CD Projekt stawia na różnorodność - 26% zatrudnionych to kobiety; 21% to obcokrajowcy

Z niedawno opublikowanego raportu finansowego CD Projektu można dowiedzieć się m.in. jaki jest udział kobiet i mężczyzn w ogólnym zatrudnieniu firmy, ilu obcokrajowców w niej pracuje czy też poznać średni wiek pracowników.

Paweł Woźniak

CD Projekt stawia na różnorodność - 26% zatrudnionych to kobiety; 21% to obcokrajowcy - ilustracja #1
CD Projekt stawia na różnorodność.

W niedawno opublikowanym raporcie finansowym CD Projektu można znaleźć szczegółowe informacje na temat zatrudnienia w firmie. Spółka już na samym początku zaznacza, że jej siłą jest „zespół składający się z ludzi z pasją, którym zależy na pracy nad produktami i usługami na najwyższym światowym poziomie”. CD Projekt zaprezentował więc dane na temat zatrudnionych osób, pokazujące, że firma stawia przede wszystkim na to, co dany pracownik wnosi do zespołu, promując tym samym różnorodność.

CD Projekt na koniec 2019 roku zatrudniał łącznie 1044 osoby, czyli o 18% więcej niż w zeszłym roku. Aż 84% z nich stanowi zespół CD Projekt RED, a pozostali pracują przy GOG.com. Dokładnie 885 pracowników związanych było z warszawskim biurem firmy. Dowiadujemy się także, że 26% zatrudnionych to kobiety (co jest wynikiem lepszym niż ogólny szacowany procent udziału kobiet w branży gier na polskim rynku, który wynosi 15%).

Wzrost liczby zatrudnionych w CD Projekt.

Udział kobiet i mężczyzn w ogóle zatrudnionych w CD Projekt.

W 2019 roku średni wiek zatrudnionych w CD Projekt wynosił 31 lat. 51% pracowników to osoby w wieku od 30 do 39 lat, a 42% to przedział wiekowy 20 do 29 lat. Firma poinformowała również, że 21% zespołu stanowią obcokrajowcy (z 44 różnych krajów). Najwięcej z nich, bo aż 28 osób, pochodzi z Ukrainy. Są też pracownicy m.in. z Rosji, Hiszpanii czy też Niemiec. 66% ekipy to deweloperzy. Resztę stanowią pracownicy działu Publishing (zajmującego się m.in. marketingiem) oraz tzw. back office.

Rozkład wieku zatrudnionych w CD Projekt.

Struktura zatrudnienia w CD Projekt.

Ze wspomnianego raportu dowiedzieliśmy się również m.in., że pecetowa wersja Wiedźmina 3 sprzedała się już prawie w 30 mln egzemplarzach, co jest wynikiem znacznie lepszym niż edycje konsolowe. Natomiast najbardziej dochodową grą na GOG.com w 2019 roku był Cyberpunk 2077.

Podobało się?

32

Paweł Woźniak

Autor: Paweł Woźniak

Od 2019 roku związany z GRY-OnLine, gdzie zaczynał jako autor newsów, a obecnie jest jednym z redaktorów tvgry. Obecnie interesują go przede wszystkim gry RPG, soulslike i metroidvanie, ale sporą część gamingowego życia poświęcił też produkcjom sieciowym. W grach ceni sobie głównie rozbudowane mechaniki rozwoju postaci oraz swobodę w działaniu, a na omawiane tytuły stara się patrzeć z różnych perspektyw. Od 2023 roku prowadzi również swój kanał na YouTube.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2020-04-11
18:39

hopkins Legend

hopkins

A ja mam pytanie jedno. Co jeśli znalazłaby się firma, które to całe diveristy w grach miała w głębokim poważaniu? Naprawdę oni mają taką siłę, że potrafią drastycznie zmniejszyć sprzedaż gry, albo akcje firmy? Nie potrafię tego ogarnąć po prostu.

Komentarz: hopkins
2020-04-11
22:15

twostupiddogs Legend

twostupiddogs

Problemy ludzi pierwszego świata.

Komentarz: twostupiddogs
2020-04-11
22:49

papież Flo IV Senator

papież Flo IV
😂

Po dobie od opublikowania wiadomości i przeczytaniu wszystkich komentarzy mogę powiedzieć tylko jedno- Hahahaha!
Proponuję napisać kolejnego newsa. Tytuł by brzmiał: 26% użytkowników umie przeczytać całą wiadomość oprócz nagłówka, w tym 21% ze zrozumieniem.
Ja nadal czekam na odpowiedź gdzie w zdaniu "zespół składający się z ludzi z pasją, którym zależy na pracy nad produktami i usługami na najwyższym światowym poziomie" jest wspomniane, że stawiają na różnorodność. No ale po co czytać oficjalne słowa z CD Projektu, skoro temat modny, a nagłówek rzecz święta.
Zazwyczaj bronię redaktorów GOLa, bo krytyka na nich jest często przesadzona... ale za to co tu odwaliliście to powinniście dostać rzepą po gołej dupie. Dodajecie coś od siebie tylko po to, by zgadzały się kliki i żeby było głośno. Oczywiście hasło CD Projekt to i hasło Cyberpunk, a to dodaje +5 do klików.
Przemyślcie to, co napisałem i zdrowia na Wielkanoc życzę.

Komentarz: papież Flo IV
2020-04-12
01:36

GosuRALF Konsul

GosuRALF

straszny rasizm w CDP, już nigdy nie kupie ich gier szkoda tych kobiet ze ich tak mało

Komentarz: GosuRALF
2020-04-12
06:16

Laterett Konsul

Laterett
😈

Wszyscy zwracają uwagę na poprawność polityczną tak zwaną a nikt na to że CD Projekt RED ma dzisiaj około 600 osób odpowiedzialnych za tworzenie gier. Tak mi przynajmniej wyszło na podstawie tych 66% z 885 ludzi. To trzeba przyznać zacny wynik przynajmniej jak porównamy tą statystykę do tego jak to się miało przy produkcji ich poprzedniej gry. Wówczas to było bodajże mniej niż 250 pracowników...

Więc poza samym znamieniem czasu i rozwojem jako tako powinniśmy w Cyberpunku zauważyć konkretny progres względem Dzikiego Gonu. Hm... jedno mnie tylko ciekawi gram właśnie w drugiego Wiedźmina i muszę zauważyć że ta gra jest ewidentnie bardziej wulgarna od swojej kontynuacji. To moje trzecie przechodzenie ale jakoś nigdy o tym nie myślałem w taki sposób. Zawsze uważając że po prostu efekt ten wynika z tego że sam Wiedźmin 3 jest znacznie bardziej rozległy i tak dalej a prawda wygląda tak że po prostu dwójeczka była bardziej dosadna i wulgarna właśnie.

I wolałbym właśnie taki kierunek dla ich gier... w sumie za tą wulgarność uwielbiam ich gry i głównie dlatego czekam dziś na Cybera a nie na jakiegoś innego open worlda.

I na koniec taka refleksja co do doświadczenia Redów jak chodzi o otwarty świat. Zawsze się mówiło że Dziki Gon to było ich pierwsze podejście do tematu. Cóż, Zabójcy Królów posiadają też otwarty świat a raczej kilka open world'ów no i nie widzę tam żadnego odkrywania tematu czy coś... to są wręcz fenomenalne micro otwarte światy... pod pewnymi względami lepsze nawet od tego co mogliśmy dostać w samej trójce. No dla mnie rzecz piękna... wcielam się w Wiedźmina tak? Pomińmy historie i tak dalej bo w końcu mowa o grze typu sandboks czy tam open world... sedno tkwi w tym że jestem Wiedźminem. No trafiłem więc jako Wiedźmin do Flotsam więc muszę żyć - grać tak żeby odnaleźć się tam jako Wiedźmin. Żeby się nie nudziło oraz by nie zabrakło samej rozgrywce sensu jako takiego. Tyle tego szukania w grach open world było żeby gracz się nie nudził miliony znajdziek, znaczników i tak dalej a przecież wystarczy proste zamknięte koło jak to mamy w drugim Wiedźminie.

Wiadomo możesz zwiedzać i szukać czy robić questy... ale równie dobrze możesz wybijać okoliczne potwory żeby zarabiać kasę na panienki. Możesz lać się w karczmie ile tylko się zechce. No a że panienki są niezwykle drogie... a do ubijania potworów potrzeba nierzadko mikstur pułapek i tak dalej... co znowu kosztuje... takie jak to się mówi potocznie w przenośni w życiu codziennym błędne koło. Natomiast w grze wideo jest to poprawne koło. Tak powinny wyglądać otwarte światy... jestem Wiedźminem i życie moje powinno się sprowadzać do potworów karczm i panienek...

Kiedy człek obierze czasem nową perspektywę i pogląd na coś jakie nagle wszystko staje się proste. eh

Komentarz: Laterett

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl