Battlefield 5 - gameplay z ray tracingiem na GeForce RTX 2080 Ti
W sieci pojawił się piętnastominutowy zapis rozgrywki z gry Battlefield V, pozwalający zobaczyć w akcji m.in. zalety techniki ray tracingu.
- Deweloper gry: DICE
- Wydawca: Electronic Arts
- Gatunek: FPS
- Platformy: PC, XONE, PS4
- Data premiery: 19 października 2018 r.
Battlefield V, czyli najnowsza odsłona popularnego cyklu studia DICE, to jedna z najważniejszych gier, które mają pokazać możliwości ray tracingu, czyli techniki umożliwiającej wiarygodną symulację rozchodzenia się i odbijania promieni świetlnych oraz rozpraszania cieni w czasie rzeczywistym. Dlatego warto obejrzeć przygotowany przez serwis PC Gamer obszerny zapis rozgrywki, pokazujący jak to będzie wyglądało w akcji.
Filmik trwa ponad piętnaście minut i zarejestrowano go w oparciu o wersję alfa gry, z włączonym ray tracingiem. Komputer wyposażony był w kartę Nvidia GeForce RTX 2080 Ti. Battlefield V w takim wariancie prezentuje się wybornie i zwłaszcza duże wrażenie robią cienie oraz odbicia światła.

Gra wydaje się także działać płynnie, co nie dziwi, gdyż autorzy pochwalili się niedawno, że ich produkcja na mocnym PC będzie trzymała stałe 60 klatki na sekundę w rozdzielczości 1080p nawet przy włączonym ray-tracingu. Będzie to jednak miało swoją cenę. Przypomnijmy, że w zeszłym tygodniu firma Nvidia ogłosiła, że GeForce RTX 2080 Ti kosztować będzie 1199 dolarów. W Polsce, po dodaniu podatku VAT, oznaczać to będzie koszt ponad 5 tysięcy złotych.
Battlefield V zmierza na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Premiera nastąpi 19 października tego roku, a osoby z Deluxe Edition rozpoczną zabawę trzy dni wcześniej. Gra otrzyma pełną polską lokalizację na wszystkich trzech platformach sprzętowych.
Gracze dostaną okazję przetestowania Battlefield V przed premierą dzięki otwartej becie. Testy wystartują 6 września i wezmą w nich udział posiadacze wszystkich trzech docelowych platform sprzętowych.
- Oficjalna strona serii Battlefield
- Walczyliśmy o Rotterdam – Battlefield V okiem dyletanta
- Graliśmy w Battlefield V – to nadal stary, dobry BF!
- Kobiety na frontach II wojny światowej – Battlefield V a historia
- Gdzie się podziała II wojna światowa? Analiza gry Battlefield V

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
kaitso Generał

@Orzołek sorry za mały off-top, ale mógłbym prosić, żebyś odezwał się do mnie na maila [email protected] ? :)
Chciałem porozmawiać o wykorzystaniu Twojej wiedzy w szczytnym celu :)
Colidace Pretorianin
Raytracing IMHO robi większą różnicę niż np. taki antialiasing czy HBAO+ czy nawet cienie HFTS więc nie uważam tego za mało znaczący szczegół. Jak zawsze minie parę lat i to będzie standardowa opcja w grach AAA, a gracze nauczą się co to są "Giga Rays/s". Na początku oczywiście zaimplementować to w miarę dobrej wydajności pozwolić sobie będą mogły takie kolosy jak EA, Ubisoft i może Rockstar jak wyda za 10 lat następna nową grę, reszta nie ogarnia do dziś tego co jest w tej chwili dostępne, a co dopiero raytracing. Może wreszcie zaczną pisać gry natywnie na DX12 czy Vulcana a nie portować z DX11 na DX 12 co niewiele w tej chwili daje.
zanonimizowany146624 Legend
Po co gadka niektórych, że wygląda gorzej, skoro na 1000000% jestem pewny, że jeśli byście mieli karty, które pociągną to w 60 klatkach, to byście tego nie wyłączali ?
zanonimizowany146624 Legend
Jak kiedyś kupisz kartę, która sobie z tym poradzi, to na 100% nie wyłączysz tego efektu, więc po co ta gadka ?
zanonimizowany146624 Legend
JW - kup kartę, pogadamy