Everywhere nowym projektem byłego prezesa Rockstar North

Serwis Polygon przeprowadził wywiad z Lesliem Benziesem, byłym prezesem firmy Rockstar North. Rozmowa dotyczyła świeżo ujawnionego, nowego projektu twórcy, znanego pod roboczym tytułem Everywhere. Produkcja ma „zatrzeć granicę pomiędzy rzeczywistością a symulowanym światem” i pozwolić graczom na nieograniczone realizowanie własnych fantazji.

Jakub Błażewicz

Na początku tygodnia dowiedzieliśmy się o zarejestrowaniu pięciu firm przez Lesliego Benziesa – byłego prezesa Rockstar North, który na początku zeszłego roku odszedł z firmy, a w kwietniu wytoczył proces dawnemu pracodawcy. Dziś, dzięki wywiadowi serwisu Polygon, poznaliśmy pierwsze szczegóły na temat nowego projektu twórcy. Produkcja pod roboczym tytułem Everywhere podąży śladami poprzednich dzieł Benziesa, skupiając się na swobodzie rozgrywki, aczkolwiek w nieco inny sposób, niż ma to miejsce w serii Grand Theft Auto. Tytuł ma – według słów dewelopera – „zatrzeć granicę pomiędzy rzeczywistością a symulowanym światem” i być nieskończenie rozwijającą się platformą, gdzie „gracze będą mogli być zabawiani i zabawiać innych”.

Nowy zespół Benziesa nie ukrywa ogromnych ambicji w związku z Everywhere. - Everywhere nowym projektem byłego prezesa Rockstar North - wiadomość - 2017-01-30
Nowy zespół Benziesa nie ukrywa ogromnych ambicji w związku z Everywhere.

Tego typu zapewnienia trudno uznać za konkretne, ale świadczą o sporej ambicji twórców. Potwierdza to pozostała treść informacji prasowej. Tekst zdaje się wskazywać na duże znaczenie wykorzystanej technologii, przede wszystkim Amazon Lumberyard, darmowego silnika opartego na popularnym CryEngine i ściśle powiązanego z AWS (Amazon Web Services), takimi jak Twitch czy Amazon GameLift (pozwalająca na tworzenie dedykowanych serwerów dla gier), o którym usłyszeliśmy w zeszłym miesiącu w kontekście Star Citizen. Wypada zauważyć, że Benzies wspomina o „licznych wątkach i postaciach” obok tych tworzonych przez samych użytkowników, nie ma więc mowy o czymś w rodzaju Minecrafta, gdzie niemal całą otoczkę świata tworzą sami gracze. Niemniej deweloper podkreśla, że tytuł ma być mniej „restrykcyjny” od dotychczasowych produkcji, pozwalając użytkownikom na swobodne przeżywanie ich fantazji, zamiast ograniczonych przygód przygotowanych przez twórców.

W podobnym tonie wypowiedział się Matthew Smith, który wraz z Colinem Entwistlem ponownie dołączył do Benziesa (wcześniej współpracowali z nim jako członkowie Rockstar North). Podkreśla, że Everywhere nie da się przyporządkować do jakiejkolwiek kategorii w obrębie istniejącej klasyfikacji gier. Zapewnienie to ambitne i twórcy nie ukrywają swoich ogromnych aspiracji. Trzydziestoosobowy zespół nienazwanego studia pracuje w Edynburgu od drugiej połowy 2016 roku i pragnie poszerzyć horyzonty gier, czerpiąc inspiracje – według Benziesa – raczej z rzeczywistego świata niż z innych produkcji. Niestety, zapewne jeszcze przez długi czas nie poznamy szczegółów dotyczących tej rzekomej rewolucji.

Matthew Smith i Colin Entwistle dołączają do Lesliego Benziesa przy kolejnym ambitnym projekcie. - Everywhere nowym projektem byłego prezesa Rockstar North - wiadomość - 2017-01-30
Matthew Smith i Colin Entwistle dołączają do Lesliego Benziesa przy kolejnym ambitnym projekcie.
Everywhere

Everywhere

PC
anulowana

Data wydania: Anulowana

Informacje o Grze
Podobało się?

3

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2017-01-27
14:40

zanonimizowany1196820 Centurion

nieskończenie rozwijającą się platformą, gdzie „gracze będą mogli być zabawiani i zabawiać innych"
Brzmi jak typowa gadka Petera Molyneux

Komentarz: zanonimizowany1196820
2017-01-27
14:41

tybet2 Generał

😁

Brzmi trochę jak Peter Molyneux.

Komentarz: tybet2
2017-01-27
15:22

wymganarejestracjatylkopoco Chorąży

Dobra, dobra - tak gadać to może każdy, z czego w branży gier korzysta wielu(a Benzies już drugi raz). Mnie interesuje jedno: jak duży mają zespół i jaki budżet? Wszystko o to się rozbije, bo "zatrzeć granicę pomiędzy rzeczywistością a symulowanym światem” może próbować każde studio, ale inny efekt uzyska taki Rockstar, a inny ekipa złożona z 30 osób. Znając te dane będzie mniej więcej wiadomo czego się spodziewać.

Komentarz: wymganarejestracjatylkopoco
2017-01-27
18:28

xittam Generał

czy tylko mnie się skojarzyło z agencją towarzyską lub innym swap-home-group?

Komentarz: xittam

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl