Metro 2033 ze wsparciem DirectX 11, PhysX i Nvidia 3D Vision

Firmy THQ oraz Nvidia ogłosiły, że strzelanina FPP o tytule Metro 2033 w wersji na PC będzie oferować wsparcie dla bibliotek DirectX 11, wykorzystując funkcje najnowszych kart graficznych. Gra zrobi również użytek z Nvidia 3D Vision oraz chipów PhysX, odpowiedzialnych za odpowiednie funkcjonowanie zaawansowanego silnika fizycznego.

Piotr Doroń

Komentarze

Firmy THQ oraz Nvidia ogłosiły, że strzelanina FPP o tytule Metro 2033 w wersji na PC będzie oferować wsparcie dla bibliotek DirectX 11, wykorzystując funkcje najnowszych kart graficznych. Gra zrobi również użytek z Nvidia 3D Vision oraz chipów PhysX, odpowiedzialnych za odpowiednie funkcjonowanie zaawansowanego silnika fizycznego.

Najnowsze dzieło ukraińskiego studia 4A Games zaoferuje m.in. pełną tesalację modeli postaci (płynne dzielenie wielokątów na mniejsze), a także robiącą spore wrażenie głębię ekranu. Jak twierdzą przedstawiciele firmy Nvidia, zastosowanie wielu z tych technik nie byłoby możliwe, gdyby nie wielka elastyczność autorskiego silnika graficznego 4A Games, czyli 4A Engine. Część z nich możecie podziwiać na najnowszych zrzutach ekranowych z gry.

Metro 2033 ze wsparciem DirectX 11, PhysX i Nvidia 3D Vision - ilustracja #1

Metro 2033 – zapowiedziane na pecety oraz Xboksa 360 – zostanie wydane w Europie 19 marca (trzy dni po premierze w Stanach Zjednoczonych). Do polskiego debiutu dojdzie tego samego dnia, a za dystrybucję tytułu odpowiedzialna będzie firma CD Projekt. Sugerowana cena edycji na PC, która trafi na półki sklepowe w wersji spolonizowanej (napisy), ustalona została na poziomie 119,90 złotych. Wersja na 360-tkę będzie droższa – 219,90 złotych. W sprzedaży znajdzie się również limitowana edycja kolekcjonerska, której zawartość nie będzie jednak zbyt imponująca.

Metro 2033 to gra typu FPS, zawierająca liczne elementy charakterystyczne dla survival horroru i cRPG. Osadzona w stosunkowo niedalekiej przyszłości historia opowiada o nuklearnej apokalipsie, wskutek której ludność wszystkich miast uległa anihilacji, zaś same środowisko doświadczyło potężnego napromieniowania i nieprawdopodobnej degradacji. Ocalała jedynie kilkutysięczna garstka ludzi, która w momencie apokalipsy znajdowała się akurat w moskiewskim metrze, największym w historii schronie przeciwatomowym.

Metro 2033 ze wsparciem DirectX 11, PhysX i Nvidia 3D Vision - ilustracja #2

Osobom, które chciałyby uzupełnić swoją wiedzę na temat Metro 2033 polecamy lekturę testu grywalnej wersji gry. Zachęcamy Was także do obejrzenia dwóch ciekawych filmów z gry – oficjalnego zwiastuna, a także nagrania, w którym przeprowadzona została prezentacja walki.

7.9

GRYOnline

8.0

Gracze

9.3

Steam

OCEŃ
Oceny

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Dead Space 2 jednak na PC?

Następny
Dead Space 2 jednak na PC?

Assassin's Creed II na PC wymaga stałego połączania internetowego

Poprzedni
Assassin's Creed II na PC wymaga stałego połączania internetowego

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl