Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPC
Okładka Everywhere (PC)
OkładkaEverywhere (PC)

Everywhere PC

Sandboksowy tytuł, za którego opracowaniem stoi studio Build A Rocket Boy, założone przez Lesliego Benziesa – byłego prezesa Rockstar North. Jako produkcja pozwalająca kreować różnorodne doświadczenia, Everywhere wymyka się jednoznacznej klasyfikacji gatunkowej.

Akcji | TPP | Sandbox | Sieciowe | Kreatory gier | Multiplayer | Singleplayer | Internet

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Everywhere Premiera PC

anulowana

producent: Build A Rocket Boy wydawca: Build A Rocket Boy Strona oficjalna

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

Gry podobne do Everywhere

Roblox

s&box

Minecraft

Everywhere jest sandboksową produkcją, która wymyka się jednoznacznej klasyfikacji gatunkowej. Projekt został opracowany przez studio Build A Rocket Boy z Edynburga, którego założycielem był Leslie Benzies – były prezes Rockstar North. Pod pewnymi względami produkcja może przywodzić na myśl niezwykle popularnego Robloksa.

Build.MindsEye

Everywhere nie zostało wydane w takim kształcie, w jakim oryginalnie zapowiedziano ten projekt – ostatecznie jego założenia przejął częściowo edytor wbudowany w grę MindsEye (wydaną w czerwcu 2025 roku), nazwany Build.MindsEye. Co ciekawe, według pierwotnych planów to MindsEye miało stanowić jedną z części składowych Everywhere.

Gameplay

W Everywhere pierwsze skrzypce odgrywa tak zwana Utropia; mowa o hubie pełniącym funkcję centrum społecznościowego. Otaczają go różnorodne biomy (jak łąki, kanion czy wulkaniczne pustkowie), w których można znaleźć specjalne wyzwania urozmaicające zabawę.

Utropia stanowi też swoistą bazę wypadową, z której gracze mogą przenosić się do różnorodnych dzielnic, skoncentrowanych na określonej tematyce. Na sprawdzenie czeka między innymi dzielnica wyścigowa (ang. Racing District), skupiona na walce o zwycięstwo na torach, dzielnica walki (ang. Combat District), którą, jak wskazuje jej nazwa, poświęcono dynamicznym potyczkom (prezentowanym z perspektywy TPP), dzielnica rozrywkowa (ang. Entertainment District), oferująca takie atrakcje, jak specjalne muzeum, sala dla DJ-ów oraz dostęp do gry MindsEye, a także kolekcja (ang. The Collection), gdzie można podziwiać dzieła innych graczy.

Tytuł oferuje szerokie możliwości w zakresie tworzenia własnych treści. Pakiet ARC-adia pozwala tworzyć własnych przeciwników i projektować autorskie poziomy, a następnie umieszczać je w dzielnicach odpowiadających ich tematyce i mechanice. Niemniej, można w nim kreować również mniejsze elementy, jak małe obiekty czy detale kosmetyczne. Gra pozwala nam przesyłać swoje dzieła do specjalnego sklepiku, skąd mogą trafić w ręce innych graczy-twórców.

Tryby gry

Everywhere pozwala zarówno na zabawę w trybie single player, jak i na multiplayerową rozgrywkę.

Silnik

Everywhere działa w oparciu o silnik Amazon Lumberyard (który przygotowano na podstawie CryEngine), a także jest ściśle powiązana z innymi technologiami spod szyldu Amazon Web Services (AWS), jak serwis streamingowy Twitch czy służąca do tworzenia dedykowanych serwerów Amazon GameLift. Warto odnotować, że wbrew początkowym obawom wielu graczy, tytuł nie korzysta z technologii NFT ani blockchain.

Ostatnia modyfikacja 12 czerwca 2025

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet  

Wymagania wiekowe Everywhere: 12+