Choć ma 97% pozytywnych recenzji na Steam, jeden element tej znakomitej gry okazał się kontrowersyjny. Twórcy wyjaśnili, jak zmieni się grafika Slay the Spire 2 względem „jedynki”

Slay the Spire 2 zaoferuje odświeżone względem pierwszej części wizualia. Grafika ma prezentować się „inaczej i nowocześniej”, ale starzy fani powinni postrzegać ją „komfortowo i znajomo”.

Marcin Bukowski

Choć ma 97% pozytywnych recenzji na Steam, jeden element tej znakomitej gry okazał się kontrowersyjny. Twórcy wyjaśnili, jak zmieni się grafika Slay the Spire 2 względem „jedynki”, źródło grafiki: Mega Crit.
Choć ma 97% pozytywnych recenzji na Steam, jeden element tej znakomitej gry okazał się kontrowersyjny. Twórcy wyjaśnili, jak zmieni się grafika Slay the Spire 2 względem „jedynki” Źródło: Mega Crit.

Duża część fanów gier roguelite z pewnością z wypiekami na twarzy wyczekuje Slay the Spire 2. Pierwsza część spotkała się bowiem z niesamowicie pozytywnym odbiorem graczy i do dziś pozostaje jednym z najlepszych przedstawicieli swojego gatunku. Opracowując sequel, studio Mega Crit stoi przed wieloma wyzwaniami, a jednym z nich jest odświeżenie kierunku artystycznego gry, który części społeczności nie przypadł do gustu, nawet jeśli ma ona 97% pozytywnych recenzji na Steamie (spośród ponad 185 tys. wystawionych).

Problemy ze stylem wizualnym

W najnowszym blogu opublikowanym w serwisie Steam jeden z twórców gry, Casey Yano, „zagłębia się w zmiany wizualne”. Slay the Spire ma bardzo prostą, ręcznie rysowaną grafikę oraz minimalne animacje. Yano twierdzi, iż wynika to z faktu, że jest „kiepski w sztuce”. Dla przykładu podał postać w grze o nazwie „Ironclad”. Gdy ją tworzył, był już tak sfrustrowany rysowaniem, że ostatecznie się poddał i dodał ją w takim stanie, w jakim w tamtej chwili była.

Bycie kiepskim w sztuce niekoniecznie oznacza bycie kiepskim w rysowaniu lub brak gustu. Po prostu nie poświęciłem wystarczająco dużo czasu w życiu, aby przenosić na papier to, co sobie wyobrażam. To frustrujące doświadczenie, próbując uchwycić „przeklętego rycerza napędzanego demoniczną energią” jako duszka w grze wideo.

Yano zwraca również uwagę na brak doświadczenia w tworzeniu humanoidalnych stworzeń, co z kolei sprawiło, że „zaimplementował on mniej mechanizmów narracyjnych”. Ponadto fakt ten został potraktowany jako „okazja do zmniejszenia zakresu gry i wycofania się z wielu elementów narracji i historii”. Teraz Yano może jedynie zastanawiać się, co by było, gdyby…

Zmiany w Slay the Spire 2

Widząc te problemy, studio Mega Crit trzy lata temu zdecydowało się zatrudnić reżyser artystyczną Marlowe Dobbe, znaną m.in. z gry Dicey Dungeons. Pomaga ona w sprawowaniu pieczy nad „identyfikacją wizualną” Slay the Spire 2.

Praca nad sequelem bardzo lubianej gry wiąże się z zupełnie nowym zestawem zasad, wynikających z pracy nad świeżą koncepcją lub własnością intelektualną. Chociaż chcemy zaktualizować grafikę i sprawić, by wydawała się nowa i świeża, chcemy również zachować tę granicę, aby była ona rozpoznawalna jako część świata Slay the Spire.

Yano wylistował także najważniejsze aspekty, które dotyczą stylu wizualnego „dwójki”:

  1. zabawniejszy – ogólny ton gry ma być bardziej zabawny, przy jednoczesnym zachowaniu pewnego mrocznego motywu;
  2. ostrzejszy – bardziej wyraziste przedmioty, stworzenia, karty i tła;
  3. żywszy – większa liczba animacji i przejść;
  4. kinowy – gra w porównaniu do pierwszej części ma się wydawać bardziej „epicka niż intymna”;
  5. bardziej kolorowy – poprawi to ogólną czytelność.

Zdaniem Dobbe zmiany te spowodują, że druga część będzie wyglądać „inaczej i nowocześniej”. Uważa ona jednak, że zarówno starzy jak i nowi fani poczują się w niej „komfortowo i znajomo”.

Premiera Slay the Spire 2 zaplanowana jest na 2025 rok wyłącznie na PC. Gra początkowo zadebiutuje we wczesnym dostępie.

Slay the Spire 2

Slay the Spire 2

PC
wczesny dostęp

Data wydania: marzec 2026 Wczesny dostęp

Informacje o Grze
Przed premierą
6
graczy czeka na grę.
Czekasz?
Podobało się?

1

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2024-10-05
20:14

karabinier Chorąży

😢

Mam jedynke na steam a z grą zapoznałem się w ramach androidowej wersji na tamtejszym gamepassie. Szczerze mówiąc, pierwsze słyszę o tym by ktokolwiek narzekał na styl graficzny tamtej części, większość narzekań jakie widziałem jest na stosunkowo małą ilość rzeczy do odkrycia przez co po kilkunastu/kilkudziesięciu rozgrywkach zaczyna powiewać nudą, sam zacząłem grać na "automacie" bo i tak już znałem wszystkie karty, przeciwników. Boli mnie fakt, że nowa gra wychodzi w EA. Dużo bardziej podobałby mi się model finalnie skończonej gry i dodatki typu DLC jak np w RimWorld (które chyba akurat jest w EA chociaż może wyszło i coś mi się pomieszało) oraz powolny rozwój podstawowej gry. Z Early'Accessem mam już złe skojarzenia, jeśli kiedykolwiek kupię to dopiero jak już z tej fazy wyjdzie i okaże się warta uwagi, ale już teraz spodziewam się tego samego problemu który zauważyłem w jedynce i o którym wspomniałem na początku. Przez EA, obawiam się grzebania w kółko w około tych samych problemów zamiast realnego rozwoju. Już chyba wolałbym dopłacić w jakimś croudfundingu żeby to wyszło tak jak wyjść powinno zamiast tego ea. Realna data premiery tej karcianki to może być nawet 2040 rok, albo wcale i co im kto zrobi?

edit akurat rimworld wyszedł z ea, mój błąd, myślałem że to oni wydają dlc do gry która dalej jest we wczesnym dostępie xd

Komentarz: karabinier
2024-10-05
22:31

Herr Pietrus Legend

Herr Pietrus

To jedynka nie była kolorowa i zabawna?

Komentarz: Herr Pietrus
2024-10-06
00:50

adasco Legionista

😱

90% na Steam o jprd kto to widział

Komentarz: adasco
2024-10-06
11:28

superultraviolet Legionista

Nigdy nie miałem problemu ze stylem Slay the Spire

Komentarz: superultraviolet
2024-10-06
12:04

KozaSWD Pretorianin

Mam nadzieję że w takim razie będzie mógł dodać trochę więcej warstwy narracyjnej. Gra jest super, ale fajnie gdyby właśnie nad tym popracował. Więcej dialogów i informacji o świecie. Chciałbym zatopić się nie tylko w samej świetnej rozgrywce, ale też w fabule.

Komentarz: KozaSWD

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl