Przyszłość ambitnej platformy Everywhere od byłego twórcy GTA stanęła pod znakiem zapytania. Najwyraźniej dorobek tego projektu przejęło MindsEye – nowy tytuł studia, na czele którego stoi Leslie Benzies.
Ambitny projekt Everywhere – zapowiadany jako rewolucja w tworzeniu zawartości i dzieleniu się nią z innymi graczami – może nigdy nie zostać ukończony. Jak się bowiem okazuje, narzędzia deweloperskie tej platformy zostały wchłonięte przez grę MindsEye, najnowszy projekt studia Build A Rocket Boy, założonego przez twórcę serii Grand Theft Aut Leslie’ego Benziesa.
Na początku tego tygodnia ekipa potwierdziła, że „zestaw kreacji” Arcadia – pierwotnie rozwijany jako fundament Everywhere – został zintegrowany z MindsEye i funkcjonuje obecnie pod nazwami Build.MindsEye (odnoszącą się do pakietu narzędzi, dzięki którym gracze mogą „tworzyć własne gry”) oraz Play.MindsEye (chodzi o platformię, poprzez którę te treści mogą być udostępniane innym użytkownikom). Tym samym gra, która początkowo miała być tylko jedną z wielu w ramach Everywhere, stała się samodzielnym i najwidoczniej kluczowym projektem firmy.
Choć zespół Build A Rocket Boy nie ogłosił wprost porzucenia swojego dotychczas flagowego projektu, wszelkie działania wskazują na jego wygaszenie. Świadczy o tym fakt, że oficjalna strona Everywhere przekierowuje teraz na witrynę MindsEye.
Jako że sytuacja wciąż rodzi mnóstwo spekulacji, serwis Video Games Chronicle skontaktował się ze studiem Build a Rocket Boy w celu uzyskania wyjaśnień na temat statusu Everywhere. W odpowiedzi rzecznik studia ujawnił, że pakiet narzędzi Arcadia stworzony dla Everywhere rzeczywiście stał się częścią MindsEye, a testy beta platformy-gry zostały wykorzystane w ramach prac nad tym drugim projektem.
Podobnie jak w przypadku wszystkich nowych projektów, pewne elementy ewoluują. Arcadia była pierwotnie pomyślana jako nasza platforma do tworzenia, ale w miarę jak rozwijaliśmy MindsEye i budowaliśmy ekosystem Build a Rocket Boy, naturalnie przekształciła się w coś bardziej konkretnego – Play.MindsEye i Build.MindsEye – wyjaśnił przedstawiciel studia.
Dziennikarze VGC poprosili o dalsze wyjaśnienia, ale w momencie publikacji tej wiadomości jeszcze nie otrzymali żadnej odpowiedzi.
Przypomnijmy, że chociaż o Everywhere po raz pierwszy usłyszeliśmy w 2017 roku, konkretne informacje o projekcie pojawiły się dopiero w 2023 roku. Wówczas studio Build A Rocket Boy zapewniało, że będzie to ambitne dzieło łączące grę, przestrzeń społeczną i narzędzia do tworzenia treści. Jednym z głównych komponentów tej platformy-gry był wspomniany zestaw narzędzi Arcadia, umożliwiający graczom tworzenie własnych doświadczeń, od prostych assetów, po pełnoprawne produkcje z zaawansowanymi mechanikami rozgrywki.
W tym samym czasie studio ogłosiło również, że pracuje nad MindsEye: odrębną przygodową grą akcji z otwartym światem, która będzie dostępna wyłącznie w ramach platformy Everywhere. Jednakże w październiku ubiegłego roku ogłoszono, że firma IO Interactive wyda MindsEye jako samodzielną produkcję.
MindsEye ukaże się na rynku 10 czerwca 2025 roku. Tytuł będzie miał polską wersję językową w formie napisów i trafi na PC, PS5 oraz XSX/S. Niedawno twórcy podzielili się nowym trailerem prezentującym rozgrywkę oraz ujawnili plany rozwoju gry.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
2

Autor: Kamil Kleszyk
Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.