Demon’s Souls nieoczekiwanym hitem
Gra Demon’s Souls, dostępna jedynie na PlayStation 3 i nie wydana oficjalnie w Europie, stała się już niemal kultowym tytułem i wizytówką „hardcorowych” graczy. Wygląda na to, że niezwykle wymagający i trudny tytuł spełnił oczekiwania amerykańskiego wydawcy, czyli firmy Atlus, która jest zadowolona z osiągniętego wyniku sprzedaży.
Szymon Liebert
Gra Demon’s Souls, dostępna jedynie na PlayStation 3 i nie wydana oficjalnie w Europie, stała się już niemal kultowym tytułem i wizytówką „hardcorowych” graczy. Wygląda na to, że niezwykle wymagający i trudny tytuł spełnił oczekiwania amerykańskiego wydawcy, czyli firmy Atlus, która jest zadowolona z osiągniętego wyniku sprzedaży.
Okazuje się, że gra studia From Software (znanego z serii Armored Core) trafiła do rąk prawie 250 tysięcy amerykańskich graczy, co oczywiście brzmi niezbyt imponująco w obliczu sprzedaży współczesnych hitów, ale dla firmy Atlus jest dużym sukcesem. Serwis Siliconera podaje, że wyniki finansowe przedsiębiorstwa znacznie poprawiły się dzięki tej sytuacji.
Według informacji serwisu 1UP wydawca początkowo wypuścił do amerykańskich sklepów jedynie 16 tysięcy egzemplarzy gry, ale szybko trzeba było uzupełnić dostawy. Powodem była rosnąca i nieustanna popularność Demon’s Souls w mediach. Wystarczy przypomnieć, że tytuł zdobył nagrodę gry roku 2009 w rankingu serwisu GameSpot oraz wysokie noty w recenzjach.
Produkcja została pierwotnie wydana przez Sony w Japonii (w 2008 roku), jednak firma zrezygnowała z osobistego przeniesienia jej na zachodnie rynki, co argumentowano zbyt dużym poziomem trudności oraz specyficznym wykonaniem. Yeonkyung Kim z Sony Computer Entertainment przyznał niedawno, że była to decyzja błędna.
Sukces gry rodzi pytania o to, czy w końcu zostanie ona wydana w Europie. Ostatnio w tej sprawie pojawiły sie pewne plotki – taki rozwój wydarzeń zapowiedział hiszpański magazyn PlayMania (Legend SK), według którego produkcja trafi do Hiszpanii latem w zlokalizowanej wersji. Studio From Software prawdopodobnie pracuje też nad oficjalną kontynuacją serii.
Przeniesienie produkcji do Europy zaowocowałoby zapewne uruchomieniem lokalnych serwerów. Demon’s Souls to bardzo trudna gra łącząca akcję z elementami RPG, w którą można grać samemu, ale także w trybie online. Podczas zabawy w sieci możemy odczytywać podpowiedzi zostawiane przez graczy oraz przechodzić do ich światów i pomagać w walce z bossami.
Więcej:Metaphor: ReFantazio, czyli najlepsze RPG tego roku, mocno zyskuje na PC dzięki modowi MetaphorFix

GRYOnline
Gracze
- Atlus
- PS3
Komentarze czytelników
zanonimizowany23874 Legend
Mati - przed DS gralem DUZO w MH2 portable (1300 godzin) wiec zgodze sie ze sa podobne. U mnie bardziej pasowala mi stylistyka DS niz MH (MH = duze miecze itp, DS - bardziej "rzeczywiste"). Anyways zapowiedziano MH3 na PSP. Teraz trzeba czekac :D
hedasw Generał

Jeśli wydawcy i producentom się opłaca przy takim nakładzie to jest ok. Ważne żeby i takie gry miały swoje, niekoniecznie pierwsze miejsce na rynku. A tytuł gry to oczywiście Demon's Souls - zaraz poprawię.
zanonimizowany253085 Legionista
Na stronie www.vgchartz.com/games/game.php?id=31689®ion=All znalazłem informację o sprzedaży na poziomie 700 tysięcy egzemplarzy. 180 tysięcy w Japonii i 520 tysięcy w USA. Kto się myli? Jeżeli to fakt, to wcale, jak na niszę, nie jest tak źle
zanonimizowany686008 Legionista
Kurwa, RPGFan, taki ciebie znawca jak ze mikrofala xD Ty po prostu lubisz gry, które wychodzą na X'a i proste. Poza tym, jeżeli uważasz, że Demon's Souls to gierka dla dzieci, to zobacz gramy z tej gry. Jakby nie było Lord dzieckiem nie jest, a pokonać trzy psy ma problem ;]
zanonimizowany652707 Generał
jak dla mnie nie warta uwagi