Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 lutego 2020, 12:58

autor: Bartosz Krawcewicz

Dystrybucja cyfrowa w styczniu – Fortnite z najgorszym wynikiem od 2017 roku

Firma SuperData opublikowała raport podsumowujący wyniki cyfrowego rynku gier za styczeń tego roku. League of Legends wciąż radzi sobie świetnie. Tego samego nie można powiedzieć o Fortnite, które z miesiąca na miesiąc zarabia coraz mniej.

W styczniu największe przychody na PC wygenerowało League of Legends. - Dystrybucja cyfrowa w styczniu – Fortnite z najgorszym wynikiem od 2017 roku - wiadomość - 2020-02-22
W styczniu największe przychody na PC wygenerowało League of Legends.

Grupa analityczna SuperData opublikowała sprawozdanie z wynikami dystrybucji cyfrowej na światowym rynku gier za styczeń tego roku. Wygenerowane przez ten segment przychody przekroczyły w ubiegłym miesiącu 9,4 mld dolarów, co stanowi wzrost o 3% w porównaniu z analogicznym okresem w 2019 roku.

W porównaniu ze styczniem zeszłego roku dużo mniej zarobiły tytuły konsolowe – w kategorii free-to-play zarejestrowano spadek przychodów rzędu 42% (duża w tym „zasługa” malejącej popularności gry Fortnite), zaś w segmencie premium zanotowano wynik niższy o 19% (w ubiegłym miesiącu brakowało głośnych premier pokroju zeszłorocznego Kingdom Hearts III lub Resident Evil 2). Przychody gier mobilnych zwiększyły się o 13%.

Fortnite zaliczył swój najgorszy miesiąc od listopada 2017 roku, lądując dopiero na siódmym miejscu zestawienia konsolowego. Chociaż styczniowa aktualizacja Apex Legends przyczyniła się do zwiększenia aktywności użytkowników gry na konsolach (12% więcej względem grudnia 2019 roku), to nie przełożyło się to na przychody produkcji, które w styczniu zmalały. Więcej szczęścia miała gra Playerunknown's Battlegrounds. Dzięki udanej premierze szóstego sezonu rozgrywek tytuł wygenerował o 512% więcej przychodu niż w grudniu zeszłego roku.

Wyprodukowane przez studio CyberConnect2 Dragon Ball Z: Kakarot rozeszło się w 1,6 mln cyfrowych egzemplarzy, ustanawiając nowy rekord sprzedaży dla tego cyklu. Jak widać, zmiana gatunku (z bijatyki na RPG) wyszła serii na dobre.

Gardenscapes: New Acres wygenerowało 111,9 mln dolarów przychodu. Ta niepozorna gra mobilna stworzona przez rosyjskie studio Playrix Games cały czas zyskuje na popularności. Gardenscapes i Homescapes (inny tytuł od Playrix) już teraz generują łącznie większy miesięczny przychód niż Candy Crush Saga.

Dzięki aktualizacji Visions of N'Zoth liczba subskrybentów World of Warcraft wzrosła o 17% (w stosunku do grudnia 2019 roku). Liczba graczy wciąż jest jednak dużo mniejsza (o 64%) niż w sierpniu zeszłego roku, kiedy na rynku debiutował World of Warcraft Classic.

Gry pecetowe

#

Gra:

1.

League of Legends

2.

Dungeon Fighter Online

3.

CrossFire

4.

Fantasy Westward Online II

5.

Dragon Ball Z: Kakarot

6.

Counter-Strike: Global Offensive

7.

World of Warcraft

8.

World of Tanks

9.

Roblox

10.

Dota 2

Gry konsolowe

#

Gra:

1.

FIFA 20

2.

Call of Duty: Modern Warfare

3.

Dragon Ball Z: Kakarot

4.

Grand Theft Auto V

5.

NBA 2K20

6.

Madden NFL 20

7.

Fortnite

8.

Star Wars Jedi: Fallen Order

9.

Super Smash Bros. Ultimate

10.

Tom Clancy's Rainbow Six: Siege

Gry mobilne

#

Gra:

1.

Honour of Kings (Arena of Valor)

2.

Fate/Grand Order

3.

Candy Crush Saga

4.

Gardenscapes: New Acres

5.

Clash of Clans

6.

Last Shelter: Survival

7.

Homescapes

8.

Roblox

9.

Coin Master

10.

Mafia City