Star Citizen porzuca CryEngine na rzecz... CryEngine

Cloud Imperium Games postanowiło zmienić silnik napędzający grę Star Citizen. Przez kilka lat produkcja była rozwijana na bazie CryEngine, autorsko modyfikowanego przez programistów studia, ale od teraz deweloper korzysta z usług Amazonu i rozwijanej przez niego wersji CryEngine o nazwie Lumberyard.

Kamil Zwijacz

Przed kilkoma dniami gra Star Citizen doczekała się aktualizacji alfa 2.6, która zadebiutowała wraz z modułem FPS nazwanym Star Marine. To jednak nie jedyne ciekawe wieści dla osób zainteresowanych tym projektem. Jak się bowiem okazało, studio Cloud Imperium Games przeskoczyło ostatnio na nową technologię. Produkcja od początku powstawała przy użyciu CryEngine od firmy Crytek, który był autorsko modyfikowany przez sam zespół w miarę postępów prac nad Star Citizenem. Najwidoczniej całe przedsięwzięcie nieco przerosło Chrisa Robertsa i spółkę, bo grę przeniesiono na Lumberyard od Amazonu, czyli w istocie również CryEngine, ale od pewnego czasu rozwijany wewnętrznie przez międzynarodowego giganta.

Jak czytamy na stronie tego rozwiązania, jest to: „darmowy silnik AAA ściśle zintegrowany z AWS (Amazon Web Services – dop.red.) i Twitchem”. Właśnie to jest głównym powodem migracji.

„Pracowaliśmy z Amazonem od ponad roku, gdyż szukaliśmy lidera technologicznego, z którym nawiążemy długoterminową współpracę związaną ze Star Citizen i Squadron 42. Lumberyard zapewnia przełomowe możliwości dla gier sieciowych, włączając w to integrację z AWS i Twitchem, który umożliwia natychmiastowe i łatwe połączenie się z milionami graczy. Mamy wspólną wizję techniczną, więc przejście na Lumberyard przebiegło szybko i sprawnie. Pragniemy ogłosić, że alfa 2.6 działa na nowym silniku” – stwierdził Chris Roberts, szef studia Cloud Imperium Games.

Nowy silnik gry Star Citizen:
  • studio Cloud Imperium Games porzuciło CryEngine na rzecz Lumberyard;
  • nowy silnik oparty jest na technologii Cryteku;
  • wśród głównych powodów zmiany technologii wymienia się integrację z AWS i Twitchem.

O Lumberyard usłyszeliśmy po raz pierwszy w lutym bieżącego roku. Dowiedzieliśmy się wtedy, że silnik powstał na bazie CryEngine. Amazon rok wcześniej nawiązał umowę z Crytekiem, na mocy której otrzymał pełny dostęp do niemieckiej technologii. Nic dziwnego więc, że deweloperzy Star Citizen wybrali właśnie to rozwiązanie, w końcu powiązanie silników z pewnością ułatwiło przenosiny.

Co do samych powodów zmiany, można podejrzewać, że taki obrót sprawy to także skutek kłopotów finansowych Cryteka, który przechodzi reorganizację. Choć niemiecki deweloper zamierza dalej rozwijać CryEngine, to ciężko przewidzieć, co przyniesie przyszłość. Z kolei Amazon to gigant, o którego nie ma się co martwić. Dodatkowo internetowy kolos od jakiegoś czasu coraz śmielej poczyna sobie na rynku gier wideo, więc jest to z pewnością pewniejsza opcja. Chris Roberts potwierdził to zresztą na forum gry, informując, że Crytek nie może się równać z firmą Jeffa Bezosa pod względem dokonywanych inwestycji w ulepszanie silnika. Dodatkowo Niemcy nie skupiają się na rozwiązaniach sieciowych w tym samym stopniu, co Amazon i Cloud Imperium Games, więc zapadła taka, a nie inna decyzja.

Star Citizen

Star Citizen

PC
przed premierą

Data wydania: 2028

Informacje o Grze
Przed premierą
1940
graczy czeka na grę.
Czekasz?
Podobało się?

16

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Symulacyjne
2016-12-27
11:20

dj_sasek Legend

dj_sasek

Wersja 2.6 jest pod każdym względem lepsza od 2.5, ciekawe ile w tym zasługi silnika? To trochę tłumaczy dlaczego dłużej niż zazwyczaj przesuwali wydanie tej łatki.

Komentarz: dj_sasek
2016-12-27
11:50

tybet2 Generał

Dobry tytuł newsa :)

Komentarz: tybet2
2016-12-27
11:57

kaszanka9 Legend

kaszanka9

Co wy piszecie, jakie od lat rozwijany, amazon kupił licencję zaledwie rok temu, silnik nie ma nawet jeszcze stabilnej wersji, ostatnia beta była 2 miesiące temu.

Po za tym co podają oficjalne, nie trzeba być geniuszem by zauważyć, że sytuacja cryteka jest lekko mówiąc niewiadoma, niedługo to oni mogą przestać istnieć, nic dziwnego, że zmienili praktycznie na to samo, bo amazon raczej nie zbankrutuje + opcje sieciowe, wiec są bezpieczni na tym polu.

Mimo wszystko dobrze, że zapowiedzieli jak już zrobili, bo inaczej byłby spory hejt.

Komentarz: kaszanka9
2016-12-27
13:45

domino310 Generał

domino310

Tak jak pisze kaszanka zmiana głównie z zamiarem zabezpieczenia się na przyszłość. Najważniejsza wiadomość że odbyło się to płynnie a nie jak w np DayZ.
Ogólnie dobry ruch przynajmniej na taki wygląda.

Komentarz: domino310
2016-12-27
15:31

b4r4n Generał

Ogólnie rzecz biorąc CIG chyba średnio współpracował z Crytekiem bo cały czas siedzą na bazie 3.8 która nie jest wspierana przez Crytek już od jakiegoś czasu, a Lumberyard jest właśnie na bazie 3.8 i z tego poziomu jest rozwijany. Dodatkowo Amazon ciśnie rozwój opcji online, a Crytek póki co starta się doprowadzić CE do poziomu innych silników. Łatwość z jaką przeskoczyli ze swojej wersji na Lumberyard tylko o tym świadczy, że mieli bliżej do Lumbera niż CE 5.

Komentarz: b4r4n

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl