Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 sierpnia 2014, 11:25

autor: Draug

Wiedźmin 3: Dziki Gon bez 1080p na konsolach?

Z wywiadu przeprowadzonego przez serwis Worlds Factory z pracownikiem studia CD Projekt RED wynika, że gra Wiedźmin 3: Dziki Gon może nie zaoferować rozdzielczości 1080p w wersjach na PS4 i XOne, ale przynajmniej jest pewne, że tytuł będzie działał z szybkością minimum 30 klatek na sekundę. Poznaliśmy też trochę informacji na temat wydajności na PC i fizyki.

Wiedźmin 3 wygląda przepięknie, więc nic dziwnego, że konsole mogą mieć problem z uruchomieniem gry w rozdzielczości 1080p. - Wiedźmin 3: Dziki Gon bez 1080p na konsolach? - wiadomość - 2014-08-21
Wiedźmin 3 wygląda przepięknie, więc nic dziwnego, że konsole mogą mieć problem z uruchomieniem gry w rozdzielczości 1080p.
Wiedźmin 3: Dziki Gon w skrócie:
  • Producent: CD Projekt RED
  • Gatunek: cRPG akcji z widokiem TPP w realiach fantasy
  • Platformy sprzętowe: PC, XOne, PS4
  • Termin premiery: 24 lutego 2015

Podczas zakończonych niedawno targów gamescom 2014 serwis Worlds Factory przeprowadził wywiad z Jose Teixeirą, który w studiu CD Projekt RED pełni funkcję Visual Effect Artist (w wolnym tłumaczeniu: artysta efektów wizualnych). Przedmiotem rozmowy była wydajność gry Wiedźmin 3: Dziki Gon w wersjach konsolowych – z wypowiedzi dewelopera wynika, że o ile twórcy robią co w ich mocy, by szybkość działania polskiego cRPG-a na Xboksie One i PlayStation 4 nie była niższa niż 30 klatek na sekundę, tak nie są w stanie zagwarantować, że uda się przy tym zapewnić rozdzielczość 1080p – mało tego, Teixeira wręcz powątpiewa w to, by platformy sprzętowe ósmej generacji poradziły sobie z takim zadaniem. Według jego słów, sukcesem jest już to, że Wiedźmina 3 udało się w ogóle uruchomić na konsolach.

”Celujemy w 30 klatek na sekundę” – powiedział Jose Teixeira. – „Co do rozdzielczości, to zależy, szczerze mówiąc; pracujemy nad tym, staramy się osiągnąć tyle, ile się da. Jeśli dobijemy do 1080p, to super, ale nie wiemy, czy da radę. Szczerze, naprawdę nie wiem. Prawdopodobnie nie. Ale na pewno musimy zagwarantować płynność rozgrywki, czyli co najmniej 30 klatek na sekundę. Obecnie zajmujemy się optymalizacją i muszę powiedzieć, że idzie nam całkiem nieźle. Tak po prawdzie to spodziewaliśmy się znacznie gorszych rezultatów. Kiedy po raz pierwszy uruchamialiśmy Wiedźmina 3 na PlayStation 4 i Xboksie One, oczekiwaliśmy, że gra w ogóle nie zadziała i wysypie się z powodu swojej ciężkości, ale jednak poszła. Jeszcze nie osiągnęliśmy całkiem zadowalających efektów, ale [gra] działa. Tak więc myślę, że jak jeszcze trochę nad tym popracujemy, uda nam się zapewnić naprawdę komfortowe warunki grania.”

W wywiadzie poruszono też kwestię wydajności na komputerach osobistych, odwołując się do nowinek technologicznych firmy Nvidia. Teixeira stwierdził, że posiadacze kart grafiki firmy AMD nie powinni mieć problemu z radowaniem się efektami zapewnianymi przez technologie takie jak PhysX czy HairWorks (aczkolwiek jest mało prawdopodobne, by owe wodotryski były tak samo dobrze zoptymalizowane pod Radeony jak pod układy z rodziny GeForce). Oprócz tego otrzymaliśmy potwierdzenie, że świat gry będzie pełen obiektów podlegających prawom fizyki – innymi słowy, jeśli wywołamy burdę w karczmie i użyjemy w środku Znaku Aard (telekinetycznego pchnięcia), możemy być pewni, że kubki, talerze, krzesła, a nawet stoły nie pozostaną obojętne na rzucone zaklęcie.

Przypomnijmy jeszcze, że Wiedźmin 3: Dziki Gon zadebiutuje 24 lutego 2015 roku. Ostatnia część przygód białowłosego zabójcy potworów trafi na komputery osobiste oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Na koniec polecam Waszej uwadze najświeższy gameplay z omawianej gry, trwający aż 35 minut (znajdziecie go poniżej).

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Wiedźmin 3: Dziki Gon