Ancient Space – data premiery oraz pierwszy gameplay z polskiej kosmicznej strategii

Producenci kosmicznego RTS-a Ancient Space zapowiedzieli właśnie oficjalną datę debiutu gry, którą wyznaczono na 23 września. Podano także jej sugerowaną cenę i opublikowano pierwszy trailer, który zawiera komentarz twórców oraz fragmenty rozgrywki.

Michał Kułakowski

Gra skierowana jest do fanów serii Homeworld

Dwa tygodnie temu informowaliśmy o oficjalnej zapowiedzi debiutanckiej gry warszawskiego studia CreativeForge Games, które dało się poznać w tym roku także dzięki kickstarterowemu projektowi Hard West. Ancient Space jest rozbudowaną strategią kosmiczną dla pojedynczego gracza, która podobnie jak legendarna seria Homeworld, pozwala na kontrolowanie okrętów w trzech wymiarach, co wymusza stosowanie zupełnie odmiennej taktyki niż w klasycznych RTS-ach. Twórcy potwierdzili dziś, że data premiery tytułu została wyznaczona na 23 września tego roku. Na oficjalnej stronie możemy składać już pre-ordery za pośrednictwem wirtualnego sklepu firmy Paradox Interactive, która jest międzynarodowym wydawcą gry. Sugerowaną cenę Ancient Space ustalono na 19 euro (ok. 80 zł). Przez najbliższy czas skorzystamy jednak z przedpremierowej 10% zniżki. Produkcja obsługiwana będzie przez największe serwisy dystrybucji cyfrowej – Steam oraz gog.com.

Poza informacjami o cenie i dacie premiery, CreativeForge Games opublikowało również pierwszy trailer zawierający fragmenty rozgrywki, które pozwalają lepiej zorientować się jakie wyzwania czekać będą na nas podczas zabawy. Film opatrzony został komentarzem reprezentantów polskiego zespołu, w tym Łukasza Żarnowieckiego, szefa studia deweloperskiego i głównego programisty Ancient Space. Jak się dowiadujemy, pomysł na stworzenie trójwymiarowej kosmicznej strategii był wynikiem prostej kalkulacji i dotkliwego braku tego typu gier na rynku. Twórcy wspominają również, że zadbali o to, by stworzyć jak najbardziej widowiskowe plansze, które zostały przyrównane przez nich do kosmicznej rafy koralowej, ze względu na różnorodność krajobrazów oraz kolory czy oświetlenie.

Polacy mają również interesujące podejście do warstwy fabularnej gry, która ma stanowić jedną z jej głównych osi i atrakcji. Bohaterowie wchodzący w skład niebezpiecznej misji zwiadowczej, którą dowodzimy podczas kampanii, mają zachować profesjonalizm i zimną krew, taką samą jaką muszą wykazać się np. astronauci pracujący dla NASA. Scenariusz będzie więc kład nacisk na inne elementy fantastycznego świata niż klasyczne przygodowe obrazy lub książki science-fiction i tonalnie przypomina bardziej Star Treka niż Star Wars.

Przypomnijmy, że rozgrywka w Ancient Space skupi się w całości na naszej flocie, którą wraz z kolejnymi misjami będziemy ulepszać oraz rozwijać. Konstrukcję nowych statków umożliwią nam zbierane po drodze surowce. Do wyboru będzie 13 podstawowych typów okrętów. Przed każdą misją wybieramy trzech oficerów posiadających specjalne umiejętności, które w istotny sposób wpływają na zabawę. Zadania jakie będą przed nami stawiane obejmować mają wszystkie możliwe warianty rozgrywki, do jakich przyzwyczaiły nas RTS-y. Przejdziemy więc scenariusze czysto ofensywne jak i defensywne, a także misje polegające na eskorcie i ochronie sojuszników lub cichym przedarciu się przez linię obrony wroga. Jeżeli chodzi o spotkania z nieprzyjaciółmi, będziemy mieli do czynienia z rozwiązaniami umożliwiającymi taktyczne wykorzystanie naszych sił oraz wykonywanie złożonych manewrów w trzech wymiarach.

Premiera gry nastąpi jeszcze w tym miesiącu

  1. Oficjalna strona Ancient Space
  2. Pre-order Ancient Space w sklepie Paradox Interactive
Ancient Space

Ancient Space

PC
po premierze

Data wydania: 23 września 2014

Informacje o Grze
6.9

Gracze

4.2

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

wrzesień
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2014-09-04
10:40

jahras Pretorianin

Fajnie się zapowiada, ale szkoda, że to nie dla mnie. Lubię futurystyczne RTSy, ale te w przestrzeni gwiezdnej (pełne 3D a nie płaszczyzna) są dla mnie zbyt skomplikowane i jednocześnie zbyt puste. Ktoś pamięta jeszcze Master of Orion? Taka forma była super :) Choć nie był to RTS tylko tury.

Komentarz: jahras
2014-09-04
10:12

mblade Konsul

mblade

Nie żeby coś, ale hegemonia żelazne legiony ma bardzo podobną grafikę, tylko nie w HD (wliczając tekstury) a to jest gra z 2002 roku

Komentarz: mblade
2014-09-04
01:21

Mówca Umarłych Generał

Mówca Umarłych

kuzyn123 cóż za wyszukana opinia. To, że Tobie coś się nie podoba nie oznacza, że jest, jak to określiłeś, "dnem".

Komentarz: Mówca Umarłych
2014-09-04
00:39

kuzyn123 Konsul

kuzyn123

Technologia fajna, ale jak dla mnie kosmiczne rtsy to dno, nudne to.

Komentarz: kuzyn123
2014-09-03
20:39

Szejmi Pretorianin

Szejmi

Dokładnie. Czyżbyśmy mieli grę która wypełni pustkę w oczekiwaniu na Homeworld Remastered?

Komentarz: Szejmi

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl