Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 lutego 2010, 09:16

autor: Piotr Doroń

Metro 2033 ze wsparciem DirectX 11, PhysX i Nvidia 3D Vision

Firmy THQ oraz Nvidia ogłosiły, że strzelanina FPP o tytule Metro 2033 w wersji na PC będzie oferować wsparcie dla bibliotek DirectX 11, wykorzystując funkcje najnowszych kart graficznych. Gra zrobi również użytek z Nvidia 3D Vision oraz chipów PhysX, odpowiedzialnych za odpowiednie funkcjonowanie zaawansowanego silnika fizycznego.

Firmy THQ oraz Nvidia ogłosiły, że strzelanina FPP o tytule Metro 2033 w wersji na PC będzie oferować wsparcie dla bibliotek DirectX 11, wykorzystując funkcje najnowszych kart graficznych. Gra zrobi również użytek z Nvidia 3D Vision oraz chipów PhysX, odpowiedzialnych za odpowiednie funkcjonowanie zaawansowanego silnika fizycznego.

Najnowsze dzieło ukraińskiego studia 4A Games zaoferuje m.in. pełną tesalację modeli postaci (płynne dzielenie wielokątów na mniejsze), a także robiącą spore wrażenie głębię ekranu. Jak twierdzą przedstawiciele firmy Nvidia, zastosowanie wielu z tych technik nie byłoby możliwe, gdyby nie wielka elastyczność autorskiego silnika graficznego 4A Games, czyli 4A Engine. Część z nich możecie podziwiać na najnowszych zrzutach ekranowych z gry.

Metro 2033 ze wsparciem DirectX 11, PhysX i Nvidia 3D Vision - ilustracja #1

Metro 2033 – zapowiedziane na pecety oraz Xboksa 360 – zostanie wydane w Europie 19 marca (trzy dni po premierze w Stanach Zjednoczonych). Do polskiego debiutu dojdzie tego samego dnia, a za dystrybucję tytułu odpowiedzialna będzie firma CD Projekt. Sugerowana cena edycji na PC, która trafi na półki sklepowe w wersji spolonizowanej (napisy), ustalona została na poziomie 119,90 złotych. Wersja na 360-tkę będzie droższa – 219,90 złotych. W sprzedaży znajdzie się również limitowana edycja kolekcjonerska, której zawartość nie będzie jednak zbyt imponująca.

Metro 2033 to gra typu FPS, zawierająca liczne elementy charakterystyczne dla survival horroru i cRPG. Osadzona w stosunkowo niedalekiej przyszłości historia opowiada o nuklearnej apokalipsie, wskutek której ludność wszystkich miast uległa anihilacji, zaś same środowisko doświadczyło potężnego napromieniowania i nieprawdopodobnej degradacji. Ocalała jedynie kilkutysięczna garstka ludzi, która w momencie apokalipsy znajdowała się akurat w moskiewskim metrze, największym w historii schronie przeciwatomowym.

Metro 2033 ze wsparciem DirectX 11, PhysX i Nvidia 3D Vision - ilustracja #2

Osobom, które chciałyby uzupełnić swoją wiedzę na temat Metro 2033 polecamy lekturę testu grywalnej wersji gry. Zachęcamy Was także do obejrzenia dwóch ciekawych filmów z gry – oficjalnego zwiastuna, a także nagrania, w którym przeprowadzona została prezentacja walki.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej