Anthem nie spełnił oczekiwań EA
W czasie rozmowy z inwestorami przedstawiciele Electronic Arts potwierdzili, że koncern nie jest zadowolony z wyników Anthem – sieciowej strzelanki od studia BioWare. Mimo to gra jest dość popularna i wydawca nie zamierza jej porzucać.
Bartosz Świątek

W SKRÓCIE:
- Anthem nie spełniło oczekiwań wydawcy;
- od premiery gracze spędzili w tej produkcji 150 mln godzin;
- zespół deweloperski jest skupiony na poprawkach oraz tworzeniu nowej zawartości;
- EA cieszy się z sukcesu Burzy Ognia – trybu battle royale Battlefielda V.
W czasie wczorajszej rozmowy z inwestorami przedstawiciele firmy Electronic Arts potwierdzili to, co podejrzewaliśmy od dłuższego czasu – borykająca się od premiery z różnorakimi problemami sieciowa strzelanka Anthem od studia BioWare nie spełniła oczekiwań wydawcy. Informacja pojawiła się w tweecie starszego analityka firmy Niko Partners, Daniela Ahmada.
Warto odnotować, że tytuł mimo wszystko cieszy się sporą popularnością – od premiery gracze spędzili w nim przeszło 150 mln godzin (choć, jak wiemy, w ostatnich tygodniach baza użytkowników ustawicznie się kurczy). Trzeba też podkreślić, że słabsza od oczekiwań premiera nie oznacza, że EA porzuci Anthem – przedstawiciele koncernu zapewniają, że zespół deweloperski ciężko pracuje nad poprawkami i nową zawartością. Przy okazji dowiedzieliśmy się również, że tryb battle royale Battlefielda V – Burza Ognia – okazał się dużym sukcesem. Jego premiera była największym eventem w historii serii.
Przypominamy, że Anthem zadebiutował na PlayStation 4, Xboksie One oraz komputerach 22 lutego tego roku i został dość chłodno przyjęty przez krytyków. Z kolei strzelanka wieloosobowa Battlefield V jest dostępna na tych samych platformach od 20 listopada 2018 r. (tu znajdziecie jej recenzję). Darmowe DLC Burza Ognia miało swoją premierę 25 marca.
- Wszystko o Anthem
- Anthem – poradnik
- Anthem – strona oficjalna
- BioWare – strona oficjalna
- Electronic Arts – strona oficjalna

GRYOnline
Gracze
- BioWare
- EA / Electronic Arts
- patche i aktualizacje
- statystyki (gry)
- looter shooter / strzelanki MMO
- wyniki sprzedaży (gry)
- sieciowe strzelanki
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
A.l.e.X Legend

ta gra miała tragiczny koncept, dodatkowo po wyborze grania power ranger dodano do gry niewielką zawartość i ktoś sądził że ludzie będą czekać miesiąc aby zagrać w "nową" 10 minutową misje. Podziwiam głupoli z EA, nawet Ubisoft już się nauczył, spojrzał na CDP zobaczył Wiedźmina III i stwierdził czas na zmiany. Ciekawe jak będzie wyglądać nowy Dragon Effect / w sumie to nawet wiem jak będzie tak samo ;)
Mopet Legionista
Gra bez jasnej wizji, tworzona na przekór graczom i ich potrzebom, oczekiwaniom. EA testuje rynek, jak bardzo jeszcze można z klientów drwić i wciskać im wadliwy towar którego Ci nie chcą.
JoziukBonk Legionista

A co to EA? Czy to jakiś nowy rodzaj choroby wenerycznej?
exterminator10000 Chorąży
Ciężko nie zauważyć że EA niszczy wszystkie gry które wykupi od innych np. taki Dead Space był moim zdaniem bardzo dobrą grą ale została zepsuta cz: 2,3 bo EA się wpier.....oliło i teraz łapę trzymają na marce i nikt kontynuacji nie pociągnie, a przykład Capcomu też spadali na psy ale w końcu ktoś zauważył że można starą grę przedstawić w lepszym wydaniu nowocześniejszym i to im się udało
zanonimizowany1289341 Legionista
niby beka z EA, ale i tak kupujecie od nich preordery i utwierdzacie ich w przekonaniu, że warto produkować crap :)