Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCX360PS3
Okładka Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier (PC)

Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier

Piąta pełnoprawna odsłona bestsellerowej serii taktycznych strzelanin TPP, sygnowanych nazwiskiem legendarnego pisarza Toma Clancy’ego.

Akcji | TPP | Kinect | taktyczne | wojenne | multiplayer | TPS | strzelanki

Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier to piąta pełnoprawna odsłona dobrze znanej serii taktycznych gier akcji, sygnowanych nazwiskiem popularnego pisarza. Grę stworzyło studio Ubisoft Paris, które odpowiada między innymi za poprzednie części Ghost Recon (Advanced Warfighter, Advanced Warfighter 2) oraz wiele innych charakterystycznych produkcji (takich jak XIII czy Rayman 3: Hoodlum Havoc). Swoje cegiełki dołożyły również studia Ubisoft Red Storm i Ubisoft Bucharest.

Gracz wciela się w żołnierza elitarnego oddziału, który musi wykonać wiele niebezpiecznych misji. Future Soldier, jak sama nazwa wskazuje, skupia się na najnowszych technologiach militarnych. W ręce graczy oddano więc między innymi prototypowe bronie, których działanie można przetestować w rozbudowanej kampanii solowej oraz kilku różnych trybach rozgrywki sieciowej. Wśród nowoczesnego uzbrojenia, jakie przychodzi nam użyć na polu walki, znajdziemy karabiny maszynowe, działka, a także techniczne gadżety, takie jak noktowizor czy mały robot, za pomocą którego namierzamy wrogów ukrytych za przeszkodami.

Dla miłośników zabaw bronią, twórcy oferują system Gunsmith, umożliwiający składanie karabinów i pistoletów z kilkudziesięciu różnych komponentów. Skuteczność skonstruowanego dzieła możemy uprzednio przetestować korzystając z dostępnej w grze mapki treningowej.

Swoje działania prowadzimy w różnych częściach świata, m.in. w Dagestanie czy Zambii. Nowy Ghost Recon czerpie pełnymi garściami z klasyków gatunku, stosując niezwykle dynamiczny system osłon. Future Soldier mocno stawia również na aspekt walki w grupie - twórcy pozwalają nam skorzystać z umiejętności zsynchronizowanej eliminacji przeciwników, po wcześniejszym oznaczeniu interesujących nas celów. Dodatkowym atutem na polu walki okazuje się również specjalny kamuflaż, dzięki któremu nasza postać leżąc lub kucając staje się niewidzialna.

Oprócz trybu zabawy dla jednego gracza, Future Soldier oferuje również rozbudowany tryb wieloosobowy. Trzy dostępne klasy postaci, potężny arsenał, odblokowywany w miarę zdobywania kolejnych poziomów doświadczenia oraz duży nacisk na współpracę w drużynie, czynią zabawę szczególnie atrakcyjną dla miłośników taktycznych, drużynowych potyczek. Zgodnie z obietnicami twórców, najlepsze wyniki osiąga się grając w zgranym i rozumiejącym się zespole, a sama rozgrywka – patrząc pod kątem realizmu – plasuje się gdzieś pomiędzy trybami wieloosobowymi serii Call of Duty i Battlefield.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 8 / 10 na podstawie 1401 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8,8 / 10 na podstawie 1086 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 119,90 PLN

Gry podobne do Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier

Klasyfikacja PEGI Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier

PC Windows

Rekomendowane: Quad Core i5 2.6 GHz, 2 GB RAM (3 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 460 lub lepsza), 25 GB HDD, Windows XP/Vista/7

Recenzja gry Ghost Recon: Future Soldier - czy Call of Duty nawiedziło Drużynę Duchów?

Recenzja 24 maja 2012, 10:00

W ogóle Ubisoft położył duży nacisk na „filmowość”. Kampania fabularna miota nami po świecie bez większego ładu i składu, a tło wydarzeń przedstawiono chaotycznie i bez polotu. W myśl owej „filmowości” wprowadzono niezliczoną liczbę sekwencji, w których kontrola nad bohaterem sprowadza się do celowania w wyskakujących zewsząd nieprzyjaciół. Nie mówię nawet o obowiązkowych scenach z obsługą stacjonarnego miniguna (owszem, są). Co powiecie jednak na zrealizowane „na szynach” ostrzeliwanie się z pistoletu w trakcie eskortowania VIP-a? Przypomina to dokonania rodem z Call of Duty, co dla niektórych będzie pigułą nie do przełknięcia.

PC
X360
PS3