CCT Game Calendar 2006 ujawniony!
CCT Game Calendar 2006 jest pierwszym na świecie kalendarzem artystycznym związanym z branżą gier wideo. Jest to duży, luksusowo wydany kalendarz ścienny zawierający dwanaście unikatowych grafik z gier, które zostały już wydane lub są obecnie na etapie produkcji.
(Poniższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową producenta/wydawcy/dystrybutora gry i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji GRY-OnLine.)
“To ekscytujący projekt! Przyklaskuje każdemu wysiłkowi który promuje artystyczne walory oraz piękno gier wideo. Artyści z branży gier zasługują na każdą odrobinę uwagi i szacunku którą mogą otrzymać.”
Jason Della Rocca
Dyrektor wykonawczy, International Game Developers Association (Międzynarodowe Stowarzyszenie Twórców Gier)
“Chociaż Sztuka Konceptów Gier Wideo jest dzisiaj stawiana na równi z Filmem, Komiksem czy innymi Mediami Rozrywkowymi, ma ona swój niepowtarzalny, unikalny styl. Wspieram wiec wszystkie starania ukazujące artystyczne i twórcze talenty Deweloperów którzy tworzą gry, w które kochamy grac.”
Jason Rubin
Sławny projektant gier, ojciec marek Crash Bandicoot oraz Jak&Daxter, Morgan Rose
“Te wysiłki mają krytyczne znaczenie w pomaganiu zrozumieniu przez świat prawdziwej sztuki która jest zangażowana w produkcje gier wideo. Sprawdźcie stronę internetową projektu i upewnijcie się, że dostaniecie swoją kopie gdy tylko kalendarz zostanie wydany.”
American McGee
Sławny projektant gier, The Mauretania Import Export Company
CCT Game Calendar 2006 jest pierwszym na świecie kalendarzem artystycznym związanym z branżą gier wideo. Jest to duży, luksusowo wydany kalendarz ścienny zawierający dwanaście unikatowych grafik z gier, które zostały już wydane lub są obecnie na etapie produkcji.
Zrodzony jako prywatna inicjatywa polskiego gracza i recenzenta gier video Piotra „cct” Bielatowicz oraz zainspirowany przez Kalendarz Pirelli, projekt stara się stworzyć cos będącego w stanie wpłynąć na świadomość osób nie związanych z grami wideo, stając się przy tym znaczącym wydarzeniem również wewnątrz branży. Jako osoba zafascynowana zarówno globalną kulturą popularną jak i tradycyjnymi gałęziami sztuki, autor chce pokazać, iż gry wideo mogą łączyć to wszystko. Wierzy on, że kalendarz stanie się dowodem dla reszty świata, iż wewnątrz przemysłu gier wideo pracują nie tylko rzemieślnicy, ale także artyści.
Z racji swojego charytatywnego charakteru jest on w stanie nie tylko zmienić stereotypowy wizerunek graczy i twórców gier poprzez pokazanie światu, iż przemysł elektronicznej rozrywki chce i potrafi bezinteresownie pomagać, ale także wesprzeć konkretną akcję naszego beneficjenta. Połowa dochodu z kalendarza zostanie przekazana Domowemu Hospicjum dla Dzieci im. ks. Józefa Tischnera.
Po wielu miesiącach procesu zgłoszeniowego, 12 prac zostało wybranych z następujących gier:
- HoopWorld – An Exclusive Artwork [Xbox360] od Streamline Studios wydana przez Microsoft
- Raid over the River – An Exclusive Artwork [Revo] od NIBRIS, wydawca nieogłoszony
- Demon Stone [PS2, PC, Xbox] od Stormfront Studios wydana przez Atari
- Ufo: Aftershock – An Exclusive Artwork [PC, Xbox] od ALTAR interactive wydana przez Cenega
- Dark Age of Camelot Epic Edition - Exclusive Artwork [PC] od Mythic Entertainment wydana przez Mythic Entertainment
- The Witcher – An Exclusive Artwork [PC] od CD Projekt RED, wydawca nieogłoszony
- Dragonshard [PC] od Liquid Entertainment wydana przez Atari
- Gothic 3 [PC] od Piranha Bytes wydana przez Jowood
- Alone in the Dark [Xbox360] od Eden Studios wydana przezAtari
- Rouge Lords – An Exclusive Artwork [mobile] od Breakpoint wydana przez Breakpoint
- Underworld Tournament – An Exclusive Artwork [PC] from Xibalba Studios, wydawca nieogłoszony
- Black Mirror [PC] od Future Games wydana przez Future Games
Podgląd zawartości wraz z przykładowa karta kalendarza można obejrzeć na stronie internetowej projektu – cctgamecalendar.com.
Kalendarz będzie miał nakład limitowany do 5 000 sztuk na cały świat i będzie dostępny jedynie na stronie projektu. Polscy gracze będą go mogli kupić po wyraźnie niższej od reszty świata cenie 120 złotych + koszty wysyłki.