Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 kwietnia 2013, 12:40

autor: eLCeBe

Batman: Arkham Origins i Batman: Arkham Origins Blackgate – więcej szczegółów

Jeszcze w tym roku premierę będą miały dwie gry z Człowiekiem Nietoperzem w roli głównej. Będą to Batman: Arkham Origins na komputery PC oraz konsole Xbox 360, PlayStation 3 i Wii U, a także Batman: Arkham Origins Blackgate na przenośne maszynki do grania PlayStation Vita oraz Nintendo 3DS. Twórcy zdradzili więcej szczegółów na temat nadchodzących produkcji.

Batman: Arkham Origins uderzy jesienią tego roku. - Batman: Arkham Origins i Batman: Arkham Origins Blackgate – więcej szczegółów - wiadomość - 2013-04-10
Batman: Arkham Origins uderzy jesienią tego roku.

Bieżący rok powinien być bardzo interesujący dla wszystkich fanów Batmana. Odbędą się w nim premiery co najmniej dwóch gier o Człowieku Nietoperzu. 25 października ma pojawić się Batman: Arkham Origins – produkcja trafi na komputery PC oraz konsole Xbox 360, PlayStation 3 i Wii U, a także Batman: Arkham Origins Blackgate, której docelowymi platformami sprzętowymi są przenośne PlayStation Vita oraz Nintendo 3DS. W najnowszym numerze magazynu Game Informer znajdziemy mnóstwo nowych informacji na temat tych produkcji.

Batman: Arkham Origins

Black Mask - główny przeciwnik Batmana w tej części. - Batman: Arkham Origins i Batman: Arkham Origins Blackgate – więcej szczegółów - wiadomość - 2013-04-10
Black Mask - główny przeciwnik Batmana w tej części.

Pierwsze plotki o kolejnej odsłonie cyklu Batman: Arkham pojawiły się już w styczniu tego roku. Teraz znamy oficjalne informacje na temat tego projektu. Największym chyba zaskoczeniem jest zmiana dewelopera – nad grą Batman: Arkham Origins pracuje studio Warner Bros. Games Montreal, wewnętrzny oddział wydawcy, firmy Warner Bros. Interactive Entertainment, a nie odpowiedzialne za dwie poprzednie części cyklu (Batman: Arkham Asylum oraz Batman: Arkham City) RockSteady. Ta decyzja budzi największe wątpliwości wśród fanów Batmana – czy nowa ekipa ludzi stworzy dzieło równie wybitne, co jego poprzednicy? Na odpowiedź będziemy musieli poczekać do październikowej premiery. Oto co wiemy już teraz:

  • Fabularnie tytuł będzie prequelem Batman: Arkham City i Batman: Arkham Asylum. Akcja rozegra się w Wigilię Bożego Narodzenia, kilka lat przed wydarzeniami znanymi z poprzednich części cyklu i ma być inspirowana komiksami Batman: Year One (Batman: Rok Pierwszy) oraz Legends of the Dark Knight.
  • Głównym przeciwnikiem Batmana będzie tym razem superzłoczyńca Black Mask, który wyznaczył nagrodę za głowę Człowieka Nietoperza, w wyniku czego do Gotham zjadą się najbardziej znani łotrzy z całego uniwersum DC – m.in. Deathstroke.
  • Studio Warner Bros. Games Montreal chce wykorzystać Batman: Arkham City – Armored Edition, czyli specjalną wersję poprzedniej części cyklu przeznaczoną na Nintendo Wii U, aby zapoznać się z narzędziami stosowanymi przez RockSteady. Autorzy wcześniejszych odsłon cyklu Batman: Arkham mają także służyć pomocą przy produkcji Batman: Arkham Origins. Dyrektorem kreatywnym projektu wybrano Erica Holmesa, który wcześniej pracował w firmie Epic Games – dobrze zna więc silnik Unreal Engine 3, na którym działały poprzednie części serii przygód Człowieka Nietoperza.
  • Sam Batman będzie o kilka lat młodszy – to dopiero początki jego kariery superbohatera, więc może być trochę gorzej wyszkolony. Sam system walki, tak chwalony przez graczy na całym świecie, ma pozostać bez zmian, pojawią się za to nowe typy przeciwników, przez co Bruce Wayne zastosuje nieznane wcześniej taktyki. Skorzysta również z gadżetów, a wśród nich znajdzie się m.in. Remote Claw – linka pozwalająca łączyć ze sobą i przyciągać dwa obiekty. Nadal będzie można eliminować przeciwników stojących przy krawędziach.
  • Znów pojawi się tryb Drapieżnika, nowością będzie system zwany The Dark Knight, który wplecie wyzwania (jak na przykład uczenie się skradania czy skutecznej walki) bezpośrednio do rozgrywki. W Batman: Arkham Origins znajdziemy również wiele dynamicznie generowanych zdarzeń oraz misji pobocznych, których wykonywanie pozwoli nam polepszyć swoją reputację w mieście. Nadal znajdziemy także osobny tryb Wyzwań.
  • Udostępnione zostaną dwie duże dzielnice, w których będzie toczyła się rozgrywka – Stare i Nowe Gotham. Teren ma być dwukrotnie większy niż ten znany z Batman: Arkham City, a główny bohater poruszać się ma po nim przy pomocy swojego samolotu – Batwinga. Aby odblokować kolejny obszar mapy, Batman będzie musiał najpierw wspiąć się na wieżę i shackować urządzenie zakłócające pracę jego środka lokomocji – jest to rozwiązanie podobne do zastosowanego w grze Far Cry 3.

Batman: Arkham Origins Blackgate

Tak będzie wyglądać Batman: Arkham Origins Blackgate. - Batman: Arkham Origins i Batman: Arkham Origins Blackgate – więcej szczegółów - wiadomość - 2013-04-10
Tak będzie wyglądać Batman: Arkham Origins Blackgate.

Również posiadacze przenośnych konsol PlayStation Vita i Nintendo 3DS otrzymają swoją grę z Batmanem w roli głównej. Premiera Batman: Arkham Origins Blackgate zaplanowana została na 25 października tego roku – podobnie jak nowej części cyklu przeznaczonej dla stacjonarnych komputerów i konsol. Za produkcję odpowiada Armature Studio, założone przez autorów gier z serii Metroid Prime. Sama gra będzie chodzoną bijatyką zrealizowaną w konwensji 2,5D. Akcja rozpocznie się w Gotham, ale szybko przeniesie nas na wyspę, na której mieści się tytułowe więzienie Blackgate. Człowiek Nietoperz wyruszy tam, aby pomóc w opanowaniu buntu. Pojawią się znane z „dużych” odsłon cyklu elementy, jak choćby tryby detektywistyczny i drapieżnika, odpowiednio dopasowane do nowej konwencji.

Tryb detektywistyczny w Batman: Arkham Origins Blackgate. - Batman: Arkham Origins i Batman: Arkham Origins Blackgate – więcej szczegółów - wiadomość - 2013-04-10
Tryb detektywistyczny w Batman: Arkham Origins Blackgate.