Przyszłość projektu twórcy GTA stoi pod znakiem zapytania. MindsEye przejmuje jego kluczowe technologie
Przyszłość ambitnej platformy Everywhere od byłego twórcy GTA stanęła pod znakiem zapytania. Najwyraźniej dorobek tego projektu przejęło MindsEye – nowy tytuł studia, na czele którego stoi Leslie Benzies.

Ambitny projekt Everywhere – zapowiadany jako rewolucja w tworzeniu zawartości i dzieleniu się nią z innymi graczami – może nigdy nie zostać ukończony. Jak się bowiem okazuje, narzędzia deweloperskie tej platformy zostały wchłonięte przez grę MindsEye, najnowszy projekt studia Build A Rocket Boy, założonego przez twórcę serii Grand Theft Aut Leslie’ego Benziesa.
Na początku tego tygodnia ekipa potwierdziła, że „zestaw kreacji” Arcadia – pierwotnie rozwijany jako fundament Everywhere – został zintegrowany z MindsEye i funkcjonuje obecnie pod nazwami Build.MindsEye (odnoszącą się do pakietu narzędzi, dzięki którym gracze mogą „tworzyć własne gry”) oraz Play.MindsEye (chodzi o platformię, poprzez którę te treści mogą być udostępniane innym użytkownikom). Tym samym gra, która początkowo miała być tylko jedną z wielu w ramach Everywhere, stała się samodzielnym i najwidoczniej kluczowym projektem firmy.
Choć zespół Build A Rocket Boy nie ogłosił wprost porzucenia swojego dotychczas flagowego projektu, wszelkie działania wskazują na jego wygaszenie. Świadczy o tym fakt, że oficjalna strona Everywhere przekierowuje teraz na witrynę MindsEye.
Jako że sytuacja wciąż rodzi mnóstwo spekulacji, serwis Video Games Chronicle skontaktował się ze studiem Build a Rocket Boy w celu uzyskania wyjaśnień na temat statusu Everywhere. W odpowiedzi rzecznik studia ujawnił, że pakiet narzędzi Arcadia stworzony dla Everywhere rzeczywiście stał się częścią MindsEye, a testy beta platformy-gry zostały wykorzystane w ramach prac nad tym drugim projektem.
Podobnie jak w przypadku wszystkich nowych projektów, pewne elementy ewoluują. Arcadia była pierwotnie pomyślana jako nasza platforma do tworzenia, ale w miarę jak rozwijaliśmy MindsEye i budowaliśmy ekosystem Build a Rocket Boy, naturalnie przekształciła się w coś bardziej konkretnego – Play.MindsEye i Build.MindsEye – wyjaśnił przedstawiciel studia.
Dziennikarze VGC poprosili o dalsze wyjaśnienia, ale w momencie publikacji tej wiadomości jeszcze nie otrzymali żadnej odpowiedzi.
Jak to się zaczęło i dokąd zmierza?
Przypomnijmy, że chociaż o Everywhere po raz pierwszy usłyszeliśmy w 2017 roku, konkretne informacje o projekcie pojawiły się dopiero w 2023 roku. Wówczas studio Build A Rocket Boy zapewniało, że będzie to ambitne dzieło łączące grę, przestrzeń społeczną i narzędzia do tworzenia treści. Jednym z głównych komponentów tej platformy-gry był wspomniany zestaw narzędzi Arcadia, umożliwiający graczom tworzenie własnych doświadczeń, od prostych assetów, po pełnoprawne produkcje z zaawansowanymi mechanikami rozgrywki.
W tym samym czasie studio ogłosiło również, że pracuje nad MindsEye: odrębną przygodową grą akcji z otwartym światem, która będzie dostępna wyłącznie w ramach platformy Everywhere. Jednakże w październiku ubiegłego roku ogłoszono, że firma IO Interactive wyda MindsEye jako samodzielną produkcję.
MindsEye ukaże się na rynku 10 czerwca 2025 roku. Tytuł będzie miał polską wersję językową w formie napisów i trafi na PC, PS5 oraz XSX/S. Niedawno twórcy podzielili się nowym trailerem prezentującym rozgrywkę oraz ujawnili plany rozwoju gry.