Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 13 lipca 2012, 12:12

autor: Michał Kowalski

Czerwcowe wyniki NPD - przeciwników deklasuje LEGO Batman 2

Organizacja NPD, zajmujaca się badaniami rynkowymi, ujawniła kolejny raport dotyczący amerykańskiego rynku gier. Najlepiej sprzedajacą się grą czerwca 2012 roku w Stanach Zjednocznonych było Lego Batman 2: DC Super Heroes.

Opublikowany fragment raportu organizacji NPD, przeprowadzającej badania rynkowe w Stanach Zjednoczonych, w większości kwestii nie różni się od poprzednich: w dalszym ciągu amerykańska branża wirtualnej rozrywki odnotowuje znaczny spadek obrotów.

LEGO Batman 2: DC Super Heroes

W czerwcu 2012 roku odnotowano o 30% niższą sprzedaż gier, sprzętu i akcesoriów, niż w roku ubiegłym - przychody zmniejszyły się z 989 do 699 milionów dolarów. Największy cios otrzymała branża sprzętowa, której zyski spadły o prawie 50% (z 364 do 201 milionów dolarów). W czerwcu najlepiej sprzedawał się Xbox 360 (257 tysięcy egzemplarzy), zajmując po raz osiemnasty pierwsze miejsce w zestawieniu. Według firmy Nintendo, konsola 3DS rozeszła się w 155 tysiącach sztuk, 5 tysięcy mniej nabywców znalazła NDS. Kolejne miejsce okupuje Wii z liczbą 95 tysięcy sprzedanych urządzeń. Z kolei firma Sony odmówiła podania informacji na temat wyników sprzedaży PlayStation 3.

Jeżeli chodzi o sektor gier, w czerwcu zeszłego roku odnotowano zyski w wysokości 461 milionów dolarów. W tym samym miesiącu w 2012 roku sprzedaż spadła o 29% (do 328 milionów dolarów). Jedynym segmentem rynku rozrywki wirtualnej, którego obroty zwiększyły się w stosunku do poprzedniego roku, są akcesoria. 4-procentowy wzrost można zawdzięczać figurkom z gry Skylanders oraz dużym ilościom wykupionych kart z punktami do wykorzystania w różnych usługach internetowych.

Gry z superbohaterami z komiksów zajmują aż trzy pozycje na liście najlepiej sprzedających się gier w Stanach Zjednoczonych. Najwyższą sprzedaż (450 tysięcy kopii) w czerwcu osiągnęła produkcja LEGO Batman 2: DC Super Heroes, która swoją premierę miała w połowie miesiąca. Inna gra z Człowiekiem-Nietoperzem (Batman: Arkham City) okupuje szóstą pozycję rankingu, natomiast na dziesiątym znajduje się Niesamowity Spider-Man, wydany 26 czerwca.

#

Gra

Platformy

Wydawca

1.

Lego Batman 2: DC Super Heroes

Xbox 360, Wii, PS3, NDS, 3DS, PSV, PC

Warner Bros. Interactive Entertainment

2.

Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier

Xbox 360, PS3, PC

Ubisoft

3.

Diablo III

PC

Blizzard Entertainment 

4.

Max Payne 3

Xbox 360, PS3, Wii, PSP, PS2, PC

Rockstar Games

5.

NBA 2K12

Xbox 360, PS3, PC

2K Sports

6

Batman: Arkham City

Xbox 360, PS3, PC

Warner Bros. Interactive Entertainment

7.

Pokemon Conquest

NDS

Nintendo

8.

Call of Duty: Modern Warfare 3

Xbox 360, PS3, Wii, PC

Activision Blizzard 

9.

Battlefield 3

Xbox 360, PS3, PC

Electronic Arts Inc.

10

The Amazing Spider-Man

Xbox 360, PS3, 3DS, NDS, Wii)

Ubisoft

W czerwcu popularne były także strzelanki. Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier zajmuje miejsce drugie, niesłabnącą popularnością cieszy się również Call of Duty: Modern Warfare 3, który pomimo ośmiu miesięcy od premiery wciąż znajduje się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się tytułów. Podobnie wyglądają wyniki wydanej w październiku 2011 gry Battlefield 3, okupującej miejsce o jeden stopień niższe niż MW3.

Największą niespodzianką jest brak w zestawieniu gry Lollipop Chainsaw, która pomimo całkiem niezłych ocen sprzedała się (w Stanach Zjednoczonych) w pierwszym miesiącu od premiery w zaledwie 107 200 egzemplarzy.

Lollipop Chainsaw nie znalazło się w pierwszej dziesiątce

Analitycy NPD przypominają, że powyższe wartości nie uwzględniają jednego z najbardziej popularnych ostatnimi czasy sposobów rozprowadzania gier: serwisów dystrybucji cyfrowej. Spadek obrotów może także być związany z mniejszą niż w zeszłym roku liczbą premier.

  1. Majowe wyniki NPD - Diablo III dzieli i rządzi. Max Payne 3 poniżej oczekiwań
  2. Fatalne kwietniowe wyniki amerykańskiego rynku gier
  3. Marcowe wyniki amerykańskiego rynku gier – słaba kondycja branży, sukces Mass Effect 3