
Data wydania: Anulowana
Sandboksowy tytuł, za którego opracowaniem stoi studio Build A Rocket Boy, założone przez Lesliego Benziesa – byłego prezesa Rockstar North. Jako produkcja pozwalająca kreować różnorodne doświadczenia, Everywhere wymyka się jednoznacznej klasyfikacji gatunkowej.
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Build A Rocket Boy
Wydawca: Build A Rocket Boy
Ograniczenia wiekowe: 12+
Everywhere jest sandboksową produkcją, która wymyka się jednoznacznej klasyfikacji gatunkowej. Projekt został opracowany przez studio Build A Rocket Boy z Edynburga, którego założycielem był Leslie Benzies – były prezes Rockstar North. Pod pewnymi względami produkcja może przywodzić na myśl niezwykle popularnego Robloksa.
Everywhere nie zostało wydane w takim kształcie, w jakim oryginalnie zapowiedziano ten projekt – ostatecznie jego założenia przejął częściowo edytor wbudowany w grę MindsEye (wydaną w czerwcu 2025 roku), nazwany Build.MindsEye. Co ciekawe, według pierwotnych planów to MindsEye miało stanowić jedną z części składowych Everywhere.
W Everywhere pierwsze skrzypce odgrywa tak zwana Utropia; mowa o hubie pełniącym funkcję centrum społecznościowego. Otaczają go różnorodne biomy (jak łąki, kanion czy wulkaniczne pustkowie), w których można znaleźć specjalne wyzwania urozmaicające zabawę.
Utropia stanowi też swoistą bazę wypadową, z której gracze mogą przenosić się do różnorodnych dzielnic, skoncentrowanych na określonej tematyce. Na sprawdzenie czeka między innymi dzielnica wyścigowa (ang. Racing District), skupiona na walce o zwycięstwo na torach, dzielnica walki (ang. Combat District), którą, jak wskazuje jej nazwa, poświęcono dynamicznym potyczkom (prezentowanym z perspektywy TPP), dzielnica rozrywkowa (ang. Entertainment District), oferująca takie atrakcje, jak specjalne muzeum, sala dla DJ-ów oraz dostęp do gry MindsEye, a także kolekcja (ang. The Collection), gdzie można podziwiać dzieła innych graczy.
Tytuł oferuje szerokie możliwości w zakresie tworzenia własnych treści. Pakiet ARC-adia pozwala tworzyć własnych przeciwników i projektować autorskie poziomy, a następnie umieszczać je w dzielnicach odpowiadających ich tematyce i mechanice. Niemniej, można w nim kreować również mniejsze elementy, jak małe obiekty czy detale kosmetyczne. Gra pozwala nam przesyłać swoje dzieła do specjalnego sklepiku, skąd mogą trafić w ręce innych graczy-twórców.
Everywhere pozwala zarówno na zabawę w trybie single player, jak i na multiplayerową rozgrywkę.
Everywhere działa w oparciu o silnik Amazon Lumberyard (który przygotowano na podstawie CryEngine), a także jest ściśle powiązana z innymi technologiami spod szyldu Amazon Web Services (AWS), jak serwis streamingowy Twitch czy służąca do tworzenia dedykowanych serwerów Amazon GameLift. Warto odnotować, że wbrew początkowym obawom wielu graczy, tytuł nie korzysta z technologii NFT ani blockchain.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Życie weryfikuje zuchwałe zapowiedzi. MindsEye powstawało z opinią konkurencji dla serii GTA oraz jako początek rewolucyjnej platformy Everywhere. Wyszło jednak jak zwykle – nie ma rewolucji, jest rozczarowanie. Twórcy MindsEye, zamiast podkreślać odmienność swojego projektu, porwali się z motyką na słońce.
opinie
Dariusz Matusiak
17 czerwca 2025 16:55
Przyszłość ambitnej platformy Everywhere od byłego twórcy GTA stanęła pod znakiem zapytania. Najwyraźniej dorobek tego projektu przejęło MindsEye – nowy tytuł studia, na czele którego stoi Leslie Benzies.
gry
Kamil Kleszyk
29 maja 2025 20:08
Już wkrótce gracze będą mogli wypróbować edytor map, z którego korzystają deweloperzy ze studia Build A Rocket Boy (założonego przez producenta serii GTA, Lesliego Benziesa) do kreowania świata Everywhere.
gry
Kamil Kleszyk
16 czerwca 2024 08:46
Do sieci trafił teaser gry MindsEye, która jest częścią ambitnego projektu Everywhere, autorstwa Build a Rocket Boy, studia założonego przez byłego szefa Rockstar North. Będzie to pełnoprawna gra AAA… w środku gry AAA.
gry
Michał Ciężadlik
23 marca 2023 17:45
Był szef firmy Rockstar North tworzy konkurencję dla serii GTA. W nowej rundzie finansowania otrzymał 42 miliony dolarów m.in. od chińskiej firmy NetEase.
gry
Paweł Musiolik
26 września 2020 15:03
Serwis Polygon przeprowadził wywiad z Lesliem Benziesem, byłym prezesem firmy Rockstar North. Rozmowa dotyczyła świeżo ujawnionego, nowego projektu twórcy, znanego pod roboczym tytułem Everywhere. Produkcja ma „zatrzeć granicę pomiędzy rzeczywistością a symulowanym światem” i pozwolić graczom na nieograniczone realizowanie własnych fantazji.
gry
Jakub Błażewicz
27 stycznia 2017 13:00
Leslie Benzies, były prezes firmy Rockstar North, szykuje się do powrotu do branży gier. Długoletni twórca serii Grand Theft Auto założył pięć firm, a jedna z nich - Royal Circus Games Limited - zdążyła już zarejestrować znak towarowy Time for a New World.
gry
Jakub Błażewicz
23 stycznia 2017 11:40