Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 23 kwietnia 2013, 21:25

autor: Szymon Liebert

Digital Dragons – Adrian Chmielarz i Paweł Schreiber rozmawiają o opowiadaniu historii w grach

Dlaczego chcemy opowiadać historie w grach? I czemu te fabuły wciąż są tak kiepskie? Na te pytania próbują odpowiedzieć Adrian Chmielarz, autor Painkillera i Bulletstorm, oraz Paweł Schreiber, dziennikarz i wykładowca. Zabawna i inspirująca dyskusja odbyła się na imprezie Digital Dragons i mamy jej cały zapis.

Adrian Chmielarz i Paweł Schreiber rozprawiają się z absurdami gier – na Digital Dragons. - Digital Dragons – Adrian Chmielarz i Paweł Schreiber rozmawiają o opowiadaniu historii w grach - wiadomość - 2013-04-23
Adrian Chmielarz i Paweł Schreiber rozprawiają się z absurdami gier – na Digital Dragons.

Jednym z ciekawszych spotkań na tegorocznej edycji Digital Dragons była rozmowa Adriana Chmielarza, projektanta gier znanego z takich tytułów jak Painkiller i Bulletstorm, z Pawłem Schreiberem, dziennikarzem i wykładowcą (Jawne Sny). Panowie wzięli na warsztat temat opowiadania historii w grach i rozłożyli na części pierwsze wiele z absurdów, jakich wciąż doświadczamy. To nieco ponad godzina anegdot, ciekawych przykładów i spostrzeżeń.

Pytaniem wyjścia dla dyskusji jest to, dlaczego w ogóle chcemy przeżywać w grach historie. Schreiber i Chmielarz wędrują po różnych zagadnieniach, operując zarówno fachową designerską terminologią, jak i bardzo czytelnymi przykładami z gier. BioShock: Infinite, Half-Life 2, Mario, czy chociażby Spec Ops: The Line to tytuły, które przewijają się w dyskusji, obok takich perełek niezależnych jak Aisle. Streszczać rozmowy nie będziemy, ale gorąco zachęcamy do oglądania.

Na festiwalu Digital Dragons Chmielarz wziął udział także w dyskusji na temat przyszłości polskiej branży gier, w której zresztą rzucał dość mocnymi hasłami. „Dla mnie mobile jest dead, Facebook się zwija, a tytuły wysokobudżetowe się nie sprzedają” – powiedział jeszcze na początku rozmowy współzałożyciel People Can Fly. Po więcej szczegółów odsyłamy Was do naszej relacji z tego wydarzenia, które okazało się naprawdę udaną branżową imprezą.

Adrian Chmielarz obecnie pracuje w założonym przez siebie i kolegów studiu The Astronauts, gdzie tworzy projekt The Vanishing of Ethan Carter. Tematyka powyższej dyskusji nie powinna nikogo dziwić, bo w nowej grze producent zamierza postawić na ciekawą narrację, odwołując się nawet do tak eksperymentalnych historii jak Dear Esther. The Vanishing of Ethan Carter trafi do sprzedaży w dystrybucji cyfrowej na komputerach PC – podobno jeszcze w tym roku.

  1. Oficjalna strona studia The Astronauts