DirectX 11 pojawi się w grach przeglądarkowych

Gdy myślicie o grach odpalanych w przeglądarkach internetowych zwykle przed oczami pojawiają się obrazy prostych, dwuwymiarowych zręcznościówek, klonów Tower Defense lub gier logicznych. A co z prawdziwym, efektownym 3D?

Filip Grabski

Gdy myślicie o grach odpalanych w przeglądarkach internetowych zwykle przed oczami pojawiają się obrazy prostych, dwuwymiarowych zręcznościówek, klonów Tower Defense lub gier logicznych. A co z prawdziwym, efektownym 3D?

Wygląda na to, że jest jak najbardziej możliwe. Co prawda trójwymiarowe gry odpalane w poczciwych Firefoxach i Operach już istnieją, ale żadna z nich nie pozwalała na obsługę efektów zapewnianych przez biblioteki DirectX 11. Aż do teraz. Plugin do najnowszego silnika firmy Trinigy - Vision Engine 8, umożliwi oglądanie naprawdę pięknej grafiki 3D w oknie przeglądarki. Ów plugin nazwany WebVision, współpracować będzie z Internet Explorerem, Firefoxem, Operą i Chromem (o Safari nie wspomniano) i podobno przeniesienie gry już stworzonej na bazie Vision Engine do formatu „przeglądarkowego” to kwestia kilku prostych kliknięć. A jakie gry korzystają ze wspomnianego silnika? Między innymi Arcania: A Gothic Tale, The Settlers 7 czy policyjne wyścigi z serii Crash Time.

Mało tego – Vision Engine wspiera również technologię Havok, która także będzie mogła być zaimplementowana do dowolnej przeglądarkowej gry. Niestety tego typu przedsięwzięcie musi spotkać się z dwoma poważnymi problemami: wiele komputerów nie sprosta wymaganiom tych produkcji, a wiele łącz internetowych będzie się musiało nieźle napocić ściągając odpowiednią ilość danych. Tym niemniej perspektywa jest ciekawa i odpowiednio wykorzystana z pewnością może zrobić dużo dobrego.

DirectX 11 pojawi się w grach przeglądarkowych - ilustracja #1
Już niedługo?

 

Podobało się?

0

Filip Grabski

Autor: Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko), choć nie stroni od pisania tekstów. W 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj, choć w międzyczasie polubił Switcha. Prywatnie ojciec, podcaster (od 2014 roku współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

Premiera Brink we wrześniu?

Następny
Premiera Brink we wrześniu?

Pecetowa wersja NBA 2K10 doczeka się sieciowego patcha

Poprzedni
Pecetowa wersja NBA 2K10 doczeka się sieciowego patcha

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl