Dragon Age: Inkwizycja - 1080p na PS4 i 900p na XONE
Twórcy gry cRPG Dragon Age: Inkwizycja ujawnili, że produkcja działać będzie na konsoli PlayStation 4 w rozdzielczości 1080p i 900p na Xboksie One. Zaznaczono przy tym, że wykorzystano pełnię obecnych możliwości obu urządzeń.
Kamil Zwijacz
Na oficjalnym profilu gry Dragon Age: Inkwizycja (Dragon Age: Inquisition) w serwisie społecznościowym Twitter ujawniono, że nowe cRPG studia BioWare dołączyło do grona gier działających w wyższej rozdzielczości na konsoli PlayStation 4. Produkcja na urządzeniu firmy Sony prezentowana będzie w 1080p, a na Xboksie One w 900p. Dodatkowo stwierdzono, że: „Wykorzystaliśmy aktualny maksymalny potencjał każdej konsoli”. Sytuacja nie jest w żaden sposób zaskakująca, gdyż już nie raz donosiliśmy o tego typu różnicach, chociażby w przypadku innej gry RPG - Lords of the Fallen. Z kolei jeżeli chodzi o wyczekiwanego Wiedźmina 3 sprawa nie jest jeszcze do końca znana. Ostatnie doniesienia głoszą, że ani PlayStation 4, ani Xbox One nie uciągną polskiej produkcji w 1080p, ale twórcy cały czas pracują nad optymalizacją, więc nie mamy pewności, co tak naprawdę zaoferuje finalna wersja.

- Gatunek: cRPG
- Deweloper: BioWare
- Platformy sprzętowe: PS4, XOne, PS3, X360, PC
- Polska data premiery: 20 listopada 2014 roku
Przypominam również, że wczoraj firma Electronic Arts opublikowała wymagania sprzętowe gry Dragon Age: Inkwizycja, z którymi zapoznacie się w tym miejscu. Pisząc w skrócie, deweloper umożliwi odpalenie produkcji nawet na średniej klasy komputerach, ale do wykorzystania wszystkich graficznych bajerów potrzebny będzie całkiem porządny sprzęt.
Trzecia odsłona serii Dragon Age ukaże się w Polsce na konsolach Xbox One, PlayStation 4, Xbox 360, PlayStation 3 i komputerach osobistych 20 listopada bieżącego roku. Według ostatnich informacji tytuł zaoferuje 150 – 200 godzin rozgrywki, jeżeli będziemy go chcieli w pełni poznać.

Dragon Age: Inkwizycja
Dragon Age: Inquisition
Data wydania: 18 listopada 2014
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- BioWare
- EA / Electronic Arts
- Dragon Age (marka)
- gry RPG
- PC
- PS4
- XONE
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
lordpilot Legend

@destiny_
A filmik z Infamous czego ma dowodzić ? Bo jeśli to ma być przykład "gry tunelowej, ze średnimi teksturami, bez wielu nowoczesnych efektów graficznych i fizyki" to powiedziałbym, że raczej słaby przykład sobie wybrałeś, na potwierdzenie swojej z góry założonej tezy.
No chyba, że to ma być przykład gry jaką chciałbyś zobaczyć na PC w postaci exa. Oczywiście nie ten tytuł konkretnie, ale coś w tym stylu. Wówczas... no cóż również nie mam dla ciebie dobrych wieści - najpierw pecetowcy muszą się przesiąść ze swoich dwurdzeniowych rydwanów na coś mocniejszego, drugi warunek to zmniejszenie skali piractwa. To pierwsze w końcu się wydarzy, co do drugiego nie mam pewności.
Ogółem - jeśli chcialeś się poskarzyć, że źle zrobiłeś stawiając tylko na PC, to odpowiem - "who cares". Mnie przynajmniej to nie obchodzi, idź wylewać żale gdzie indziej. A na drugi raz przemyśl zakupy.
zanonimizowany170920 Pretorianin
Widzę że rozmowa bez sensu, ja o tym że większość gier to nadal tunele, ze średnia jakością tekstur i brak nowoczesnych graficznych efektów, a tu jakieś przykłady typu The Last of US jako graficzny i gameplayowy high end czy infamous jako sandbox. Bo zaraz będzie że GTA V to genialny symulator lotu. Dobrze że chociaż z 720p przeszliśmy na 900/1080p. Może za 5-10 lat będzie 1080p i 60 fps + tekstury HD bez tuneli a za 20 lat dołożymy fizykę. EOT
Ogame_fan Legend

Taka bzdura ze te konsole tak zatrzymują technologie, ze na pecetach to cuda wianki. Najladniejszy obecnie sandbox? Infamous Second Son. Ryse na PC poza rozdzielczością nie rozni sie niczym, od tak opluwanego i wysmiewanego xboxa. Killzone Shadow Fall dal wiecej wolnosci niz ostatnie Crysisy no i wyglada swietnie. Last of Us remastered, port z poprzedniej generacji, prezentuje sie lepiej niz wszystkie ostatnio wydane eksy na PC. I to niby konsole hamują rozwój technologiczny? a graficznie to są 10 lat za pecetami?
Blagam, bez zartow.
Pewnym jest ze nawet gdyby gry na ps4 chodzily w 1080p i 60klatkach, to byloby zle, bo na komputerach jest juz 8k i 1200klatek. Kogo to obchodzi? Kupie gre, wespre Tworcow, bede sie swietnie bawil przez kilkadziesiat godzin w 900p, roznicy nawet nie widząc. Telewizor sobie wszystko ladnie upscaluje do 1080p dzieki czemu nie oslepne od tak niskiej - jak 900p - rozdzielczosci.
No i czemu ma ten filmik dowodzic? Na nawet najmocniejszym kompie nie pograsz w ladniejszego sandboxa, nawet w 15 klatkach na sekunde.
zanonimizowany652110 Generał
Też bym pograł w taką grę, po to mam PC, ale pytanie czemu nie zrobią takiej gry tylko na PC? Bo nie dadzą jeszcze rady. Pisanie, że gry korytarzowe to wina konsol, gry które trzymają nas za rączkę od punktu a do punktu b to też wina konsol to jedne wielkie bzdury. To wina graczy, którzy stają się coraz bardziej leniwy, żeby pogłówkować w grze. Może jeszcze wojna na Ukrainie to też wina konsol.
zanonimizowany170920 Pretorianin
Nie wiem jak wy ale ja bym chciał pograć w grę gdzie grafika wygląda jak w Ryse, a świat jest otwarty jak w Skyrimie, gdzie się zmieniają pory roku, zwierzęta nie stoją w miejscu i nie czekają na gracza itp. Gdzie jak się wejdzie do jaskini czuje się klimat i wilgoć. Gdzie po walce z przeciwnikiem widać zarysowania na zbroji i wyszczerbienia na mieczu. W takim tempie jak to się teraz rozwija to nie dożyje tej chwili, bo od 5 lat drepczemy w miejscu i FF XIII nadal graficznie wygląda bardzo ładnie i nadal większość gier to tunele bez możliwości eksploracji.