Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 maja 2025, 11:43

STALKER 2 dostał potężną aktualizację 1.4. Patch utrudnia wymiany ognia, ułatwiając złośliwym mutantom ucztowanie na zwłokach pechowców

Patch 1.4 to kolejna duża aktualizacja S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, która tchnęła nieco życia w Zonę.

Źródło fot. GSC Game World.
i

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl otrzymał potężną aktualizację 1.4. Studio GSC Game World udostępniło długą listę zmian we wpisie, który możecie przeczytać na Steamie. Nowy patch uwzględnia tak ważne zmiany, jak rozwiązanie problemu krwawych parówek oraz postrzelonych kaczek wlatujących do wody.

Pomijając żarty (aczkolwiek to faktyczne usprawnienia wyróżnione przez ukraińskiego dewelopera), wersja 1.4 przynosi kolejne ważne zmiany do „drugiego” STALKER-a. Twórcy wprowadzili wiele poprawek związanych z misjami, w tym z „nieinteraktywnymi” lub nierozmownymi postaciami niezależnymi, zamkniętymi lub blokującymi się zadaniami (także tymi od handlarzy). Nie zabrakło też modyfikacji balansu rozgrywki.

Bardziej (nie)ludzcy wrogowie

Niemniej za najważniejsze zmiany należy uznać dalsze usprawnienia żyjącego świata Heart of Chornobyl, w tym zachowania innych stalkerów oraz mutantów. Te ostatnie wreszcie będą pożywiać się (nie)świeżymi zwłokami i mogą stać się czujne wskutek pobliskich wydarzeń lub zbliżających się obiektów albo istot. Dodano też więcej „zwykłych” twarzy dla ludzi, by ograniczyć najazdy klonów.

Deweloperzy ulepszyli także zachowanie ludzkich mieszkańców Zony. Teraz korzystają oni z drzew jako osłon, a ukrywaniu się towarzyszą lepsze animacje. Co więcej, wrogowie komunikują się w walce i robią lepszy użytek tak z granatów i narzędzi do walki wręcz, jak i z flankowania oraz kopania kucających przeciwników. Dla równowagi ukrócono korzystanie ze strzelb niczym z karabinów snajperskich przez niektórych ludzi. Podobnie ulepszono zachowanie mutantów, tak w walce, jak i poza nią.

Patch 1.4 uzupełniają poprawki techniczne (lepsze animacje twarzy i efekty dźwiękowe) i dalsze ulepszenia optymalizacji gry, jak również interfejsu użytkownika (m.in. ulepszone wyświetlanie statystyk broni w ekwipunku oraz dodanie kluczowych „statów” postaci w menu handlu).

Pełną listę zmian znajdziecie w ogłoszeniu opublikowanym na Steamie. Przypomnijmy też, że 20 maja oryginalna „trylogia” S.T.A.L.K.E.R.-a otrzyma darmowe ulepszenie na PC, PS5 i XSX/S.

Xbox Game Pass kupisz tutaj

  1. STALKER 2: Heart of Chornobyl – recenzja. Po 70 godzinach to wciąż gra, którą kocha się pomimo wad
  2. S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of the Chornobyl – poradnik do gry

Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej