Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 9 grudnia 2004, 10:05

autor: Maciej Myrcha

Halo 2 zabójcą Internetu?

Jak poinformowała firma monitorująca ruch w Internecie, Sandvine, bardzo popularny FPS, Halo 2, znacząco zwiększył przepływ danych w sieci, gdy z dnia na dzień coraz więcej graczy zaczęło rywalizować ze sobą poprzez Xbox Live. Jak pokazują najnowsze wyniki testów, ruch zwiększył się aż 4 krotnie od momentu premiery gry i cały czas pozostaje na podobnym poziomie.

Jak poinformowała firma monitorująca ruch w Internecie, Sandvine, bardzo popularny FPS, Halo 2, znacząco zwiększył przepływ danych w sieci, gdy z dnia na dzień coraz więcej graczy zaczęło rywalizować ze sobą poprzez Xbox Live. Jak pokazują najnowsze wyniki testów, ruch zwiększył się aż 4 krotnie od momentu premiery gry i cały czas pozostaje na podobnym poziomie.

Według tej samej firmy, sytuacja ta paradoksalnie jest dobra dla graczy, bowiem dostawcy usług internetowych będą zmuszeni do polepszenia jakości swoich łącz i ofert. Coraz częściej bowiem gracze zaczynają wymagać większej niezawodności i przepustowości połączeń.

Nagłe zwiększenie ruchu w sieci Xbox Live, związane z Halo 2, należy traktować jako sygnał ostrzegawczy,” powiedział Marc Morin z firmy Sandvine. „Dostawcy usług sieciowych muszą polepszyć przepustowość łącz - gry oraz programy, dla których ważna jest szybkość połączenia z Internetem będą coraz częściej wkraczać w nasze życie” .