Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 kwietnia 2012, 08:52

autor: Michał Kowalski

Dobre wyniki sprzedaży gry Kingdoms of Amalur: Reckoning w Stanach Zjednoczonych

W marcu kupiono około 80 tys. egzemplarzy gry Kingdoms of Amalur: Reckoning w Stanach Zjednoczonych. Gra od premiery w lutym cieszy się dużą popularnością, o czym świadczą dobre wyniki sprzedaży.

Mniej więcej miesiąc temu informowaliśmy o kiepskich wynikach sprzedaży gier na amerykańskim rynku. Niezbyt dobrze przyjęto wtedy zarówno strzelankę FPP Syndicate, jak i niezwykle efektowną grę akcji pod tytułem Asura’s Wrath. Słaba kondycja rynku amerykańskiego nie wpłynęła jednak na Kingdoms of Amalur: Reckoning, RPG akcji od 38 Studios. W lutym sprzedaż tego tytułu wynosiła 330 tys. egzemplarzy w Stanach Zjednoczonych.

Dobre wyniki sprzedaży gry Kingdoms of Amalur: Reckoning w Stanach Zjednoczonych - ilustracja #1

Z najświeższych danych grupy NPD wynika, że w marcu sprzedaż Kingdoms of Amalur nie utrzymała wcześniejszego tempa, ale gra i tak znalazła wielu nowych nabywców. W poprzednim miesiącu Amerykanie kupili kolejnych 80 tys. kopii gry, zatem w amerykańskich domach znajduje się już co najmniej 410 tys. egzemplarzy produkcji. Może nie jest to rewelacyjny wynik w porównaniu z innymi produkcjami (o marcowych wynikach amerykańskiego rynku gier pisaliśmy tutaj), jednakże należy wziąć pod uwagę, że Kingdoms of Amalur to nowa marka, która nie posiada ogromnego wsparcia marketingowego.

Rezultat podany przez NPD zawiera w sobie kopie produkcji sprzedane wyłącznie w Stanach Zjednoczonych. Firma NPD nie bierze również pod uwagę egzemplarzy kupionych za pomocą cyfrowych platform dystrybucyjnych, z których coraz chętniej korzystają przede wszystkim gracze pecetowi.

Kingdoms of Amalur: Reckoning to gra zespołu 38 Studios i Big Huge Games, posiadająca ogromny, otwarty świat i dynamiczny system walki. Wcielamy się w niej we wskrzeszonego za pomocą tajemniczego rytuału człowieka, który nie posiada swojego Przeznaczenia, w przeciwieństwie do innych mieszkańców królestwa Amalur. Dzięki temu bohater może wpłynąć na swoją przyszłość, podczas gdy inni mieszkańcy mają ją już z góry ustaloną. Gra ukazała 7 lutego 2012 w wersji na PC, Xboksa 360 oraz PlayStation 3.