Kolejny rekord EVE Online pobity – batalia tytanów o „Gwiazdę Śmierci”

EVE Online wciąż zaskakuje. Po rekordzie w liczbie liczby graczy przyszła pora na największą liczbę statków w historii kosmicznych batalii w tym tytule. W potyczce o podobną do Gwiazdy Śmierci cytadelę Keepstar udział wzięło ponad 800 ogromnych jednostek klasy tytan. To cztery razy więcej, niż w sławnej Rzeźni w B-R5RB.

Krzysztof Sobiepan

Szalone akcje, jakich gracze dopuszczają się w kosmicznym MMO EVE Online nie przestają zaskakiwać. W styczniu tego roku odbyła się ogromna „bitwa za milion dolarów”, zapisana w księdze rekordów Guinnessa jako największa liczba jednocześnie walczących ze sobą graczy w pojedynczej bitwie PvP. Cóż, liczba uczestników to jedno, a przytłaczająca siła ognia to zupełnie inna sprawa. Wczoraj byliśmy świadkami początku batalii największych flot w historii gry, przewyższającej poprzednie potyczki o parę rzędów wielkości. W trwającym sporze o cytadelę Keepstar należącą do Northern Coalition każda ze stron konfliktu wytoczyła bowiem po 400 statków klasy tytan, a o stację kosmiczną bije się łącznie 3500 graczy. Całkowita liczba tytanów w „Rzeźni w B-R5RB” – jednej z najsławniejszych bitew stoczonych w tytule – wynosiła zaś jedynie 200 jednostek tego typu.

Statki zmasowały się w jednym punkcie galaktyki. (Żródło: reddit.com/r/Eve) - Kolejny rekord EVE Online pobity – batalia tytanów o „Gwiazdę Śmierci” - wiadomość - 2018-08-03
Statki zmasowały się w jednym punkcie galaktyki. (Żródło: reddit.com/r/Eve)

Akt pierwszy – Północ kontra Południe

Jeszcze na początku tego roku nikt nie spodziewał się, że najróżniejsze koalicje (gildie tworzone w EVE przez graczy) będą w stanie utworzyć jeden front, a jednak tak się stało. Poprzez serię dyplomatycznych układów, militarnych pokazów siły oraz strategicznych posunięć znakomita większość liczących się klanów stanęła przed wyborem dołączenia do sił Północy lub Południa. Pierwsza z frakcji została zjednoczona pod przywództwem Northern Coalition oraz Pandemic Legion, podczas gdy „południowcy” są grupą prowadzoną przez potężne Imperium (w tej armii znajduje się też niesławny Goonswarm). Dwa molochy dość szybko urosły do niespotykanych rozmiarów, a głównym celem obu frakcji stało się pokazanie tej drugiej „kto tu rządzi”. Otwarta wojna trwa od dobrych paru miesięcy i opisywana tu bitwa jest najnowszym dodatkiem do agresywnej kampanii Południa.

Akt drugi – Imperium kontratakuje (Keepstara)

Stacja Keepstar, czyli Gwiazda Śmierci. To ona jest punktem zapalnym całej potyczki. - Kolejny rekord EVE Online pobity – batalia tytanów o „Gwiazdę Śmierci” - wiadomość - 2018-08-03
Stacja Keepstar, czyli Gwiazda Śmierci. To ona jest punktem zapalnym całej potyczki.

Kwadrant X47L-Q od jakiegoś czasu był słabym punktem na granicy terytorium Północy, po opuszczeniu posterunku przez odłam znany jako Mordus’ Angels, który nie był zadowolony z poczynań najwyższych władz. Przestrzeń wsparta była jednak ogromną stacją kosmiczną Keepstar, porównywalną mocą z Gwiazdą Śmierci z uniwersum Gwiezdnych wojen. Jak donosi serwis imperium.news 31 lipca 2018 roku zryw północnej pod-floty Cerberus rozpoczął się od niewielkiego ataku kilku struktur należących do Imperium. W odpowiedzi obrońcy zdecydowali się nie walczyć z samymi statkami, a wymijając „Cerbery” zamarkować atak na stację Keepstar. Niewielka flota imperialna szybko została rozbita, ale Północ zauważyła, że może się szykować większa batalia. Obie strony zaczęły masowo przyzywać statki do systemu…

Akt trzeci – Bitwa o X47L-Q

Skoordynowane salwy uwiecznione przez użytkownika Oosinoots. (Żródło: reddit.com/r/Eve) - Kolejny rekord EVE Online pobity – batalia tytanów o „Gwiazdę Śmierci” - wiadomość - 2018-08-03
Skoordynowane salwy uwiecznione przez użytkownika Oosinoots. (Żródło: reddit.com/r/Eve)

Mimo tajemniczego ataku DDoS na serwery gry większość pilotów z obu stron dotarła na swoje stanowiska jeszcze 1 sierpnia. Keepstar właśnie wszedł w fazę wrażliwości pancerza po wcześniejszym okresie wzmacniania i batalia wydawała się nieunikniona. Lokalny czas zwolnił do żółwiego tempa przez system TiDi (ang. Time Dilation), który umożliwia serwerom nadążenie z masą obliczeń potrzebnych do określania statystyk poszczególnych statków. Ok. 3,5 tysiąca graczy cierpliwie patrzyło w swoje monitory, a 800 tytanów czekało na rozpoczęcie działań.

