Diablo III z nowym systemem regeneracji zdrowia

Najnowsza aktualizacja na oficjalnej stronie oczekiwanego Diablo III opisuje zmiany w systemie regeneracji utraconego zdrowia. I są one dosyć znaczące – najnowsza odsłona serii zrywa najwyraźniej z wieloletnią tradycją i mikstury przestają być w niej podstawą, jeśli chodzi o odzyskiwanie punktów życia.

Jakub Wencel

Najnowsza aktualizacja na oficjalnej stronie oczekiwanego Diablo III opisuje zmiany w systemie regeneracji utraconego zdrowia. I są one dosyć znaczące – najnowsza odsłona serii zrywa najwyraźniej z wieloletnią tradycją i mikstury przestają być w niej podstawą, jeśli chodzi o odzyskiwanie punktów życia.

Jak dokładnie będą wyglądać te zmiany? Otóż, po pierwsze najważniejszym źródłem zdrowia mają być znajdywane przy ciałach pokonanych wrogów lewitujące „kule”, z którymi interakcja natychmiastowo sprawi, że nasz bohater zregeneruje utracone siły. „Kul” ma być kilka rodzajów różniących się ilością przywracanych punktów życia, w zależności od tego, jak potężny będzie potwór, którego zabijemy. Pozbycie się typowego mięsa armatniego pozwoli nam zregenerować zaledwie kilka, kilkanaście procent bazowej ilości PŻ, natomiast uporanie się z wielkim bossem prawdopodobnie nagrodzi nas możliwością całkowitego uleczenia.

Diablo III z nowym systemem regeneracji zdrowia - ilustracja #1

Blizzard na oficjalnej stronie Diablo III podaje przykład sytuacji, gdzie podczas walki z bossem postawiony zostaje przed nami dylemat – czy zaryzykować i ruszyć bezpośrednio na najpotężniejszego przeciwnika, którego pokonanie automatycznie spowoduje nasze zwycięstwo, czy uporać się z hordą jego mało szkodliwych, ale irytujących pomocników, co zajmie nam trochę czasu, ale zapewne (bo prawdopodobieństwo wypadnięcia kul zdrowia nigdy nie będzie stuprocentowe) pozwoli nam zregenerować choć trochę utracone życie i – tym samym – zwiększyć sobie szanse na pokonanie bossa. Takie zwiększenie problematyki walk ma być na porządku dziennym w nowym Diablo i wielokrotnie będziemy zmuszeni przerywać pojedynek i np. wycofać się, by sięgnąć po znajdujące się nieopodal zdrowie. Mało tego – dla niektórych klas postaci koncepcja ma całkowicie zmieniać filozofię rozgrywki. Przykładowo bohaterowie walczący na dystans będą zmuszeni wikłać się w ogień walki bezpośredniej, gdy w środku długiej bitwy jedyne kule życia w pobliżu będą znajdować się wśród hordy potworów.

Cały system ma być – jak otwarcie mówi Blizzard – podstawą leczenia się na polu bitwy w Diablo III i znane z wcześniejszych części gry mikstury, choć nie znikną całkowicie, mają zejść na drugi plan. Przede wszystkim pojawi się tzn. „cooldown”, czyli czas, po którym będziemy mogli użyć eliksiru po raz kolejny.

Proponowane zmiany są rzeczywiście mocno kontrowersyjne. Choć mogą zmniejszyć nieco potrzebę ciągłej interakcji z interfejsem, co trochę uprości rozgrywkę, to z drugiej strony zwiększą rolę przypadku w rozgrywce, dodatkowo czyniąc ją jeszcze bardziej chaotyczną. Choć pomysł dynamicznej regeneracji życia przez zbieranie kul zdrowia nie jest w grach czymś nowatorskim, to w tak tradycyjnie podchodzącej do konwencji hack’n’slasha serii jak Diablo, może być on małą rewolucją.

Co sądzisz o nowym systemie odzyskiwania zdrowia w Diablo III?

34,8%
To duży błąd. Wszystko powinno zostać tak jak było w cz.II.
22,5%
Znakomity pomysł. Rozgrywka dużo na tym zyska.
42,8%
Jest mi to obojętne. Zakładam, że cokolwiek wymyśli Blizzard będzie genialne.
Diablo III

Diablo III

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 15 maja 2012

Informacje o Grze
8.3

GRYOnline

7.8

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Mapa strategiczna w Shogun 2: Total War - pierwsze informacje i materiały graficzne

Następny
Mapa strategiczna w Shogun 2: Total War - pierwsze informacje i materiały graficzne

Michael Jackson: The Experience z poślizgiem na Xboksa 360 i PS3

Poprzedni
Michael Jackson: The Experience z poślizgiem na Xboksa 360 i PS3

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl