Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 kwietnia 2012, 10:26

autor: Adrian Werner

Marcowe wyniki amerykańskiego rynku gier – słaba kondycja branży, sukces Mass Effect 3

Firma badawcza NPD Group przekazała dane, przedstawiające marcowe wyniki amerykańskiego rynku gier. Spore spadki zanotowała cała branża. Natomiast dobrze poradziło sobie Mass Effect 3.

Marcowe wyniki amerykańskiego rynku gier – słaba kondycja branży, sukces Mass Effect 3 - ilustracja #1
W marcu Mass Effect 3 okazał się bezkonkurencyjny.

Organizacja analityczna NPD opublikowała raport z wynikami amerykańskiego rynku za marzec tego roku. Niestety nie są one dobre. Przychody ze sprzedaży gier, konsol i akcesoriów wyniosły łącznie 1,1 miliarda dolarów, co stanowi spadek aż o 25 procent w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym.

W trzecim miesiącu tego roku Amerykanie wydali na nowe gry 585,1 mln dolarów (spadek o 26%). Największą popularnością cieszyły się następujące tytuły:

#

Gra

Platformy

Wydawca

1.

Mass Effect 3

360, PS3, PC

Electronic Arts

2.

Resident Evil: Operation Raccoon City

360, PS3

Capcom

3.

MLB 12: The Show

PS3, PSV

Sony

4.

NBA 2K12

360, PS3, Wii, PSP, PC, PS2

Take-Two

5.

SSX

360, PS3

Electronic Arts

6.

Street Fighter X Tekken

360, PS3

Capcom

7.

Mario Party 9

Wii

Nintendo

8.

Call of Duty: Modern Warfare 3

360, PS3, Wii, PC

Activision

9.

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Generations

360, PS3

Namco

10.

Major League Baseball 2K12

360, PS3, Wii, NDS, PSP, PC, PS2

Take-Two

Od dłuższego czasu NPD nie publikuje wyników konkretnych gier, ale dzięki komentarzom ludzi z branży dowiedzieliśmy się jak poradziły sobie przynajmniej niektóre z tych tytułów. Mass Effect 3 sprzedaje się dwa razy szybciej niż poprzednia odsłona cyklu. Wersję na Xboksa 360 zakupiło w marcu 943 tysiące osób, czyli czterokrotnie więcej niż edycję na PlayStation 3. Dobrze wypadł też debiut Resident Evil: Operation Raccoon City, które rozeszło się w 583 tysiącach egzemplarzy.

Warto też zanotować słabnącą pozycję serii Call of Duty, co wskazuje na to, że gracze powoli zaczynają już odczuwać zmęczenie tą marką. W marcu zeszłego roku Call of Duty: Black Ops wciąż zajmowało piąte miejsce w rankingu i sprzedaż gry w tamtym miesiącu była ponad dwukrotnie wyższa niż to, co osiągnęło w tym samym czasie Call of Duty: Modern Warfare 3.

Marcowe wyniki amerykańskiego rynku gier – słaba kondycja branży, sukces Mass Effect 3 - ilustracja #2
Figurki do Skylanders: Spyro’s Adventure były najpopularniejszymi akcesoriami marca.

Sprzedaż samych konsol wygenerowała 323,5 mln dolarów przychodu, czyli o 35% mniej niż w marcu 2011 roku. Najpopularniejszą platformą ponownie okazał się Xbox 360, którego Amerykanie zakupili 371 tysięcy sztuk. Warto dodać, że to już piętnasty miesiąc z kolei, który ta maszynka spędziła na szczycie rankingu. Jeśli natomiast chodzi o firmę Nintendo, to 3DS osiągnął wynik 225 tysięcy egzemplarzy, a Wii 175 tysięcy. Korporacja Sony nie wypuściła żadnych konkretnych liczb.

Jedyną pozytywną wiadomością z marca był wzrost przychodów segmentu akcesoriów, których sprzedaż przyniósła 222,5 mln dolarów, czyli o 8% więcej niż w roku ubiegłym.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej