W ubiegły piątek zadebiutowało demo Dark Souls: Archthrones, czyli fanowskiego projektu, który wprowadzi nową kampanię do Dark Souls 3. Projekt spotkał się z dużym zainteresowaniem.
AKTUALIZACJA
Opublikowane w miniony piątek demo modyfikacji Dark Souls: Archthrones do Dark Souls III zostało już pobrane ok. 68 tysięcy razy. Mimo rozmaitych bugów i narzekań na balans rozgrywki – co nie dziwi z uwagi na fakt, że demo pełni rolę swego rodzaju bety – projekt przypadł graczom do gustu. Na ich pierwsze opinie zareagowali już twórcy, którzy zapowiedzieli, że w drodze jest patch, który rozwiąże najpoważniejsze problemy z optymalizacją i wspominanym balansem.
Fani gier studia FromSoftware zajmują się obecnie głównie odliczaniem dni do premiery dodatku Elden Ring: Shadow of the Erdtree. Teraz jednak mogą zaznaczyć dodatkową datę w kalendarzu. 15 marca ukaże się bowiem demo wyczekiwanego moda Dark Souls: Archthrones.
Projekt jest modyfikacją Dark Souls III, którą pomyślano jako prequel tej gry, ukazujący wydarzenia sprzed jej kampanii. Mod ma zaoferować m.in.:
Na demo czekamy już szmat czasu. Pierwotnie miało ono bowiem zadebiutować we wrześniu ubiegłego roku.
Dark Souls: Archthrones to jeden z najbardziej ambitnych projektów, jakich podjęli się kiedykolwiek fani gier studia FromSoftware. Prace nad nim trwają od prawie czterech lat. Zadania twórcom nie ułatwia fakt, że żadna z produkcji japońskiego zespołu nie oferuje oficjalnego wsparcia dla modów.
Jednak dzięki temu, że japońscy deweloperzy od długiego czasu budują swoje kolejne produkcje na tym samym, ciągle ulepszanym silniku, fani są w stanie wykorzystywać doświadczenia z modyfikowania innych gier FromSofware, jak również przenosić poszczególne elementy pomiędzy nimi (dzięki czemu możliwe są np. takie cuda jak zaimportowanie map z Armored Core VI Fires Of Rubicon do Elden Ring).
Dark Souls III zadebiutowało w marcu 2016 roku na PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Mod Archthrones powstaje wyłącznie z myślą o pecetowej wersji gry.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
25

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.