Marcowe wyniki amerykańskiego rynku gier – słaba kondycja branży, sukces Mass Effect 3

Firma badawcza NPD Group przekazała dane, przedstawiające marcowe wyniki amerykańskiego rynku gier. Spore spadki zanotowała cała branża. Natomiast dobrze poradziło sobie Mass Effect 3.

Adrian Werner

Komentarze

Marcowe wyniki amerykańskiego rynku gier – słaba kondycja branży, sukces Mass Effect 3 - ilustracja #1
W marcu Mass Effect 3 okazał się bezkonkurencyjny.

Organizacja analityczna NPD opublikowała raport z wynikami amerykańskiego rynku za marzec tego roku. Niestety nie są one dobre. Przychody ze sprzedaży gier, konsol i akcesoriów wyniosły łącznie 1,1 miliarda dolarów, co stanowi spadek aż o 25 procent w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym.

W trzecim miesiącu tego roku Amerykanie wydali na nowe gry 585,1 mln dolarów (spadek o 26%). Największą popularnością cieszyły się następujące tytuły:

#

Gra

Platformy

Wydawca

1.

Mass Effect 3

360, PS3, PC

Electronic Arts

2.

Resident Evil: Operation Raccoon City

360, PS3

Capcom

3.

MLB 12: The Show

PS3, PSV

Sony

4.

NBA 2K12

360, PS3, Wii, PSP, PC, PS2

Take-Two

5.

SSX

360, PS3

Electronic Arts

6.

Street Fighter X Tekken

360, PS3

Capcom

7.

Mario Party 9

Wii

Nintendo

8.

Call of Duty: Modern Warfare 3

360, PS3, Wii, PC

Activision

9.

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Generations

360, PS3

Namco

10.

Major League Baseball 2K12

360, PS3, Wii, NDS, PSP, PC, PS2

Take-Two

Od dłuższego czasu NPD nie publikuje wyników konkretnych gier, ale dzięki komentarzom ludzi z branży dowiedzieliśmy się jak poradziły sobie przynajmniej niektóre z tych tytułów. Mass Effect 3 sprzedaje się dwa razy szybciej niż poprzednia odsłona cyklu. Wersję na Xboksa 360 zakupiło w marcu 943 tysiące osób, czyli czterokrotnie więcej niż edycję na PlayStation 3. Dobrze wypadł też debiut Resident Evil: Operation Raccoon City, które rozeszło się w 583 tysiącach egzemplarzy.

Warto też zanotować słabnącą pozycję serii Call of Duty, co wskazuje na to, że gracze powoli zaczynają już odczuwać zmęczenie tą marką. W marcu zeszłego roku Call of Duty: Black Ops wciąż zajmowało piąte miejsce w rankingu i sprzedaż gry w tamtym miesiącu była ponad dwukrotnie wyższa niż to, co osiągnęło w tym samym czasie Call of Duty: Modern Warfare 3.

Marcowe wyniki amerykańskiego rynku gier – słaba kondycja branży, sukces Mass Effect 3 - ilustracja #2
Figurki do Skylanders: Spyro’s Adventure były najpopularniejszymi akcesoriami marca.

Sprzedaż samych konsol wygenerowała 323,5 mln dolarów przychodu, czyli o 35% mniej niż w marcu 2011 roku. Najpopularniejszą platformą ponownie okazał się Xbox 360, którego Amerykanie zakupili 371 tysięcy sztuk. Warto dodać, że to już piętnasty miesiąc z kolei, który ta maszynka spędziła na szczycie rankingu. Jeśli natomiast chodzi o firmę Nintendo, to 3DS osiągnął wynik 225 tysięcy egzemplarzy, a Wii 175 tysięcy. Korporacja Sony nie wypuściła żadnych konkretnych liczb.

Jedyną pozytywną wiadomością z marca był wzrost przychodów segmentu akcesoriów, których sprzedaż przyniósła 222,5 mln dolarów, czyli o 8% więcej niż w roku ubiegłym.

8.6

GRYOnline

8.8

Gracze

7.6

Steam

OCEŃ
Oceny

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

The Elder Scrolls V: Skyrim na konsolę Xbox 360 – obsługa kontrolera Kinect i zapowiedź pierwszych DLC

Następny
The Elder Scrolls V: Skyrim na konsolę Xbox 360 – obsługa kontrolera Kinect i zapowiedź pierwszych DLC

Nintendo nie weźmie udziału w targach gamescom 2012

Poprzedni
Nintendo nie weźmie udziału w targach gamescom 2012

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl