Dark Souls III - testy wersji PC i XOne oraz nowe fragmenty rozgrywki
Na kilkanaście dni przed premierą gry Dark Souls III doczekaliśmy się kolejnych fragmentów rozgrywki. Dodatkowo na YouTubie pojawiły się testy wydajnościowe wersji PC-towej, a Eurogamer przyjrzał się edycji na Xboksa One pod kątem rozdzielczości (900p) i płynności rozgrywki (30 FPS z okazyjnymi spadkami).
Kamil Zwijacz
Premiera Dark Souls III odbędzie się 12 kwietnia, ale gra znajduje się już w rękach recenzentów. W serwisie Polygon postanowiono więc zebrać fragmenty rozgrywki z pierwszych 15 godzin zabawy. Efektem tego jest powyższy, trwający około 100 minut materiał wideo. Zaprezentowano na nim rozmaite aspekty produkcji – od różnych rodzajów przeciwników, przez kilka niewidzianych wcześniej lokacji, po walkę z bossem. Jeżeli więc chcecie samodzielnie odkryć wszystkie tajemnice trójki, to zdecydowanie odradzamy oglądanie!

- Wersja PC (Nvidia GeForce GTX 980 + Intel i7 4770K) – średnio 60 FPS-ów na najwyższych ustawieniach w 1080p; 30-40 FPS-ów w rozdzielczości 4K
- Wersja Xbox One – 900p / 30 FPS
- Wersja PS4 – 1080p / 30 FPS
Dodatkowo na kanale BR34K w serwisie YouTube pojawiło się mnóstwo innych materiałów z Dark Souls III, z których wklejamy poniżej dwa. Na pierwszym youtuber zaprezentował rozgrywkę z PC-towej wersji na maksymalnych detalach w rozdzielczości 4K. Autor nagrania używa karty grafiki Nvidia GeForce GTX 980 oraz procesora Intel i7 4770K. Jak tytuł radzi sobie na takim sprzęcie, zobrazowano w lewym górnym rogu, ale pisząc krótko, gdy na ekranie pojawiają się przeciwnicy, komputer wyciąga nieco ponad 30 klatek na sekundę, a w spokojniejszych momentach około 40.
Na drugim nagraniu tego samego sprzętu użyto do zabawy na maksymalnych detalach w 1080p. W takim przypadku przez większość czasu produkcja utrzymuje animację na poziomie 60 klatek na sekundę.
Na koniec warto także wspomnieć o wstępnej analizie technicznej wersji na Xboksa One, którą opublikowano w serwisie Eurogamer. Według niej, tytuł na konsoli Microsoftu działa w natywnej rozdzielczości 900p (1600x900 pikseli), w przeciwieństwie do 1080p na PlayStation 4. Przez większość czasu utrzymuje jednak animację na poziomie 30 klatek, notując okazyjne spadki (w ekstremalnych przypadkach do 20 klatek). Czekamy zatem na obszerniejsze i dokładniejsze testy, ale wydaje się, że tragedii nie będzie i otrzymamy sprawnie działającą grę.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Gerr Generał
Ale wy pieprzycie, od początku, na PC kupisz gry i za 10 zł jak nie mniej, nowsze tytuły dość szybko można wyrwać i za połowę ceny, więc ten argument jest bez sensu. Ot jak chcesz kupić z drógiej ręki (a nie na premierę), czy zapłacić za dostęp do konta steam, to zrobisz to bez problemu.
Dalej, To czy gra się na TV czy na monitorze zależy tylko od preferencji, jeśli ktoś jest TVfilem to nie ma problemu z połączeniem PC i TV, więc kolejny argument obalony (nie obchodzi mnie że mało kto tak robi, jak pisałem preferencje).
Co do BB, to długie loadingi są (były? nie wiem czy patch to naprawił) faktem.
Dalej, zahaczę o kolejną bzdurę, tu jeszcze nieporuszoną, ale zapewne zaraz ktoś z tym wyleci, właśnie sobie leżę i piszę na klawiaturze, od stacjonarnego PC, więc nie, nie trzeba się garbić i jak się chcę to można też grać na kanapie :P
Może jeszcze wspomnę o micie wymieniania bebechów co roku, albo nie, nie chce mi się już dalej produkować, napiszę po prostu BZDURA.
Reasumując, każdy gra na tym na czym mu wygodniej, a te argumenty są totalnie z czapy, może wreszcie to załapiecie.
eglume Konsul
ciekawe czy Dark Souls 3 sprzeda się lepiej na PC niż na konsoli tak jak w przypadku Dark Souls 1 i 2 a skoro na konsoli "ogólna" sprzedaż gier jest wyższa niż na PC to ładnie tam musi być morze casuali skoro przegrywają z PC
śmiech z casuali
zanonimizowany1080091 Legend
Konsole to konsole i nie wymyślaj jakiegoś wyodrębniania.
Odsyłam do lektury:
http://www.eurogamer.net/articles/2015-07-01-dark-souls-series-sales-surpass-8-5-million
cool2s Legionista
Dyskusja o niczym. Nawet najlepiej wyglądający i najlepiej zoptymalizowany tytuł Świata nic nie osiągnie jeżeli jego grywalność jest mierna. Przegrałem już prawie 20 lat, w większości na PC-cie i stwierdzam jedno. Perełek coraz mniej i coraz częściej się wraca do starszych tytułów. Souls-y się kocha nie za grafikę (chociaż i ta ma swoje momenty), a za grywalność i wyzwanie jakie stawia ta gra.
misuu Konsul
gadka szmatka o grafice i wymaganiach, a co za problem je spełnić ? czyżby najniższa krajowa nie pozwalała, albo mamusia nie chciała kupić dla biedaków mieszkających w blokach z płyty ? hm, ciekawe zawsze kiedy podawane są wymagania gry nawet najlepszej i najbardziej oczekiwanej przyjdzie stado Cebulaków !