W tym miejscu zobaczyć możecie ponad dziewięciogodzinną relację kolejnych wydarzeń na kanale Twitch Imperium News. Obserwacja samych wydarzeń nie jest szczególnie ciekawa, prezentujemy więc też słowny reportaż, zapewniany na bieżąco przez wytrwałego dziennikarza z tej samej strony.

Początkowe straty ponosił Goonswarm (południe), który dość szybko stracił 4 tytany. Imperium odwdzięczyło się jednak pięknym za nadobne likwidując tytana klasy Avarar należącego do Północy, w ślad za którym zniszczone zostały statki typu Erebus i Vanquisher. Jako że przewagi w potyczkach liczy się w straconych tytanach, powoli pojawiały się tego typu raporty. 7 straconych statków Południa do 4 zniszczonych tytanów Północy. Keepstar zachowywał ok. 80% pancerza. Strata Południa nadal się utrzymywała (9-5, 10-6, potem 11-6) lecz Keepstar ciągle przyjmował stały ostrzał z 60% pancerza. Obie strony wymieniały się też salwami z druzgoczących broni typu doomsday, a statystyki zabójstw Zkill wlekły się parę minut za właściwą akcją.

Zbliżenie na pojedynczego tytana. (Żródło: reddit.com/r/Eve) - Kolejny rekord EVE Online pobity – batalia tytanów o „Gwiazdę Śmierci” - wiadomość - 2018-08-03
Zbliżenie na pojedynczego tytana. (Żródło: reddit.com/r/Eve)

Ostatni raport pochodzi z ok. 5:00 nad ranem 2 sierpnia. Południe zadało wystarczające obrażenia Keepstarowi, który wszedł w ostateczny okres wzmocnienia (systemu odporności na obrażenia stworzonym, by gracze mogli oderwać się od komputerów np. na sen). W tym momencie broni go tylko struktura (Hull), a wynik strat to 27 tytanów Południa vs 29 zniszczonych statków Północy. Wydaje się, że południowcy zyskali pierwsze zwycięstwo, znacznie druzgocząc stację swych przeciwników. Muszą jednak odczekać ok. tygodnia, by zadać ostateczny cios. Jeśli Keepstar zamieni się w masę kosmicznego złomu, będzie to znakomitym początkiem wojennej kampanii na terytorium Northern Coalition.

Obecnie brakuje ostatecznego podsumowania walki (reporterzy udali się na zasłużony spoczynek), a obie strony najprawdopodobniej nadal walczą o zadanie jak największych strat flocie przeciwnika, mimo że stan stacji kosmicznej został „zamrożony”.

  1. Oficjalny „raport na żywo” Imperium News
EVE Online

EVE Online

PC
po premierze

Data wydania: 6 maja 2003

Informacje o Grze
8.1

Gracze

8.0

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

28

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry MMO
2018-08-03
13:55

zanonimizowany794081 Generał

Właśnie abonament powoduje, że nie mam miliona rozwydrzonych dzieciaków tylko ludzi, którzy faktycznie chcą grać :D Każda gra sieciowa powinna mieć abonament

Komentarz: zanonimizowany794081
2018-08-03
15:28

zanonimizowany1269252 Chorąży

Epickie lol. Mass zerg i spreadsheety. EPIC!!!

Komentarz: zanonimizowany1269252
2018-08-04
17:29

AleX One Legionista

AleX One

Oni autentycznie walczą na statki, które trudno wyprodukować i które zainwesgowali czas i pieniądze. Kocham czytać o EVE Online, niech ktoś nakręci film dokumentalny o tym co tam się dzieje

Komentarz: AleX One
2018-08-05
17:21

VanDust Generał

VanDust

ONI mają SWÓJ świat......

Komentarz: VanDust
2018-08-05
23:39

premium214208708 Legionista

Grałem w eve od 2005 z przerwami, teraz od roku konto jest nieaktywne.
Gra jest epicka, nie ma czegoś takiego w świecie gier w ogóle.
Możesz grać samodzielnie, ale tylko handlując i produkując w jakimś hubie w hi sec. Pozostałe rzeczy tylko w korporacji, najlepiej zaczynając w jakieś szkółce.
Największy fan jest z pvp, na które trzeba mieć kasę. Ostatnio kampilismy bramy wjazdowe z hi sec do low sec. rasowe piractwo, kilkanaście killi dziennie. Killboard wygląda nieźle, jest się czym pochwalić. Czasem coś drogiego wypadnie ze zniszczonego statku. Ale nie da sie z tego utrzymać. Rok temu w miare opłacalne było robienie misji frakcyjnych stealth bomberem, dało się zarobić na abonament i na skile.

faktycznie gra pochłania masę czasu, zwykłe roamy po low sec zajmują min 2-3 h. Jeśli produkujesz to drugie tyle, bo kupowanie lub przetwarzanie komponentów jest czasochłonne. Jedyne czego nie robiłem w eve, to olałem wytwarzanie na planetach, mało opłacalne.
Są też misje eksploracyjne , tyle ze konieczny jest do tego specjalny statek, który może włączać kamuflarz, skanowac anomalie, w których coś tam czasami jest ciekawego.
Jeszcze inna forma, to latanie po wormholach. Tam kiedyś dało się capsami zarobić naprawdę dużą kasę w jeden dzień ale znerfili.
Innymi słowy, gra na olbrzymie piętno ekonomiczne, nie masz kasy , spada szansa na cokolwiek. Jest masa graczy bardzo bogatych, także wśród Polaków. Należałem do pierwszej polskiej korporacji, która postawiła własną stację w Providence, nazwano ją Husarionem.

Komentarz: premium214208708

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl