legend

JW - kup kartę, pogadamy

Komentarz: zanonimizowany146624

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl