Cyberpunk 2077 najbardziej dochodową grą na GOG.com w 2019 roku
Firma CD Projekt pochwaliła się w niedawnym raporcie wynikami platformy GOG.com. Zdradzono też, że w minionym roku Cyberpunk 2077 był największą produkcją w sklepie pod względem sprzedaży.

Ostatni raport CD Projektu przyniósł ze sobą sporo informacji na temat kondycji firmy. Miniony rok okazał się udany dla polskiej spółki, choć było to głównie zasługą ostatniego Wiedźmina. Co jednak z platformą dystrybucji cyfrowej GOG.com? Jak podano, sklep wygenerował 162 miliony złotych z łącznego przychodu CD Projektu w wysokości 512 milionów złotych. To z pewnością rezultat lepszy od tego z 2018 roku (144 mln zł), choć nie jest zaskoczeniem, że raczej nie umywa się to do wyników Steama. Doniesienia sprzed dwóch lat sugerowały, że w 2017 roku platforma firmy Valve przyniosła przychód w wysokości około 4,3 miliarda dolarów.
Należy jednak zaznaczyć, że raport firmy nie uwzględnia przychodów z jednej produkcji. Mowa o Cyberpunku 2077, który od połowy zeszłego roku można zakupić przedpremierowo. Tytuł nie jest dostępny wyłącznie na GOG.com, ale i tak 1/3 nabywców złożyła zamówienia na pecetowe wydanie gry na tej platformie. Cyberpunk 2077 był zresztą największą produkcją dostępną w sklepie pod względem łącznej wartości transakcji. Jednak przychody ze sprzedaży nadchodzącego dzieła studia CD Projekt RED nie będą brane pod uwagę w statystykach aż do dnia premiery produkcji (tj. do 17 września). Zamiast tego będą one uwzględniane w kategorii „Rozliczenia międzyokresowe przychodów”.
Prócz tego firma porównała też rozkład terytorialny sprzedaży w ostatnich dwóch latach. Największym rynkiem dla platformy wciąż była Ameryka Północna, przede wszystkim USA (33%). Na drugim miejscu znalazły się Niemcy (13%), a na trzecim polscy gracze, którzy stanowili 6% nabywców w 2019 roku.
- Oficjalna strona firmy CD Projekt
- Oficjalna strona platformy GOG.com
- Oficjalna strona gry Cyberpunk 2077
- Premiera Cyberpunka 2077 dopiero jesienią? To dobra wiadomość!
- Wszystko o Cyberpunku 2077
Więcej:Steam w 5 lat podwoił bazę użytkowników. Najnowszy rekord to ponad 41 milionów graczy jednocześnie

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
zanonimizowany1146443 Senator
Już od jakiegoś czasu na GoGu nie ma wyłącznie klasyków. Coraz więcej dobrych gier wychodzi tam w momencie premiery no i pojawiają się również dawne hity. Oczywiście gier największych producentów nie ma, ale to jest oczywiście efekt tego, że prawie każdy z nich ma teraz własną platformę.
Jeśli chodzi o Cyberpunka, to on przecież nie będzie shooterem, tylko RPG, więc bardzo realne jest to, że długością dorówna lub nawet przegoni Wiedźmina 3.
Kowalus20 Generał

na GoGu raczej nic innego się nie kupuje, chyba, że Diablo czy coś, ale jest różnica w cenie takiego produktu a cyberpunka :) Poza tym kupowanie z góry jest bez sensu, po co mrozić swój hajs ten sposób :P można nim obracać i kupić chwile przed premierą. Wyjdzie Cyberpunkt, 2-3 dni i nie bedzie co robić, wątpie, żeby to było 4-5dni jak w przypadku Wieśka na 100% ze wszystkimi znajdźkami. Shootery z reguły są szybsze <-- Tak propos ludzi, którzy się spuszczają nad tym przez te wszystkie miesiące :D a potem bedą grać przechodząc kilka razy (współczuje).
gerwaltzrybii Konsul
widzę że teraz fala wiadomości o cajberpanku :D
tgolik Generał

Ja kupiłem preoredera CP2077, żeby wesprzeć finansowo Redów. Kupiłem wersję cyfrową gdyż nie interesują mnie żadne fizyczne bibeloty.
Im szybciej wydadzą grę i im szybciej zbudują dwa niezależne zespoły deweloperskie, tym szybciej otrzymamy kolejne gry (Wiedźmina 4).