Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 kwietnia 2020, 11:50

Cyberpunk 2077 najbardziej dochodową grą na GOG.com w 2019 roku

Firma CD Projekt pochwaliła się w niedawnym raporcie wynikami platformy GOG.com. Zdradzono też, że w minionym roku Cyberpunk 2077 był największą produkcją w sklepie pod względem sprzedaży.

Cyberpunk 2077 najbardziej dochodową grą na GOG.com w 2019 roku - ilustracja #1
GOG.com od dawna rywalizuje ze Steamem, ale daleko mu do konkurenta.

Ostatni raport CD Projektu przyniósł ze sobą sporo informacji na temat kondycji firmy. Miniony rok okazał się udany dla polskiej spółki, choć było to głównie zasługą ostatniego Wiedźmina. Co jednak z platformą dystrybucji cyfrowej GOG.com? Jak podano, sklep wygenerował 162 miliony złotych z łącznego przychodu CD Projektu w wysokości 512 milionów złotych. To z pewnością rezultat lepszy od tego z 2018 roku (144 mln zł), choć nie jest zaskoczeniem, że raczej nie umywa się to do wyników Steama. Doniesienia sprzed dwóch lat sugerowały, że w 2017 roku platforma firmy Valve przyniosła przychód w wysokości około 4,3 miliarda dolarów.

Należy jednak zaznaczyć, że raport firmy nie uwzględnia przychodów z jednej produkcji. Mowa o Cyberpunku 2077, który od połowy zeszłego roku można zakupić przedpremierowo. Tytuł nie jest dostępny wyłącznie na GOG.com, ale i tak 1/3 nabywców złożyła zamówienia na pecetowe wydanie gry na tej platformie. Cyberpunk 2077 był zresztą największą produkcją dostępną w sklepie pod względem łącznej wartości transakcji. Jednak przychody ze sprzedaży nadchodzącego dzieła studia CD Projekt RED nie będą brane pod uwagę w statystykach aż do dnia premiery produkcji (tj. do 17 września). Zamiast tego będą one uwzględniane w kategorii „Rozliczenia międzyokresowe przychodów”.

Prócz tego firma porównała też rozkład terytorialny sprzedaży w ostatnich dwóch latach. Największym rynkiem dla platformy wciąż była Ameryka Północna, przede wszystkim USA (33%). Na drugim miejscu znalazły się Niemcy (13%), a na trzecim polscy gracze, którzy stanowili 6% nabywców w 2019 roku.

Źródło: CD Projekt.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej