Ancient Space – data premiery oraz pierwszy gameplay z polskiej kosmicznej strategii
Producenci kosmicznego RTS-a Ancient Space zapowiedzieli właśnie oficjalną datę debiutu gry, którą wyznaczono na 23 września. Podano także jej sugerowaną cenę i opublikowano pierwszy trailer, który zawiera komentarz twórców oraz fragmenty rozgrywki.
Michał Kułakowski
Dwa tygodnie temu informowaliśmy o oficjalnej zapowiedzi debiutanckiej gry warszawskiego studia CreativeForge Games, które dało się poznać w tym roku także dzięki kickstarterowemu projektowi Hard West. Ancient Space jest rozbudowaną strategią kosmiczną dla pojedynczego gracza, która podobnie jak legendarna seria Homeworld, pozwala na kontrolowanie okrętów w trzech wymiarach, co wymusza stosowanie zupełnie odmiennej taktyki niż w klasycznych RTS-ach. Twórcy potwierdzili dziś, że data premiery tytułu została wyznaczona na 23 września tego roku. Na oficjalnej stronie możemy składać już pre-ordery za pośrednictwem wirtualnego sklepu firmy Paradox Interactive, która jest międzynarodowym wydawcą gry. Sugerowaną cenę Ancient Space ustalono na 19 euro (ok. 80 zł). Przez najbliższy czas skorzystamy jednak z przedpremierowej 10% zniżki. Produkcja obsługiwana będzie przez największe serwisy dystrybucji cyfrowej – Steam oraz gog.com.
Poza informacjami o cenie i dacie premiery, CreativeForge Games opublikowało również pierwszy trailer zawierający fragmenty rozgrywki, które pozwalają lepiej zorientować się jakie wyzwania czekać będą na nas podczas zabawy. Film opatrzony został komentarzem reprezentantów polskiego zespołu, w tym Łukasza Żarnowieckiego, szefa studia deweloperskiego i głównego programisty Ancient Space. Jak się dowiadujemy, pomysł na stworzenie trójwymiarowej kosmicznej strategii był wynikiem prostej kalkulacji i dotkliwego braku tego typu gier na rynku. Twórcy wspominają również, że zadbali o to, by stworzyć jak najbardziej widowiskowe plansze, które zostały przyrównane przez nich do kosmicznej rafy koralowej, ze względu na różnorodność krajobrazów oraz kolory czy oświetlenie.
Polacy mają również interesujące podejście do warstwy fabularnej gry, która ma stanowić jedną z jej głównych osi i atrakcji. Bohaterowie wchodzący w skład niebezpiecznej misji zwiadowczej, którą dowodzimy podczas kampanii, mają zachować profesjonalizm i zimną krew, taką samą jaką muszą wykazać się np. astronauci pracujący dla NASA. Scenariusz będzie więc kład nacisk na inne elementy fantastycznego świata niż klasyczne przygodowe obrazy lub książki science-fiction i tonalnie przypomina bardziej Star Treka niż Star Wars.
Przypomnijmy, że rozgrywka w Ancient Space skupi się w całości na naszej flocie, którą wraz z kolejnymi misjami będziemy ulepszać oraz rozwijać. Konstrukcję nowych statków umożliwią nam zbierane po drodze surowce. Do wyboru będzie 13 podstawowych typów okrętów. Przed każdą misją wybieramy trzech oficerów posiadających specjalne umiejętności, które w istotny sposób wpływają na zabawę. Zadania jakie będą przed nami stawiane obejmować mają wszystkie możliwe warianty rozgrywki, do jakich przyzwyczaiły nas RTS-y. Przejdziemy więc scenariusze czysto ofensywne jak i defensywne, a także misje polegające na eskorcie i ochronie sojuszników lub cichym przedarciu się przez linię obrony wroga. Jeżeli chodzi o spotkania z nieprzyjaciółmi, będziemy mieli do czynienia z rozwiązaniami umożliwiającymi taktyczne wykorzystanie naszych sił oraz wykonywanie złożonych manewrów w trzech wymiarach.

Gracze
Steam
- Paradox Interactive
- trailery (gry)
- CreativeForge Games
- PC
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
jahras Pretorianin
Fajnie się zapowiada, ale szkoda, że to nie dla mnie. Lubię futurystyczne RTSy, ale te w przestrzeni gwiezdnej (pełne 3D a nie płaszczyzna) są dla mnie zbyt skomplikowane i jednocześnie zbyt puste. Ktoś pamięta jeszcze Master of Orion? Taka forma była super :) Choć nie był to RTS tylko tury.
mblade Konsul

Nie żeby coś, ale hegemonia żelazne legiony ma bardzo podobną grafikę, tylko nie w HD (wliczając tekstury) a to jest gra z 2002 roku
Mówca Umarłych Generał

kuzyn123 cóż za wyszukana opinia. To, że Tobie coś się nie podoba nie oznacza, że jest, jak to określiłeś, "dnem".
kuzyn123 Konsul

Technologia fajna, ale jak dla mnie kosmiczne rtsy to dno, nudne to.
Szejmi Pretorianin

Dokładnie. Czyżbyśmy mieli grę która wypełni pustkę w oczekiwaniu na Homeworld Remastered?