Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPC
Okładka Everywhere (PC)
OkładkaEverywhere (PC)

Everywhere PC

MindsEye

Sandboksowy tytuł, za którego opracowaniem stoi studio Build A Rocket Boy, założone przez Lesliego Benziesa – byłego prezesa Rockstar North. Jako produkcja oferująca różnorodne doświadczenia, Everywhere wymyka się jednoznacznej klasyfikacji gatunkowej.

Akcji | TPP | sandbox | sieciowe | eksperymentalne/artystyczne | kreatory gier

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Everywhere Premiera PC

Zapisy do testów

21września2023

Rejestracja do alfy: https://www.everywhere.game/closed-alpha

data nieogłoszona

producent: Build A Rocket Boy wydawca: Build A Rocket Boy Strona oficjalna

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

Everywhere jest sandboksową produkcją, która wymyka się jednoznacznej klasyfikacji gatunkowej. Projekt został opracowany przez studio Build A Rocket Boy z Edynburga, którego założycielem był Leslie Benzies – były prezes Rockstar North. Pod pewnymi względami produkcja może przywodzić na myśl niezwykle popularnego Robloksa.

Mechanika

W Everywhere pierwsze skrzypce odgrywa tak zwana Utropia; mowa o hubie pełniącym funkcję centrum społecznościowego. Otaczają go różnorodne biomy (jak łąki, kanion czy wulkaniczne pustkowie), w których można znaleźć specjalne wyzwania urozmaicające zabawę.

Utropia stanowi też swoistą bazę wypadową, z której gracze mogą przenosić się do różnorodnych dzielnic, skoncentrowanych na określonej tematyce. Na sprawdzenie czeka między innymi dzielnica wyścigowa (ang. Racing District), skupiona na walce o zwycięstwo na torach, dzielnica walki (ang. Combat District), którą, jak wskazuje jej nazwa, poświęcono dynamicznym potyczkom (prezentowanym z perspektywy TPP), dzielnica rozrywkowa (ang. Entertainment District), oferująca takie atrakcje, jak specjalne muzeum, sala dla DJ-ów oraz dostęp do gry MindsEye, a także kolekcja (ang. The Collection), gdzie można podziwiać dzieła innych graczy.

Tytuł oferuje szerokie możliwości w zakresie tworzenia własnych treści. Pakiet ARC-adia pozwala tworzyć własnych przeciwników i projektować autorskie poziomy, a następnie umieszczać je w dzielnicach odpowiadających ich tematyce i mechanice. Niemniej, można w nim kreować również mniejsze elementy, jak małe obiekty czy detale kosmetyczne. Gra pozwala nam przesyłać swoje dzieła do specjalnego sklepiku, skąd mogą trafić w ręce innych graczy-twórców.

MindsEye

MindsEye jest niejako odrębną produkcją przygotowaną przez Build A Rocket Boy, dostępną wewnątrz gry EveryWhere. Ta przygodowa gra akcji zabiera nas w podróż do świata z niedalekiej przyszłości, naszpikowanego nowoczesną technologią i rządzonego przez złowrogie korporacje. Tytuł jest udostępniany w formie epizodów; podczas gdy jedne zostały przygotowane z myślą o zabawie w pojedynkę, inne koncentrują się na rozgrywce z innymi graczami.

Tryby gry

Everywhere pozwala zarówno na zabawę w trybie single player, jak i na multiplayerową rozgrywkę.

Kwestie techniczne

Everywhere może się pochwalić oprawą graficzną bardzo przyzwoitej jakości. Całość utrzymano w barwnej, kreskówkowej stylistyce. Wyjątek stanowi tu MindsEye, które oferuje realistyczną warstwę wizualną, z otoczeniem pełnym detali i bogato animowanymi, szczegółowymi modelami postaci.

Gra działa w oparciu o silnik Amazon Lumberyard (który przygotowano na podstawie CryEngine), a także jest ściśle powiązana z innymi technologiami spod szyldu Amazon Web Services (AWS), jak serwis streamingowy Twitch czy służąca do tworzenia dedykowanych serwerów Amazon GameLift. Warto odnotować, że wbrew początkowym obawom wielu graczy, tytuł nie korzysta z technologii NFT ani blockchain.

Ostatnia modyfikacja 24 marca 2023

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet  

Wymagania wiekowe Everywhere: 12+