Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 listopada 2002, 11:47

Codemasters zastrzega sobie prawa do kolejnej gry twórców IL-2 Sturmovik

O kolejnym ambitnym projekcie firmy Maddox Games, twórcach gry IL-2 Sturmovik, do dziś uważanej za jeden z najlepszych symulatorów lotu z czasów II Wojny Światowej, informowałem was już ponad pięć miesięcy temu. Przypominam, że chodzi tu o grę roboczo zatytułowaną WWII RTS - strategię, lub raczej grę wojenną rozgrywaną w czasie rzeczywistym. Wówczas to, pierwsze informacje o tym projekcie i pierwsze screeny wzbudziły u was i u mnie zachwyt. Jak widać nie tylko, ponieważ potencjał WWII RTS dostrzegła firma Codemasters i mimo tego, iż gra ma zostać ukończona dopiero w 2004 roku, już teraz zastrzegła sobie prawa do światowej dystrybucji tego tytułu.

O kolejnym ambitnym projekcie firmy Maddox Games, twórcach gry IL-2 Sturmovik, do dziś uważanej za jeden z najlepszych symulatorów lotu z czasów II Wojny Światowej, informowałem was już ponad pięć miesięcy temu. Przypominam, że chodzi tu o grę roboczo zatytułowaną WWII RTS - strategię, lub raczej grę wojenną rozgrywaną w czasie rzeczywistym. Wówczas to, pierwsze informacje o tym projekcie i pierwsze screeny wzbudziły u was i u mnie zachwyt. Jak widać nie tylko, ponieważ potencjał WWII RTS dostrzegła firma Codemasters i mimo tego, iż gra ma zostać ukończona dopiero w 2004 roku, już teraz zastrzegła sobie prawa do światowej dystrybucji tego tytułu.

WWII RTS pozwoli nam na dowodzenie oddziałami w walkach, które miały miejsce podczas II Wojny Światowej, w latach 1941-1945. Weźmiemy udział w ponad 100 misjach bojowych rozgrywających się w całej europie (przy czym twórcy skupiają się gównie na froncie wschodnim), a w działaniach wojennych spotkamy się z wojskami niemieckimi, rosyjskimi, angielskimi, amerykańskimi, francuskimi i jeszcze szeregiem innych. Grę tworzy ten sam zespół ludzi co IL-2 Sturmovik i wykorzystuje ona udoskonalany engine graficzny IL-2 Sturmovik, co oznacza, że WWII RTS będzie posiadał oszałamiającą grafikę i szczegółowo odtworzone zostaną wszystkie typy broni (moździerzy, czołgów dział, itp.) jakie wykorzystywane były podczas II Wojny Światowej.

Istotą gry będzie realizm i 100% zgodność realiów historycznych. Nie spotkamy się tu z budową baz, wydobywaniem surowców, czy tłumem jednostek, jak w popularnych RTS-ach. Rozgrywka, ideowo ma przypominać tą znaną z serii Close Combat, Combat Mission czy G.I.Combat. Gracz będzie dowódcą polowym wojsk w sile mniej więcej jednego plutonu, składających się indywidualnych żołnierzy, każdy o swych specyficznych możliwościach i morale, oraz z różnego typu broni, czołgów, dział samobieżnych, itd. Nasze oddziały będą posiadały określoną ilość amunicji, doświadczenie, morale, nieodzownym elementem będzie także zaopatrzenie. Gra będzie posiadała regulowany poziom trudności w bardzo dużym zakresie, co pozwoli cieszyć się rozgrywką nie tylko zapalonym strategom i miłośnikom II Wojny Światowej, lecz także zwykłym nie zaawansowanym graczom.

Screeny z gry możecie zobaczyć tutaj.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej