Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 12 grudnia 2006, 13:23

autor: Jacek Ewiak

Coraz więcej graczy wśród kobiet i osób starszych

Z raportu opublikowanego przez firmę TNS Worldpanel Entertainment wynika, że obecnie gra więcej kobiet i osób po czterdziestym piątym roku życia niż kiedykolwiek wcześniej. W ciągu ostatnich czterech lat liczba graczy czterdziestopięcioletnich zwiększyła się o 40%, a grających kobiet aż o 67%. Ogólna liczba mężczyzn sięgających po gry w tym czasie wzrosła zaledwie o 4%.

Z raportu opublikowanego przez firmę TNS Worldpanel Entertainment wynika, że obecnie gra więcej kobiet i osób po czterdziestym piątym roku życia niż kiedykolwiek wcześniej. W ciągu ostatnich czterech lat liczba graczy czterdziestopięcioletnich zwiększyła się o 40%, a grających kobiet aż o 67%. Ogólna liczba mężczyzn sięgających po gry w tym czasie wzrosła zaledwie o 4%.

Grupa „dojrzałych” mężczyzn na gry w zeszłym roku wydała 81 milionów GBP, a kobiety stały się właścicielkami 15% gier sprzedanych w tym okresie.

Według TNS, gracze w Wielkiej Brytanii w zeszłym roku zakupili w sumie 47 milionów gier, a wydali na to ponad 1,1 miliarda GBP. Te wyniki stanowią 10% przyrost w skali roku i 50% w skali pięciu lat.

Takie liczby bardzo dobrze wróżą Nintendo, które od dłuższego czasu stara się zdobyć klientów wśród grup nie związanych z grami. Pozycje takie jak Brain Training czy Animal Crossing osiągnęły duży sukces, przyciągając nabywców spoza tradycyjnej „target group”, a stworzenie konsoli Wii, potwierdza te aspiracje.

Coraz więcej graczy wśród kobiet i osób starszych - ilustracja #1