Weteran studia BioWare, Mark Darrah, wytłumaczył jakie były przyczyny porażki gry Anthem.
Miesiąc temu firma Electronic Arts ogłosiła, że 12 stycznia przyszłego roku zamknie serwery gry Anthem. W praktyce oznaczać to będzie definitywny koniec tej produkcji – nie będzie już możliwe zagranie w kampanię, ani nawet pobranie plików tego projektu. Tym samym przejdzie on do historii jako jedna z największych porażek tego wydawcy.
Mark Darrah, który przepracował w studiu BioWare 24 lata (opuścił jego szeregi w 2020 roku), opowiedział na swoim kanale YouTube, jakie były powody tej katastrofy (via Mein-MMO).
Według Darraha fundamenty pod tę porażkę położono, jeszcze zanim ruszyła pełna produkcja gry.
Fatalnie miała również przebiegać komunikacja w zespole. Szefostwo obsesyjnie bało się jakichkolwiek przecieków, więc studio było uwięzione w, jak to określa Darrah, „świecie tajemnic”. Casey Hudson decydował, jakie informacje przekazać którym deweloperom i w rezultacie większość z nich nie miała jasnej wizji całego projektu. Takie podejście stało się tym większym problemem, gdy w 2014 roku Hudson opuścił studio. W rezultacie wśród pozostałych deweloperów nikt nie wiedział dokładnie, czym ma być Anthem.
Co gorsza, zespół do tego momentu mocno się rozrósł. Rezultatem była sytuacja, gdy różne ekipy pracowały nad swoimi częściami, nie wiedząc dokładnie, czym zajmują się pozostałe grupy. Darrah wprowadził tu pewne zmiany, gdy w 2017 roku stanął na czele zespołu zajmującego się tą grą. Projekt był już wtedy jednak na późnym etapie produkcji (premiera Anthem odbyła się niecałe dwa lata później), więc zmiana jego fundamentów nie była już możliwa.
GRYOnline
Gracze
1

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.